Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClowneN
Jag kommer upp i ca 4700kB/s och kör med: 800 / 125 / 25

Kör också med dessa. Maxar på 6.2 MB/s

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Då får du sätta in en extra slant till comhem nästa månad då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Jodå mitt starta om lite då och då tidigare . Men supporten fixa det. Tror de låste det på en fast frekvens.

Gör en felanmälan och säg att du har problem och att de måste lägga ditt modemet utanför lastbalanseringen. Inte en reboot på 3 veckor efter det och det rullar fortfarande. Hade tekniker hos mig som löste de mina reboots. De låser på mac adress så man måste ringa igen om man byter modem.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk

Är det bara jag som tycker det går segt på amerikanska sidor idag?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Är det bara jag som tycker det går segt på amerikanska sidor idag?

Nope, har samma problem men enligt comhem finns det som vanligt inga kända problem så de började istället tjata om mina inställningar. Bara att tacka och lägga på med andra ord

Permalänk
Medlem

För sammanfatta mitt problem väldigt kort...

Linan ligger nere ofta och i långa perioder. Det funkar inte att starta om modemet, rycka ut alla kablar, testat flera olika kablar, testat andra modem osv.

Det enda som funkar är att skruva loss comhem-uttaget, frigöra kablarna, sen skruva ihop skiten igen, sätta på modemet och vips så är nätet igång. Det verkar ligga nå skit på linan, spänningsproblem..Sen funkar det ett par timmar eller i ett par veckor.

Bor i parhus med fler hus kopplade på samma lina. Min närmaste granne som jag delar huset med har inga problem utan det funkar klockrent. Funkar även för andra..

Någon som vet hur man kan lösa detta? Eller något man kan kolla? Något annat uttag i mitt hus som spökar? Andra kablar som påverkar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lejer
För sammanfatta mitt problem väldigt kort...

Linan ligger nere ofta och i långa perioder. Det funkar inte att starta om modemet, rycka ut alla kablar, testat flera olika kablar, testat andra modem osv.

Det enda som funkar är att skruva loss comhem-uttaget, frigöra kablarna, sen skruva ihop skiten igen, sätta på modemet och vips så är nätet igång. Det verkar ligga nå skit på linan, spänningsproblem..Sen funkar det ett par timmar eller i ett par veckor.

Bor i parhus med fler hus kopplade på samma lina. Min närmaste granne som jag delar huset med har inga problem utan det funkar klockrent. Funkar även för andra..

Någon som vet hur man kan lösa detta? Eller något man kan kolla? Något annat uttag i mitt hus som spökar? Andra kablar som påverkar?

Stående våg kallas det problemet som du beskriver och beror på att någon komponent mellan dig och förstärkaren är trasig, kan vara ett don eller en kontakt, ofta är det ett trasigt uttag på samma "slinga" som du har ditt uttag på. dom här felen kan va rätt jobbiga att hitta eftersom signalen kommer tillbaka när man lossar på en kontakt eller uttag så som du beskriver det.

gör en felanmälan och förklara för teknikern när han kommer ut att felet beter sig så som du beskriver här, det man får göra är helt enkelt byta don, kontakter och alla uttagen på din slinga för att hitta felet. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Upptäckte ikväll att det går som sirap på com adresser. Har dock inte ringt till comhem för jag orkar inte höra deras standardsvar hehe.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Är det bara jag som tycker det går segt på amerikanska sidor idag?

Nej, det var helt hopplöst på t.ex. youtube igår.

Mitt comhemabonnemang som jag hade enorma problem med hela hösten har sedan dess fungerat klockrent... fram tills för någon vecka sedan då det återigen började kopplas ner då och då.

F*n vad jag avskyr skitfirman comhem.

Det dras fiberkabel här inom någon månad och då mister comhem i princip hela mitt område som kunder även om comhemuttagen kommer att vara kvar. Vi får en bättre/snabbare uppkoppling till avsevärt lägre månadskostnad så valet är självklart.

I slutändan kommer comhem "bredband" att driva sig själva i konkurs med en dyr tjänst och den sämsta kundservicen i Sverige. T.o.m. de snålaste föreningarna tröttnar tillslut och drar in riktig fiberkabel istället.

