Tävla och vinn värstingdator!

Äldre Nvidiagrafikkort får snart nya drivrutiner

Permalänk
Melding Plague

Äldre Nvidiagrafikkort får snart nya drivrutiner

Har du ett Nvidiagrafikkort i Geforce 7, 6 eller 8-serien? Då kan du snart ladda ner en ny WHQL-drivrutin. Nvidia har inte övergett sina äldre familjer utan jobbar just nu på uppdaterad mjukvara till grafikkorten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ah coolt. Hoppas man märker av något.

Permalänk
Avstängd

På tiden minsann:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Japp, på tiden!

Jag tycker ATi är bättre på att släppa drivrutiner oftare fast Nvidia gör det sällan och bättre.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nuvarande betan är dock exakt samma fast att den inte blivit certifierad av MS. Men ja nästan ett halvår känns väldigt långt mellan officiella releaser. Visst är drivrutinerna bra men tycker de kan släppa dem lite oftare ändå. Ati släpper ju varje månad.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Finns det töntar som fortfarande kör med de äldre 8-serien? Häng med i utvecklingen istället och köp 9-serien

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

jag kör 7-serien och så har jag ett kort i 8-serien också

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

gött då kanske gamla trotjänaren kan hänga med ett tag till^^

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Japp, på tiden!

Jag tycker ATi är bättre på att släppa drivrutiner oftare fast Nvidia gör det sällan och bättre.

De är inte alltid bättre..

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Finns det töntar som fortfarande kör med de äldre 8-serien? Häng med i utvecklingen istället och köp 9-serien

varför ska man hänga med i utvecklingen och alltid ha det senaste?
Tycker mitt 8600 fungerar perfa till mina behov.

Finns ju ingen direkt anledning att slänga ut x antal tusen kr så fort det släpps nytt grafikkort, bara för att ha det senaste som ligger på marknaden.
Fast man får väl fortsätta och vara töntig antar jag.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vill se lite drivrutiner till dom mobila grafikkorten.
Känns lite slött att sitta med ett 8600M GS och vara limiterad till dom första och enda drivrutinerna.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83

Finns ju ingen direkt anledning att slänga ut x antal tusen kr så fort det släpps nytt grafikkort, bara för att ha det senaste som ligger på marknaden.

Jag hoppas att du förstår att han inte var vidare seriös va?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

haha säger han som sitter på "Powercolor X1950Pro SCS3"....hahaha mitt ULTRA funkar fortfarande finfint.....trodde dock att dom glömt bort 8800 seriens drivisar ett tag XD

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kör fortfarande med 6-serien, funkar perfekt för mina behov. Alla använder inte datorn för att spela, men det kanske du redan visste?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Har du ett Nvidiagrafikkort i Geforce 7, 6 eller 8-serien? Då kan du snart ladda ner en ny WHQL-drivrutin. Nvidia har inte övergett sina äldre familjer utan jobbar just nu på uppdaterad mjukvara till grafikkorten.

Läs nyheten

trevligt, köpte 8800gt för typ 3 månader sen och det är redan pensionärförklarat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
De är inte alltid bättre..

Skrev inte att de alltid är bättre. Roligt att just du av alla kommenterade min mening.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Skrev inte att de alltid är bättre. Roligt att just du av alla kommenterade min mening.

nu ska det käftas

fast det är väll att vänta när AlbinNdoja går med i leken

Permalänk
Hedersmedlem

Gött, blir att uppdatera drivers till mitt 7900GTX då, det får hänga med ett tag till iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
nu ska det käftas

heh, förstår inte riktigt men typ varje gång han gått in i ett forumkrig har han vunnit

Asså äldre grafikkort till 8 serien? Shiit! Tror ni man når högre frekvenser med nya drivrutiner?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Känns lite slött att sitta med ett 8600M GS och vara limiterad till dom första och enda drivrutinerna.

Det behöver du inte.

http://www.laptopvideo2go.com/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

vilken utveckling? Byta klisterlapp?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN

Det är inte nVIDIAs ansvar att göra drivrutiner till bärbara grafikkort utan tillverkarna av dom som gör bärbara datorer, som Zepto t.ex.

On-topic: Vad nice att dom gör detta, det visar att dom verkligen bryr sig om sina kunder

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

varför är det inte nvidias ansvar då?

lite grön om det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
nu ska det käftas

Heh, det var något det. En April 08:a som går igång på Dojjan av alla SweCare:P

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp sry att jag skojade. Jag själv äger ett gammalt radeon x1950pro och bryr mig inte om någon sitter med ett gammalt voodoo kort heller. Alla kan inte vara gamers heller.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

varför är det inte nvidias ansvar då?

lite grön om det

Citat:

Be sure to check the list of supported notebook manufacturers and models to ensure compatibility after we redirect you to the driver download page. Your notebook model may not be supported by this driver.

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's.

d.v.s när t.ex Zepto bygger en bärbar så lägger dom in specefika saker som inte nVIDIA kan hålla koll på.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Perfekt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
heh, förstår inte riktigt men typ varje gång han gått in i ett forumkrig har han vunnit

övning ger färdighet

Permalänk
Skäggig legend
Citat:

Ursäkta? Om jag inte ser fel så sitter du på ett X1950Pro? Vad FAN har du att komma med?

*tönt*....

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 16 PRO Max256GB 

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör det snabbaste kortet blande de 7950 som finns .
Gainward GeForce 7950GT 256MB gddr3.

Allt flyter på det, S.T.A.L.K.E.R, TMNF/UF, CS ;), DoD, HL2 till EP2. Varför byta till en ripoff av nästa serie (för mig)?. Får mina 4x 8800GT'n på fredag .