Permalänk
Hedersmedlem

Stoppa Uwe Boll

Detta är roligt. Den ökände filmskaparen Uwe Boll har tydligen sagt att han skall sluta göra film om minst en miljon namn samlas in. För tillfället saknas ~930000 namn. Gör en insats för kulturen!

Mer information finns här: http://www.slashfilm.com/2008/04/06/uwe-boll-will-quit-making...

Själva insamlingen hittas här: http://www.petitiononline.com/RRH53888/petition.html

Permalänk
Medlem

Då jag inte tycker om hans filmer så la jag in mitt namn på listan har en känsla av att dessa 1milj namnskrifter inte kommer ta lång tid

Permalänk

Självklart signerar jag, om inte för att stoppa honom så för att få honom att fatta hur dåliga hans filmer är.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Helt onödigt att skriva på.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Helt onödigt att skriva på.

äsch, skriv på o var glad:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Helt onödigt att skriva på.

Eh, ja. Det här kan vara den minst skarpsinniga analys jag har sett dig göra..

Permalänk
Medlem

Jag har på olika forum, tidningar läst en massa skit om Uwe. Själv har jag bara sett en film med honom (vilket iofs var skit) och känner att varför ska jag skriva under? Han finansierar sina filmer själv och vill han slösa sina pengar på det så låt han göra det. Det är trots allt ingen som tvingar en att se hans filmer, så varför ska man försöka hindra honom?

Det finns säkert en liten skara människor som tycker hans filmer är bra. Så varför döda deras lilla nöje till underhålling?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jag har på olika forum, tidningar läst en massa skit om Uwe. Själv har jag bara sett en film med honom (vilket iofs var skit) och känner att varför ska jag skriva under? Han finansierar sina filmer själv och vill han slösa sina pengar på det så låt han göra det. Det är trots allt ingen som tvingar en att se hans filmer, så varför ska man försöka hindra honom?

Det finns säkert en liten skara människor som tycker hans filmer är bra. Så varför döda deras lilla nöje till underhålling?

Nja, finansiärerna är mestadels tyskar som vill komma undan att betala skatter.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Det finns säkert en liten skara människor som tycker hans filmer är bra. Så varför döda deras lilla nöje till underhålling?

Det finns en oerhört mycket större samling människor som inte gör det, på goda grunder. Han försöker inte ens göra bra film, det har han själv antytt.

Det handlar om att bespara de stackars satar som inte har koll på honom minst 1,5-2 timmar motbjudande skräp och bortkastad tid.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Det finns en oerhört mycket större samling människor som inte gör det, på goda grunder. Han försöker inte ens göra bra film, det har han själv antytt.

Det handlar om att bespara de stackars satar som inte har koll på honom minst 1,5-2 timmar motbjudande skräp och bortkastad tid.

Och så att han slutar förstöra klassiska spel med en massa skräp filmer.
Jag skrev på.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Skrev på.

Jag har inte sett en hel film av honom, såg bara lite av Alone in the Dark. Stängde av efter 20 minuter...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jag har på olika forum, tidningar läst en massa skit om Uwe. Själv har jag bara sett en film med honom (vilket iofs var skit) och känner att varför ska jag skriva under? Han finansierar sina filmer själv och vill han slösa sina pengar på det så låt han göra det. Det är trots allt ingen som tvingar en att se hans filmer, så varför ska man försöka hindra honom?

Det finns säkert en liten skara människor som tycker hans filmer är bra. Så varför döda deras lilla nöje till underhålling?

Han får gjärna göra filmer, dock som inte har överhuvud taget med spelindustin att göra, För närvarnade görs Far Cry och jag kan bara komma till en slutsats när han har gjort den filmen.

Själv gillade jag spelet mycket, Men Herr Uwe först det med sina filmer.

Permalänk
Medlem

Man skulle rent teoretiskt kunna låta bli att se hans filmer. Kanske tillochmd låta bli att bry sig om att han gör filmer...

Mannen måste ju tjäna sitt levebröd och uppenbarligen finns det tillräckligt många betalande kunder för att han ska kunna fortsätta göra film efter film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
Det finns en oerhört mycket större samling människor som inte gör det, på goda grunder. Han försöker inte ens göra bra film, det har han själv antytt.

Det handlar om att bespara de stackars satar som inte har koll på honom minst 1,5-2 timmar motbjudande skräp och bortkastad tid.

Med en sådan förklaring så finns det fler än Uwe´s filmer man ska akta sig för....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Med en sådan förklaring så finns det fler än Uwe´s filmer man ska akta sig för....

