Permalänk
Medlem

yepp jag ska allt fota Noxen Kommer också kanske göra en liten Nox recension på youtube om jag får tummen ur! Det känns skönt att ha blivit bekräftad från både Zepto och UPS. Jag reser utomlands till helgen så nu är allt packat och klart om man säger

Jag har en känsla av att dom flesta kommer få sina Noxar imorgon. Det är riktigt dåligt att ni som beställde innan mig inte blivit bekräftade :/

Ring och kolla imorgon, det kan ju vara något fel med massmailet ?:O

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Fick mail nyss om att datorn är försenad... igen. Fick en gratis zepto datorväska som kompensation. Men jag skulle hellre ha min dator innan helgen som det hade lovats...

Är det en Nox vi talar om? Jag har inte fått något mail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Fick mail nyss om att datorn är försenad... igen. Fick en gratis zepto datorväska som kompensation. Men jag skulle hellre ha min dator innan helgen som det hade lovats...

WTF ? Nu blir jag orolig=/ Varför får inte ni era men jag får min ?
kattvirre - skriv din konfiguration tack.

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

yea beställde 27.6 men neeeh inget leverat ännu senast idag kl 5 så skickade jag och då fick jag svarat att den skulle skickas om 1-2 dagar, fan om det blir 2

Permalänk
Medlem

Inte fått något mail.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Min Nox skulle inte landa förrän nästa vecka enligt kundtjänst ( som för övrigt är grymma på att svara nu i dagarna ), tydligen hade inte pengarna från GE kommit in tillräckligt snabbt =/ Hoppades som fan på att ha datorn till helgen för jag jobbar eftermiddag hela nästa vecka, huuuur kuuul är det att ha en dator stå ensam hemma frysandes, ledsen och övergiven medan jag jobbar, jobbar, jobbar.... Hmmm kompledigt?....

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått nånting, ingen info om försening, inget leveransbesked, ingen ny orderbekräftelse med rabatten inräknad, inga pengar tillbaks och definitivt ingen nox. Det enda jag fått är att betala

När jag prata med dem igår sa de att den skulle komma till mig på torsdag, men just nu ser det ju inte ut som det. Hur som helst åker jag till annan adress imorgon och vet inte om jag blir borta en dag eller en vecka, så blir väl att ringa till dem och säga åt dem att inte skicka den förräns jag är tillbaks. Känns ju lagom drygt :'(

Edit: Jag beställde 29/6

Permalänk

Jag har denna konf:

P9500
120GB @ 7200RPM
2x2GB 800mhz
Zepto trådlöst nätverk
samt den högupplösta skärmen

Är det verkligen sant att det bara är min som är försenad? Om jag inte får datorn senast fredag så tycker faktiskt dom borde kunna jobba över helgen för våran skull!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veracity
ingen ny orderbekräftelse med rabatten inräknad

Har du aktivt ringt upp dem själv och bett om rabatten? Det måste man nämligen göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Är det verkligen sant att det bara är min som är försenad

Nej, ALLAS är försenade här förutom Ortmon som fått leveransbesked. Du är den enda som har skrivit att de fått mail med information dock.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Har du aktivt ringt upp dem själv och bett om rabatten? Det måste man nämligen göra.

Jupp, bad om det när jag prata med dem i tisdes så sa han att de skulle ordna det, när jag sedan fråga om de hade mitt kontonr för att betala ut pengarna så visade det sig att det hade de inte. Så jag gav honom kontonumret, så sa han att det skulle komma en ny orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått hem sin Mythos eller vet när den kommer att levereras, tycker jag får olika bud hela tiden. Olika svar från olika personer från zepto och i forum, jävligt surt att man inte beställde nox och fick 1500kr rabatt plus bättre hårddisk samt snabbare leverans...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
Jag har denna konf:

P9500
120GB @ 7200RPM
2x2GB 800mhz
Zepto trådlöst nätverk
samt den högupplösta skärmen

Är det verkligen sant att det bara är min som är försenad? Om jag inte får datorn senast fredag så tycker faktiskt dom borde kunna jobba över helgen för våran skull!

