World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Nu har prästen fått för sig att vi ska testa på arena 2 on 2. Vet inte om jag är så sugen på det, men visst kan man väl testa. Men vet inte hur bra det funkar med präst och warrior. Sen är jag just nu prot vilket säkert inte funkar så bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Nu har prästen fått för sig att vi ska testa på arena 2 on 2. Vet inte om jag är så sugen på det, men visst kan man väl testa. Men vet inte hur bra det funkar med präst och warrior. Sen är jag just nu prot vilket säkert inte funkar så bra.

Specca arms säger jag, du kommer nog ha väldigt kul med en präst såvida prästen är alldeles för militant i sitt pvpande

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Jag har för mig att jag för några veckor sen läste att det skulle komma en större patch som ska vara som en slags bro över till Wotlk. En patch med, som jag forstod det, mycket nytt innehåll och som samtidigt ska knyta ihop storyn med nuvarande innehåll. Men borde inte den i så fall komma ganska snart om man ska hinna ta del av detta innan expansionen?

Permalänk
Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag har för mig att jag för några veckor sen läste att det skulle komma en större patch som ska vara som en slags bro över till Wotlk. En patch med, som jag forstod det, mycket nytt innehåll och som samtidigt ska knyta ihop storyn med nuvarande innehåll. Men borde inte den i så fall komma ganska snart om man ska hinna ta del av detta innan expansionen?

Den är på PTR nu, och borde komma om 1-2 veckor. Mitt WoW har iaf snart laddat ner hela (pre-load).

Lvl 80 talents kommer införas, Dalaran har flyttats bara en krater kvar där den stod nu, stormwind harbor samt nya zeppelinar tornet har byggts klart och så vidare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Den är på PTR nu, och borde komma om 1-2 veckor. Mitt WoW har iaf snart laddat ner hela (pre-load).

Lvl 80 talents kommer införas, Dalaran har flyttats bara en krater kvar där den stod nu, stormwind harbor samt nya zeppelinar tornet har byggts klart och så vidare.

Ok, det låter mumma. Då vet jag. Tack.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=17604.0

Bara att köpa upp allt då.

Var det jag misstänkte, kändes rimligt att honor/marks och arenapoints resetas. Skumt då att nån på wow-europe hade citerat en gm som hade sagt att det inte skulle resetas, antingen var citatet fejkat eller så hade gm fel (vilket jag inte tror).

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er som kanske har lite mera koll en vad jag har. En kompis invitade mig till det hära "Friend" grejen med 3 x exp. Vi är just nu level 49 om han dingar level 59 med den karaktären, och sedan spelar vi upp varsin level 20 karaktär kan han garanta level åt mig då?

Tänkte höra med er för just nu kan vi inte granta level till varandra :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Tänkte höra med er som kanske har lite mera koll en vad jag har. En kompis invitade mig till det hära "Friend" grejen med 3 x exp. Vi är just nu level 49 om han dingar level 59 med den karaktären, och sedan spelar vi upp varsin level 20 karaktär kan han garanta level åt mig då?

Tänkte höra med er för just nu kan vi inte granta level till varandra :/

Om jag har förstått det rätt så kan bara det accet som recruitade det andra få levels.

Någon annan som testat destruction warlocks i Ptr? Lirade lite pvp idag och måste säga att det e bra mycket roligare än innan; instant seduction och soul-link Klasserna jag har haft problem med änsålänge e feral druids, rogues och mages, skulle uppskatta om någon har lite tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luring
Om jag har förstått det rätt så kan bara det accet som recruitade det andra få levels.

Någon annan som testat destruction warlocks i Ptr? Lirade lite pvp idag och måste säga att det e bra mycket roligare än innan; instant seduction och soul-link Klasserna jag har haft problem med änsålänge e feral druids, rogues och mages, skulle uppskatta om någon har lite tips.

Yes så är det, pratade med GM förut och det är bara personen som recruitar som kan få bonus level. :/

Permalänk
Medlem

Hur mycket nytta har man egentligen av bs, höjde den nu till 310, men jag tittar lite på don plans som man kan köpa från weaponsmith tränaren i shattratt, som kärver mellan 330-375 is bs. Men dom kommer knappast i klass med vapen som man kan köpa med honor. Tror samma gäller för armor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Hur mycket nytta har man egentligen av bs, höjde den nu till 310, men jag tittar lite på don plans som man kan köpa från weaponsmith tränaren i shattratt, som kärver mellan 330-375 is bs. Men dom kommer knappast i klass med vapen som man kan köpa med honor. Tror samma gäller för armor.

