Flyttlastbil för envägskörning!

Permalänk
Medlem

Flyttlastbil för envägskörning!

Hej

Då jag fick bra hjälp med mitt toalettproblem, så chansar jag att det kanske finns någon som kan hjälpa till med även detta, även fast forumet har en annan inriktning!

Jag behöver få tag i ett sätt att flytta möbler från umeå-lund. Jag vet att det finns ett hyrbilsföretag som erbjuder envägslastbil mellan umeå, göteborg, malmö och stockholm. Men har enbart sett denna reklam på bilarna och kan hur jag än söker, inte hitta igen företaget. Kan någon hjälpa mig, jag tror det börjar på M

Vad jag vet så hyr inte det stora firmorna avis, europcar och hertz ut last eller skåbilar för envägskörning. Har jag fel och var hittar jag isåfall mer information?

Min bil saknar kula, så jag funderar på sälja den(inte mycket ha ändå) och hyra både bil och släp envägs, men slipper helst köra 80(host) med släp ner till lund om det finns lastbil att få tag i.

Andra tips? Det handlar mest om kartonger som ska in i ett föråd. Kanske är tåg eller bussfrakt ett alternativ? Ni som har gjort längre flyttlass, vad ar ni för tips?

Permalänk
Medlem

blir nog lite dyrare men ack så bekvämt http://www.kalles-bud.se/

vet att de kör fasta rutter ner mot lund området och rätt så nyligen öppnat en umeå filial

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Nu är ja inte så duktig på detta. Men har inte OK mackarna så att man kan hyra små lastbilar i ena staden, sen lämnar man bara in den i den andra staden man kommer till. Har för mig om det iallfall, kanskenått vettigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Nu är ja inte så duktig på detta. Men har inte OK mackarna så att man kan hyra små lastbilar i ena staden, sen lämnar man bara in den i den andra staden man kommer till. Har för mig om det iallfall, kanskenått vettigt?

Det stämmer bra det, men medelstora skåpbilar är väl det största OKQ8 har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM

Enligt deras hemsida så måste man lämna allt på den stationen man hämtar på. Envägssläp har de dock tror jag. Men ska ringa och höra om ni tror något annat!

Snotling: Jo, det kan det säkert vara. Ska se vad det handlar om för prisskillnad. Verkar ju inte få ner sakerna själv ändå ^^

Permalänk
Medlem

Envägssläp: http://www.thulerental.se/ Sen är Statoil, Okq8 och preem i olika städer ombud för Thule.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jo släp har jag koll på. Har jobbat med det förut, men vill helst slippa släp. Men det ser ut som att det blir det ändå

Permalänk
Inaktiv

Jag har lyckats hyra på Europcar och fick lämna in i annan stad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Jag har lyckats hyra på Europcar och fick lämna in i annan stad...

Kommer du ihåg vad du betalad och hur långt du körde ?

EDIT: Hittade mabirent.se

Där skulle en envägsbil inkl bensin kosta mig ca hälften av vad ex kallesflyttfirma hade gjort, så om någon annan är intresserad kan det vara värt kolla in!