Vad är det här?

Permalänk

Vad är det här?

Hittade denna när jag skulle koppla datorn till stereon. Någon som vet vad det är? Öppnade den och kollade, i den sitter en display samt ett batteri. Är också någon form av större elektrisk komponent (cylinderformad silverfärgad med två ledare in).

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Den blanka saken i bild 3 är en magnet.
Observera de två knapparna i bild 1.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Första intrycket var som en sorts klocka men är säkert helt fel ute.

Wile

Permalänk

Ganska säker på att det inte är en klocka. Jag var inne på någon form av sökare, men den saknar ju (vad jag vet) nån form av mottagning. Magneten skulle kunna vara för fäste, fast den är rätt svag (man kan inte hänga den på kylskåp).

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

skulle kunna vara en väldigt sönderplockad stegräknare

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Hähä...
Det där är en del till ett pennställ med klocka på, den övre delen närmare bestämt. Den runda prylen inuti är en magnet och i pennan som hör till sitter också en magnet. De gör att pennan upplevs sväva i stället.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk

Not quite...

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Not quite...

Vadå Not quite?

Om du vet vad det är själv så varför ö.h.t. fråga?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Jag tänker bara ignorera det där...

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Jag har en exakt likadan och det är en klocka.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Nej, det är inte en klocka. Drop it.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Nej, det är inte en klocka. Drop it.

Nu har du 2st som säger att det är en klocka...

Vad baserar du på att det inte är en klocka?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

För att den inte visar tiden. Kan vi försöka klara upp vad det är, istället för att tjabba om det är en klocka eller inte? För det är det inte.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
För att den inte visar tiden. Kan vi försöka klara upp vad det är, istället för att tjabba om det är en klocka eller inte? För det är det inte.

Såklart den inte visar tiden då batteriet är slut.
Jag har en likadan liggandes i en låda här.
Får väl rota fram den imorgon och fota den om du inte tror mig.
Har nog tom kvar pennan som hör till.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk

Ja, gör det.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Ja, gör det.

Nog ser det ut som en klocka iafall,med inbyggd magnet för att fästas på kylskåp etc etc:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

en klocka ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Nejnejnej, det är bara den övre delen av tre till ett pennställ.
Jag ska rota och se om jag hittar min, tror mig minnas att den följde med som en "present" när man prenumererade på en bokklubb i början på 90-talet.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk

Ibland blir jag så jävla trött på det här forumet. Man lägger ner lite tid på att ta bilder och ladda in dem i datorn, skapa en diskussion och fundera lite. Men svaren man får är "men det är ett pennställ och en klocka". För helvete!
Kan inte admin ta bort/låsa tråden? Är ju fan ingen som bryr sig i alla fall.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Ibland blir jag så jävla trött på det här forumet. Man lägger ner lite tid på att ta bilder och ladda in dem i datorn, skapa en diskussion och fundera lite. Men svaren man får är "men det är ett pennställ och en klocka". För helvete!
Kan inte admin ta bort/låsa tråden? Är ju fan ingen som bryr sig i alla fall.

det är väl du som är felet som inte kan axeptera att det är andra som har en lika dan, som vet att det är en klocka .. till och med jag som läst igenom tråden nu kan konstatera att det är en klocka. stoppa i batterierna i den o märk skälv.. detta är en skräp tråd o har inget med datorrelaterat att göra. för det andra kom inte o säg att vi inte bryr oss för hade det vart så hade denna tråd vart tom

edit: Megadeath
Medlem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megadeath
Hähä...
Det där är en del till ett pennställ med klocka på, den övre delen närmare bestämt. Den runda prylen inuti är en magnet och i pennan som hör till sitter också en magnet. De gör att pennan upplevs sväva i stället.

anser att megadeath har rätt..

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk

Oj, vad oväntat. Så fort man kritiserar ert lilla tillflyktsort tar alla andra varandras hand och trycker ner den andra. Jävla diktatur!
Och en klocka visar fortfarande tiden! Är det så svårt att fatta eller? Lär dig stava och kom tillbaka!