Det är väl framförallt sharpening stones och weight stones du har nytta av själv samt sälja till andra, det är inte alltid så lätt att hitta någon som orkar tillverka såna om de inte får en massa guld för besväret.
http://thottbot.com/?s=Adamantite%20Sharpening%20Stone

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Hur mycket nytta har man egentligen av bs, höjde den nu till 310, men jag tittar lite på don plans som man kan köpa från weaponsmith tränaren i shattratt, som kärver mellan 330-375 is bs. Men dom kommer knappast i klass med vapen som man kan köpa med honor. Tror samma gäller för armor.

På level 70 så är blacksmithing inte värt ett jota längre.
Dock kommer det med största sannolikhet vara guld värt när du precis blivit lvl80

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Blev inget med det RAF för min del. Känner inte att jag vill skaffa ett konto till, sen hade det säkert blivit onödigt krångligt att dual-boxa hela tiden.

Pular nu med att dra upp en fjärde karaktär till 70 men saknar, till skillnad från alla andra här som det verkar, helt förmågan att levla snabbt. lvl 34 och 1d 21h /played

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Tänkte höra med er som kanske har lite mera koll en vad jag har. En kompis invitade mig till det hära "Friend" grejen med 3 x exp. Vi är just nu level 49 om han dingar level 59 med den karaktären, och sedan spelar vi upp varsin level 20 karaktär kan han garanta level åt mig då?

Tänkte höra med er för just nu kan vi inte granta level till varandra :/

Du kan bara ge till lägre levlade karaktärer.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag tittade på recepten och som sagt dom är mycket sämre vapen än det som går att få med honor. Men jag ska levla upp den så småningom till 375 ändå. Men tycker att det borde finnas någon nytta när det ändå är så dyrt att levla upp den. Eller dyrt har det väl inte varit hittills, eftesom jag köper inte material för att levla upp den, annan än sånt som jag eventuellt inte kan hitta själv. Därför tar det lite tid, för jag minar allt själv.

Sharpening stone försökte jag sälja på ah, men ingen köpte det.

Tänkte att det kunde vara roligt att ha bs, men då tänkte jag att man borde kunna göra några bra vapen. Men Lionheart som är 2H vapen är inte mycket bättre än den 1H vapen som jag kan köpa för honor. Och den 2H som går att få på honor är mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Jag tittade på recepten och som sagt dom är mycket sämre vapen än det som går att få med honor. Men jag ska levla upp den så småningom till 375 ändå. Men tycker att det borde finnas någon nytta när det ändå är så dyrt att levla upp den. Eller dyrt har det väl inte varit hittills, eftesom jag köper inte material för att levla upp den, annan än sånt som jag eventuellt inte kan hitta själv. Därför tar det lite tid, för jag minar allt själv.

Sharpening stone försökte jag sälja på ah, men ingen köpte det.

Tänkte att det kunde vara roligt att ha bs, men då tänkte jag att man borde kunna göra några bra vapen. Men Lionheart som är 2H vapen är inte mycket bättre än den 1H vapen som jag kan köpa för honor. Och den 2H som går att få på honor är mycket bättre.

I wotlk så kommer det finnas massor med BS recept som är BoE, så då kan du sälja på AH istället, det kommer nog underlätta en hel del ska du se:> Har själv fixat ihop 330 BS på min shaman ganska nyligen.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
I wotlk så kommer det finnas massor med BS recept som är BoE, så då kan du sälja på AH istället, det kommer nog underlätta en hel del ska du se:> Har själv fixat ihop 330 BS på min shaman ganska nyligen.

Jo, jag kommer att levla upp bs, men hade ju kunnat vara roligt att kunna göra nåt för sig själv också, men med bg får man ju bättre grejer än vad man kan tillverka. Har inte kollat så noga med armour smith ifall dom kan göra gear som passar bättre till pve.

Blazefury är kanske ungefär i klass med den 1h svärd man får med honor. Men då är det snabbare och billigare att köpa det med honor. Dock kommer jag inte ihåg statsen på det vapen man kan köpa med honor.

Permalänk
Medlem

Kolla i guiden vilka mats du ska ha för att levla din blacksmithing. På vår realm har det börjat säljas ut mycket mats till smått löjligt låga priser eftersom de knappast kommer att ha så stort värde vid lvl 80.

En hel del folk lagrar i sina banker som de snart börjar tömma.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Kolla in http://wotlkwiki.info/index.php/Blacksmithing . Har kontinuerligt uppdaterad lista över BS i WotLK.
Tycker det ser rätt lovande ut. Vapen, lite nya mid-lvl armorsets som kommer sälja bra till alla som levlar, tankningsutrustning osv.
För den som drar upp sin mining/bs snabbt i expansionen finns säkerligen också pengar att tjäna innan resten kommer ikapp.
Med tanke på hur det gick i BC lutar det också åt att de craftade vapnen kommer vara "top-of-the-line" ett bra tag innan pvp-vapnen utvecklas nog komma ikapp.

EDIT: bomber och granater!? - http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html;?topicId=100432...