Permalänk

Fungerar motorola modemen ännu? brukade rekomendera kunderna att behålla dem då dom fungerade mycket bättre än epc hette dom så? när jag jobbade på support. Va ett tag sen

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Jo motorolamodemen fungerar fortfarande, iaf endel av dem. Dvs de som med mjukvaruuppdatering klarar 64QAM så inte de älsta vita. Beror också på om modemet var anslutet till nätet vid övergången till 64QAM i upstream. Var inte modemet på under den månaden så fick det aldrig den nya mjukvaran och bootar helt enkelt inte upp igen. Tror det var minst 1-1,5år sedan detta skedde så har modemet fungerat sedan dess är det lugnt.

Svårt för personer med telefoni att välja att ha ett motorola istället för ett EPX/EPCmodem dock.

Ej märkt av några problem med com eller amerikanska sidor när jag testat, kanske är mer lokala fel.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

dom vita klarade väl max av 8 mbit medans den svarta klarade 24 mbit fast man kunde inte använda telefoni som du säger.

Sen att köra breband via kabeltv nätet verkar inte vara optimalt, störningskänsligt? det är ju coax kabel så det borde ju inte påverkas så mkt, btw en kompis har comhemutag, sen har han kopplat in ljudkortet i tv ingången samtidigt som antenn kabeln är i tvn och hans ljudkort har dött 2 ggr sen skaffade han ett sånt här

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/40757?opendocum... avskiljare så nu har han inte haft nå prob med förstörda ljudkort, den skiljer antennjord från aparatjord

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 005CFA762D09
Stående våg kallas det problemet som du beskriver och beror på att någon komponent mellan dig och förstärkaren är trasig, kan vara ett don eller en kontakt, ofta är det ett trasigt uttag på samma "slinga" som du har ditt uttag på. dom här felen kan va rätt jobbiga att hitta eftersom signalen kommer tillbaka när man lossar på en kontakt eller uttag så som du beskriver det.

gör en felanmälan och förklara för teknikern när han kommer ut att felet beter sig så som du beskriver här, det man får göra är helt enkelt byta don, kontakter och alla uttagen på din slinga för att hitta felet. Lycka till!

Tack för hjälpen och info. Jag får tjata vidare och se om CH orkar lyfta röven...

Permalänk
Medlem

Har haft comhem 8-Mbit ett bra tag. För ett tag sen köpte jag en ny router (Asus WL500W) och sen dess upplever jag små disconnects ganska ofta. Kan väl inte säga att det gick supersnabbt med min gamla router heller ( Netgear WGR614). Kör jag med enbart modem så har jag inga problem.

Har hört att comhems svajiga linor kan vara orsaken till att routrar inte fungerar som de ska? Någon som vet något om det här? Kan det vara så att jag behöver ett nytt modem? Har ett svart Webstar som jag haft i 4 år snart. Har även IP-telefoni och har hört från folk som försöker ringa att det inte alltid går att ringa till mig.

Permalänk
Medlem

Fungerar det utan routern men inte med så sitter felet knappast hos comhem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Om mitt 2706 modem har pajat, går det att få ett nytt kostnadsfritt från com hem isåfall? Jag får packet drops och min 1000mbp/s ethernet port har gått sönder. Riktigt irriterande. Framförallt med packet drops, går ju inte göra någonting

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Det är ju 2års garanti så visst.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Okej vad bra. Det är lite oroande statistik

(ping -n 999999 -l 64000 ping.sunet.se)

Ping-statistik för 192.36.125.18:
Paket: Skickade = 305, mottagna = 265, Förlorade = 40 (13 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 85 ms, Högsta = 127 ms, Medel = 93 ms

Dock så händer det inte när jag skickar normalstora paket (32 bytes)
Utan bara när det blir tungt.

EDIT: 100 paket:
32 bytes
Ping-statistik för 192.36.125.18:
Paket: Skickade = 100, mottagna = 100, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 10 ms, Högsta = 43 ms, Medel = 13 ms

64KB
Ping-statistik för 192.36.125.18:
Paket: Skickade = 100, mottagna = 85, Förlorade = 15 (15 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 85 ms, Högsta = 99 ms, Medel = 92 ms

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Finns det något trådlöst modem man kan köpa som klarar comhems 50/10?

Det man får med är kabelbundet.

Permalänk
Medlem

Köp en acesspunkt och plugga in i modemet istället.

Permalänk

Ok. Finns det någon särskild ni rekommenderar?

Permalänk

Måste man använda kabel för att komma åt inställningarna i comhems modem epc2434 eller kan de kommas åt även via det trådlösa när det är aktiverat?

Permalänk

Hej,
Jag har sedan en tid tillbaka haft stora problem med min comhem anslutning. Modemet startar om sig själv flera gånger om dagen; ibland så ofta som var 15:e minut på kvällarna!

