Ny mobil för under 1000 kr

Permalänk
Medlem

Ny mobil för under 1000 kr

Hallå alla

Ska köpa en ny mobil då min nuvarande är rutten som fan. Vilken mobil för under 1000 kr rekommenderar ni?

Det enda kravet jag har är att man ska kunna överföra låtar från datorn till mobilen, ringsignalerna är alltid för dåliga i mobilen.
Kamera och sånt annat trams behövs inte...

Det skulle vara bra om mobilen fanns i siba, el giganten eller liknande, ni förstår, så jag slipper beställa från nätet. Jag bor i Malmö så det mesta finns här.

Tacksam för svar

EDIT: Bumpar den här tråden, orkar inte starta en ny. Min W200i börjar gå sönder nu känns det som, så nu ska jag köpa en ny mobil med nästan samma krav som innan.

- Under 1000 kr
- Snabb och enkel, smsar mycket så det ska gå snabbt
- Bra batteritid
- Inte operatörlåst
- Ska vara en Sony Ericsson, helst en lik min W200i.

Kamera, bluetooth, ritfunktioner osv osv behövs verkligen inte.

Så vad säger ni, kan ni hjälpa mig igen?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag hellre väga mellan dessa modeller: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=167334 (har ägt en själv, mycket mycket nöjd)
http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SEA0157&ref=prisjakt

W200 känns väldigt plastig och oergonomisk i.m.o, Men många andra verkar nöjda med den.

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

http://www.e2save.se/es/product/product.asp?productid=308871&...

kolla in experts reklamblad de brukar ha nån varje vecka..

Permalänk
Avstängd

Kan tipsa att den W660i finns på phonehouse för exakt samma pris, känns mera pålitligt.
Ska in och köpa den i butik antagligen.

Permalänk
Medlem

W660i i Phone House är låst till Telia och jag vill ha Comviq. Den är också dyrare på de flesta ställen, förutom då Phone House och e2save, men e2save finns ingenstans i Malmö tror jag.

Annars finns ju W200i med Comvig kontant för 900 kr där:

http://www.phonehouse.se/mobiltelefoner/sony-ericsson/sony-er...

Rätt så bra ju, eller? :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk

finns ju flera ställen i malmö att låsa upp en W660i på.. för max 250 kr..

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag rekommenderar en Nokia 3110 Classic! Jag har en sådan själv som jag är nöjd med. Den finns hos The Phone House för 999 kr med Comviq Kontant.

http://www.phonehouse.se/mobiltelefoner/med-kontantkort/nokia...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Mm jag kollade på den med, men det blev en W200i från Phone House...

Jag är nöjd, det är bara en sak som stör mig, att CDn med USB drivrutiner och sånt inte fungerar. Läsaren kan inte läsa av CDn... mycket kasst. Jag var tvungen att gå in på Sony Ericssons sida och hämta ner programmen som behövs och det känns inte så bra om jag ska vara ärlig.
Varje gång jag ansluter mobilen till datorn kommer det upp ett meddelande som lyder såhär "Ett problem uppstod när programvaran skulle installeras. Denna programvaran kanske inte kommer fungera korrekt". Ja ni vet säkert vilken ruta jag snackar om. Den kommer upp varje jag gång jag ansluter mobilen till datorn... hur kan jag göra för att "fixa" det?

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

T260i planerar jag själv att köpa. Så jag rekommenderar den givetvis för dig också..

Permalänk
Medlem

Bumpar den här tråden, orkar inte starta en ny. Min W200i börjar gå sönder nu känns det som, så nu ska jag köpa en ny mobil med nästan samma krav som innan.

- Under 1000 kr
- Snabb och enkel, smsar mycket så det ska gå snabbt
- Bra batteritid
- Inte operatörlåst
- Ska vara en Sony Ericsson, helst en lik min W200i.

Kamera, bluetooth, ritfunktioner osv osv behövs verkligen inte.

Så vad säger ni, kan ni hjälpa mig igen?

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Du borde kolla på mellandagsrean

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, perfekt tid att köpa en ny mobil. Men jag måste också ha nån aning om vilken mobil jag ska köpa, kan inte bara välja nån random mobil bara för att det är rea på den.

Därför vänder jag mig hit.

Jag har kollat runt lite och jag hittar inte mycket. Kollade lite på denna:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=498238

Hur ställer sig den mobilen till mina krav?

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

Ett tips om du vill ha en mobil som håller längre än ett år: Köp inte en Sony Ericsson! God jul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Ett tips om du vill ha en mobil som håller längre än ett år: Köp inte en Sony Ericsson! God jul!

Skalet på baksidan på min W200i är lös men det är mitt fel, jag har lekt med den i fickan av nån dum anledning. Men tejp har löst det problemet.

Sen är batteritiden inte lika bra som den var innan men det kanske inte är så konstigt? Alla batterier blir sämre med tiden...

Går sönder var väl lite överdrivet sagt, det är egentligen bara det ovan som är "problemet", annars funkar mobilen perfekt.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Naite skulle jag köpt i sådana fall.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=446886

De flesta billiga lurar från SE är byggda av Sagem och dessa är grymt dåliga.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Naite skulle jag köpt i sådana fall.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=446886

De flesta billiga lurar från SE är byggda av Sagem och dessa är grymt dåliga.

Intressant. Jag ser nu att DustinHome säljer den på rea, för 1 190 kr. Bra deal?
Är det någon som har den mobilen som kan berätta lite? Är den snabb? Lätt och smsa? Alltså är knapparna i bra storlek? Finns en massa mobiler med riktigt små knappar, händer ofta att jag råkar trycka på andra knappar samtidigt, mycket störigt.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det widL sa är helt sant!
Jag hade en C702 och den gick sönder efter 6måndader för jag tappade den i backen... Riktigt kasst.
Och nu har jag en Nokia, mycket snabbare i menyerna, MYCKET bättre kvalité så jag tycker du borde ta en Nokia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Det widL sa är helt sant!
Jag hade en C702 och den gick sönder efter 6måndader för jag tappade den i backen... Riktigt kasst.
Och nu har jag en Nokia, mycket snabbare i menyerna, MYCKET bättre kvalité så jag tycker du borde ta en Nokia

Du tappade den ju...

Men finns det nån Nokia mobil du rekommenderar då?
Kollade lite på Nokia Nokia 5130 XpressMusic och jämförde den med SE Naite, verkar som om SE Naite har bättre batteri. En samtalstid på 14 timmar och viloläge på 600 timmar, mot Nokian som har en samtalstid på 6 timmar och viloläge på 288 timmar.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det där med att en sony ericsson inte håller över ett år är ju bara skitsnack, det beror ju på hur man behandlar sin mobil.

Visa signatur

Citera för svar.