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Har kollat i guiden, och behöver massvis med thorium till att börja med, men just nu har minat mest mithril för att få lite klirr i kassan, för där verkar inte vara så hård konkurrens som det är med adamantite och man får lika mycket betalt för ett bar mithril som adamantite. Eller sist fick jag 35 g för 20 mithril bar.

Finns det några bra talent trä för delvis pvp och delvis tank. För tänke byta till pvp nu, men sen när det är dax att tanka igen så byter jag tillbaks. Så jag kommer växla mellan dom två. Den som jag har nu för prot, är nog inte helt perfect för jag fick stressa fram den, det blev så bråttom att byta till tank.

Sen finns det något bra sätt att spara alla knappar, så att när man byter tillbaks så att man slipper leta fram knapparna igen. Har titan panel, men vet inte om där finns något sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Har kollat i guiden, och behöver massvis med thorium till att börja med, men just nu har minat mest mithril för att få lite klirr i kassan, för där verkar inte vara så hård konkurrens som det är med adamantite och man får lika mycket betalt för ett bar mithril som adamantite. Eller sist fick jag 35 g för 20 mithril bar.

Finns det några bra talent trä för delvis pvp och delvis tank. För tänke byta till pvp nu, men sen när det är dax att tanka igen så byter jag tillbaks. Så jag kommer växla mellan dom två. Den som jag har nu för prot, är nog inte helt perfect för jag fick stressa fram den, det blev så bråttom att byta till tank.

Sen finns det något bra sätt att spara alla knappar, så att när man byter tillbaks så att man slipper leta fram knapparna igen. Har titan panel, men vet inte om där finns något sådant.

Beror helt på vilken nivå du skall pvpa och tanka...lite jobbigt som warr då man måste ha olika speccs för pve o pvp content men är du casual spelare kan denna specc funka.

http://www.wow-tools.org/talent-calculator/Warrior/0500232132...

Funkar nog fint att tanka vanliga instanser och heroics / khara ( eventuellt OT i khara ) lite beroende på ditt gear.

Med ovan specc fyller du warrs main purpose i pvp nuförtiden ( ms ) samt har lite utility i form av 5s stun.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Beror helt på vilken nivå du skall pvpa och tanka...lite jobbigt som warr då man måste ha olika speccs för pve o pvp content men är du casual spelare kan denna specc funka.

http://www.wow-tools.org/talent-calculator/Warrior/0500232132...

Funkar nog fint att tanka vanliga instanser och heroics / khara ( eventuellt OT i khara ) lite beroende på ditt gear.

Med ovan specc fyller du warrs main purpose i pvp nuförtiden ( ms ) samt har lite utility i form av 5s stun.

Nu funkade inte sidan. Men tänkte att ha en ren pvp och en ren tank, som man får byta mellan.

Och vad kan man använda för att inte behöva organisera knapparna hela tiden när man byter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Nu funkade inte sidan. Men tänkte att ha en ren pvp och en ren tank, som man får byta mellan.

Och vad kan man använda för att inte behöva organisera knapparna hela tiden när man byter.

Ahh ok, vet faktiskt inte....byter knappar själv när jag byter mellan tank o pvp specc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Nu funkade inte sidan. Men tänkte att ha en ren pvp och en ren tank, som man får byta mellan.

Och vad kan man använda för att inte behöva organisera knapparna hela tiden när man byter.

Hans länk var bruten.
Men han menade den här speccen:

http://www.wowhead.com/?talent=LV0fdGbqMbdbZVZcizoIMz

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Entusiast

Survival Hunters kommer va helt sjuka i expansionen...

http://vimeo.com/1759347

Vansinne!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Hans länk var bruten.
Men han menade den här speccen:

http://www.wowhead.com/?talent=LV0fdGbqMbdbZVZcizoIMz

Ok, nu blev det så här, vet inte om den är bra.
http://www.wowhead.com/?talent=LG0xdNbqM0dbZVVzm0xRZc

dock istället för mace så är det sword.

Permalänk
Medlem

Kör du med grupper som vet hur dom ska dps för att inte ta aggro så kör på http://www.wowhead.com/?talent=LG0xdNbqM0dbZVVzm0xRZc för den e bättre för PVP

Men känner du att du vill kunna tanka lite bättre så kör på
http://www.wowhead.com/?talent=LV0fdGbqMbdbZVZcizoIMz
Och denna är även rätt ok i arena med. en extra stun som du lägger när du vill. som inte går på procc. och dessutom är 5 sec. Och last stand e lite fint med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Survival Hunters kommer va helt sjuka i expansionen...

http://vimeo.com/1759347

Vansinne!

Explosive-shot har blivit rätt hårt nerfad 2 gånger nu, crittade över 2.200 per tick (3st) innan. Nu crittar jag runt 700 :[

Man går dock inte oom så lätt!

Visa signatur

*-'