Loggen i modemet kommer jag endast åt under uppstartningssekvensen, eller när något strular, annars ser man normalt inte den sidan
I vilket fall som helst så ser jag detta fel inför varje omstart.

"No Ranging Response received - T3 time-out"

Comhem svarade med att dom skickar ut ett nytt modem till mig, men jag måste erkänna att jag är skeptisk till att det löser mina problem.... Kan det bli bättre om jag byter uttag hemma (har trots allt 3 hål i väggen i flera rum); eller kan det vara så illa att linan till mig är usel?

När det väl funkar så har jag inga problem alls, dvs jag får mina utlovade 10/10 och snabbt svar till mätservern (~5ms)

Visa signatur

| Abit IC7-G | P4 3.2GHz Prescott | 2x512Mb PC3200 | Asus Geforce 6800GT 256Mb GDDR3 | 160Gb HDD | 19" Hyundai L90D+ |

Permalänk
Medlem

"Skydda eller kränka kunders integritet, ComHem?"

http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=3475

Permalänk

Då var man Comhem-kund då. Fungerar skapligt. Får mina 10/10. Men det finns ju såklart ett problem. När jag startar modemet dör hälften av HD-kanalerna på TV:n.

Detta borde jag väl inte vara ensam om? Orsaker? Lösningar?

Tror det är bättre att fråga lite här än att ringa till Comhem just nu. Har precis flyttat in.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med "Sidan kan inte visas"....nätet är skit seg.
modemet startade om runt 6tiden sen började problemet....

surt!!!!

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Förbannade skitcomhem asså... nu var de dags igen då...

--- ftp.sunet.se ping statistics ---
596 packets transmitted, 168 received, 71% packet loss, time 595842ms
rtt min/avg/max/mdev = 6.033/106.778/1149.197/262.125 ms, pipe 2

Har testat det klassiska, stänga av router, modem, dator, etc.. etc.. har bytt dator, skruvat ur och i koaxkabel, flyttat och bytt kablar och det funkar juh självklart fortfarande inge bra..

ringde comhem och självklart hade de juh stängt och sen så kom jag efter mycke om och men i deras automatiska felhjälp till akut-jouren... och sen sa tjejen att man inte kan lägga en felanmälan där... vad fan ska man med en akut-jour till om de inte ens kan peta in en felanmälan så att de börjar titta på det direkt på morgonen...

Jag bor i hägersten på boktryckarvägen och har ett "sientific atlanta epc2607" cabel-teve-modem

Någon annan som har problem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harre
Förbannade skitcomhem asså... nu var de dags igen då...

--- ftp.sunet.se ping statistics ---
596 packets transmitted, 168 received, 71% packet loss, time 595842ms
rtt min/avg/max/mdev = 6.033/106.778/1149.197/262.125 ms, pipe 2

Har testat det klassiska, stänga av router, modem, dator, etc.. etc.. har bytt dator, skruvat ur och i koaxkabel, flyttat och bytt kablar och det funkar juh självklart fortfarande inge bra..

ringde comhem och självklart hade de juh stängt och sen så kom jag efter mycke om och men i deras automatiska felhjälp till akut-jouren... och sen sa tjejen att man inte kan lägga en felanmälan där... vad fan ska man med en akut-jour till om de inte ens kan peta in en felanmälan så att de börjar titta på det direkt på morgonen...

Jag bor i hägersten på boktryckarvägen och har ett "sientific atlanta epc2607" cabel-teve-modem

Någon annan som har problem?

Hade samma problem, i mitt fall var det routern. Men eftersom du har provat utan router så kan det ju inte vara det.
Byt nätverkskabel, byt nätverkskort m.m.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raven6666
Måste man använda kabel för att komma åt inställningarna i comhems modem epc2434 eller kan de kommas åt även via det trådlösa när det är aktiverat?

Ska fungera båda delarna vad jag vet. alltså efter man aktiverat trådlösa funktionen i modemet via kabel först och främst

east_lake: Ska egentligen inte vara rellaterat om du inte har något riktigt felkopplat i ditt antennuttag. Be comhem om en tekniker som kikar antennuttaget.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Verkar funka finfint nu...

slängde ihop ett litet program som skickade 100ping requets var 10e minut.. hade 70-80% packetloss till typ halv tio imorse .. och från från halv tio tills nu så låg jag på ca 10-20% packetloss...

men nu verkar det ha stabiliserat och jag har inga packet loss och jag ligger på en ping på ca 7-8ms mot ftp.sunet.se som jag brukar ha..