Jo självklart gör det det.
Men inte sett så många andra som så konsekvent massakrerar spel-licenser som den gode Uwe.

Jaja, uppe i 104.000 i vilket fall!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Han gjorde en bra video till Nightwish "Wish i had an angel"

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Jag skrev också på den... Jag förstår bara inte varför han ska göra urusla filmer av bra spel

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Man skulle rent teoretiskt kunna låta bli att se hans filmer. Kanske tillochmd låta bli att bry sig om att han gör filmer...

Mannen måste ju tjäna sitt levebröd och uppenbarligen finns det tillräckligt många betalande kunder för att han ska kunna fortsätta göra film efter film.

Anledningen till att han hade så stora budgetar förut var att i Tyskland gick det att smita från skatt genom att investera i filmer på något sätt.

För övrigt är det nog många som skriver på p.g.a. den humoristiska aspekten.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Det här sprider sig förresten jävligt snabbt runt om på nätet. Varje forum jag har besökt ikväll har en tråd om det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det här sprider sig förresten jävligt snabbt runt om på nätet. Varje forum jag har besökt ikväll har en tråd om det.

Kampanjen slashdotades igår..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jag har på olika forum, tidningar läst en massa skit om Uwe. Själv har jag bara sett en film med honom (vilket iofs var skit) och känner att varför ska jag skriva under? Han finansierar sina filmer själv och vill han slösa sina pengar på det så låt han göra det. Det är trots allt ingen som tvingar en att se hans filmer, så varför ska man försöka hindra honom?

Det finns säkert en liten skara människor som tycker hans filmer är bra. Så varför döda deras lilla nöje till underhållning?

Varför man skall skriva på?

För att låta andra regissörer och liknande få omvandla spel till filmer. När en film om t.ex. Far cry har blivit gjord så kommer inte någon annan att göra det. Simple as that.

Och om någon ska göra en omvandling av spel till film ska det verkligen inte vara Uwe Boll då han har bevisat om och om igen att han är så otroligt värdelös på det han gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Kampanjen slashdotades igår..

Slashdotades vad betyder det?

Ps. /signed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Varför man skall skriva på?

För att låta andra regissörer och liknande få omvandla spel till filmer. När en film om t.ex. Far cry har blivit gjord så kommer inte någon annan att göra det. Simple as that.

Och om någon ska göra en omvandling av spel till film ska det verkligen inte vara Uwe Boll då han har bevisat om och om igen att han är så otroligt värdelös på det han gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
bla bla bla

Det finns säkert en liten skara människor som tycker hans filmer är bra. Så varför döda deras lilla nöje till underhålling?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Finns det några andra som gör filmer av spel så man kan jämföra dom?

Finns Doom, street fighter och hitman som Uwe inte petat på.

Och "Hollywood" filmer är jag trött på, gillar B-filmer starkt, B-filmerna får anstränga sig mer för att bli något överhuvudtaget medans "Hollywood" slänger i mer pengar när något kärvar.

Nej, jag prisar hårt arbete.

Skriver inte på, Uwe får göra filmer bäst han vill, Tarantino kan dra åt H****te, mer överskattat fan får man söka efter.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie
Slashdotades vad betyder det?

Ps. /signed

Att vara en nyhet på http://slashdot.org
Se även slashdoteffekten, http://en.wikipedia.org/wiki/Slashdot_effect

Permalänk
Medlem

...............................

http://www.movieset.com/postal

:S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Eftersom 'några' andra skrev på så gjorde jag det ochså.
156 664 nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns det några andra som gör filmer av spel så man kan jämföra dom?

Finns Doom, street fighter och hitman som Uwe inte petat på.

Och "Hollywood" filmer är jag trött på, gillar B-filmer starkt, B-filmerna får anstränga sig mer för att bli något överhuvudtaget medans "Hollywood" slänger i mer pengar när något kärvar.

Nej, jag prisar hårt arbete.

Skriver inte på, Uwe får göra filmer bäst han vill, Tarantino kan dra åt H****te, mer överskattat fan får man söka efter.

Nu tar vi det lilla lugna här va;). Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Kill Bill och Jackie Brown är bra filmer.

Permalänk
Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Nu tar vi det lilla lugna här va;). Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Kill Bill och Jackie Brown är bra filmer.

Okej, några bra filmer har han lyckats med

Hm, kan hända att jag blandat ihop med någon annan person igen..

jaha, "att tala innan man tänker är som att torka innan man skiter"... misstänker jag just gjorde en sådan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.