Sen ångrar jag mig. Ta inte bort tråden, så kommer folk fatta vad de ge sig in på innan de blir medlemmar. Ja, anmäl mig, porta mig, gör vad fan ni vill. Ni kan väl inte ha kvar någon som kritiserar forumet?

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Oj, vad oväntat. Så fort man kritiserar ert lilla tillflyktsort tar alla andra varandras hand och trycker ner den andra. Jävla diktatur!
Och en klocka visar fortfarande tiden! Är det så svårt att fatta eller? Lär dig stava och kom tillbaka!

Sen ångrar jag mig. Ta inte bort tråden, så kommer folk fatta vad de ge sig in på innan de blir medlemmar. Ja, anmäl mig, porta mig, gör vad fan ni vill. Ni kan väl inte ha kvar någon som kritiserar forumet?

Har du problem heller?

Permalänk

Har du?

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Har du?

lägg ner nu!!!! lika bra att tråden låses så slipper du ta till mer sanslösa komentarer. eftersom du verkar veta bäst håll mun då resten av tiden tråden är kvar...

för det andra sluta va otrevlig mot oss på forumet, vi försöker ge dig svar på tal men verkar inteheller duga för dig.

edit kan vara en termometer åxå med möjlighet att kunna se tempen inne o ute men tror fortfarande de tär en klocka tills motsatsen är bevisad.

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk

Du, den som hjälpt mig mest (utan tvekan), blev avstängd. Konstigt. Ni har inte hjälpt mig ett skit, men ni är kvar. Är det rättvist? Fan heller, liknar ju en jävla facistregim.
Däremot ska admins ha cred, de sköter faktiskt saker och ting. (Nej, inte för att fjäska, det är så)

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

häe?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Ibland blir jag så jävla trött på det här forumet. Man lägger ner lite tid på att ta bilder och ladda in dem i datorn, skapa en diskussion och fundera lite. Men svaren man får är "men det är ett pennställ och en klocka". För helvete!
Kan inte admin ta bort/låsa tråden? Är ju fan ingen som bryr sig i alla fall.

Nu jävlar blir jag förbannad här.
Du postar ett par bilder och undrar vad det är för något.
Jag _VET_ vad det är och berättar... och då lackar du ur och säger att jag har fel.
Om du inte trivs här så är det en enkel match för din del.
Men jag tänker inte vara lika grinig utan posta en bild med hela stället ihopmonoterat.
Tyvärr har jag varken kunnat fiska fram ett batteri så att du kan se att det är en klocka i pennstället, eller lyckats hitta pennan som hör till.
Så jag tog en annan penna så att funktionen syns.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Avstängd

nice mega..... då du nämde det i tidgare inläggen så klickade det till för mig med du har så rätt har för mig att jag sett en sån o jag har till omed för mig att man fick dom redan på tidigt 90 tal

Obbedemus: du har vart medlem sen 2004 o inte ännu konstaterat att man inte beter sig som du gör nu

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

Megadeath har en poäng där, men bilden ser lite "paint:ad" ut. Så jag säger att det på dina bilder är en svart plastbit med en display på.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Megadeath har en poäng där, men bilden ser lite "paint:ad" ut. Så jag säger att det på dina bilder är en svart plastbit med en display på.

Det är inte shoppat, jag har sett dom IRL ser jag nu när jag ser Megadeths foto... Fanns att köpa på prylaffärer för en drös med år sen (eller om man fick dom med en tidningsprenumeration...don't remember, men har sett dom förr).

Var ju häftigt där på 90-talet med "svävande" saker..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

http://www.starmagic.com/Floating-Pen.html

Lite lik är den väl iallafall.

EDIT: Finns visst uppdaterade versioner också
http://blog.pcnews.ro/wp-content/photo/2007/04/mi-1515.jpg

Visa signatur

Det tror du..