Jag har också fått mail om att min Nox är (ytterligare) försenad 1-2 dagar och att jag om jag vill kan få en väska (Zepto Business Pro SE) som kompensation.

Snopet, då får jag väl den inte innan helgen.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag har också fått mail om att min Nox är (ytterligare) försenad 1-2 dagar och att jag om jag vill kan få en väska (Zepto Business Pro SE) som kompensation.

Hmm, undrar varför varken jag eller Tagg har fått brevet. :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jag har också fått mail om att min Nox är (ytterligare) försenad 1-2 dagar och att jag om jag vill kan få en väska (Zepto Business Pro SE) som kompensation.

Snopet, då får jag väl den inte innan helgen.

Precis som jag alltså :/

Permalänk
Medlem

Fick också det brevet

Permalänk
Medlem

Nu är jag mer orolig än glad över att min Nox kommer imorgon. Hur kan jag få min före er ?=/ Detta måste vi ta reda på imorgon. Hoppas inte UPS levererar en låda med bananer på 5,0 kg imorgon=O Eller en sönderbuggad Nox.. Bara för att jag whinat så mycket ?

aww.. fan nu kommer jag ha mardrömmar

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Nu är jag mer orolig än glad över att min Nox kommer imorgon. Hur kan jag få min före er ?=/ Detta måste vi ta reda på imorgon. Hoppas inte UPS levererar en låda med bananer på 5,0 kg imorgon=O Eller en sönderbuggad Nox.. Bara för att jag whinat så mycket ?

aww.. fan nu kommer jag ha mardrömmar

Äh, du har säkert valt någon komponent som vi inte har valt. Hoppas jag iallafall, annars är det hela skumt.

...och om något så är det väl mögliga Wienerbröd och pölser i kartongen, och inte bananer. Danmark vettu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Nu är jag mer orolig än glad över att min Nox kommer imorgon. Hur kan jag få min före er ?=/ Detta måste vi ta reda på imorgon. Hoppas inte UPS levererar en låda med bananer på 5,0 kg imorgon=O Eller en sönderbuggad Nox.. Bara för att jag whinat så mycket ?

aww.. fan nu kommer jag ha mardrömmar

Jo, lite mystiskt är det allt. Jag gjorde min beställning 9/7 och har en config som är mycket lik din.

Men om jag var du skulle jag inte vara orolig. Var glad att du får din innan helgen istället.

Jag är besviken över att det har tagit så lång tid. Det bättre pris som man har fått med rabatten nu plus väskan lättar dock upp lite i mörkret.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock

Jag är besviken över att det har tagit så lång tid. Det bättre pris som man har fått med rabatten nu plus väskan lättar dock upp lite i mörkret.

sant

Permalänk

Hm jag fick också mailet från zepto där de erjböd en gratis väska. KOmmer inte leveransbesked imorrn lackar jag också

Ska ringa dit imorrn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Hm jag fick också mailet från zepto där de erjböd en gratis väska. KOmmer inte leveransbesked imorrn lackar jag också

Ska ringa dit imorrn.

Vid vilken tid fick du mailet? Känns som att det bara är jag och Tagg som blivit utan...

Permalänk
Medlem

Något att suga på såhär i efterstormen av den stora leveransdagen, saxat från NBR's forum:

Citat:

I live in Denmark and ordered it on the 1st of july. It arrived last saturday.

Hans spec:
Nox A15 Intel P9500 2.53GHz | 4GB 800MHz PC6400 | 200GB 7200rpm | Zepto Zpro2 Wireless 300Mbit | Nvidia 9600M GT | 1680*1050 15.4" | DVD-RW drive | Vista Business 64bit SP1

Om jag vore en av dem som beställde i Juni skulle jag nog dra några glädjeskutt efter den infon, lol.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Vid vilken tid fick du mailet? Känns som att det bara är jag och Tagg som blivit utan...

20:31 fick jag det.

Permalänk

*svordomar och andra hädelser*

Jag har också fått mailet om att datorn blir försenad. Jag vill inte ha någon väska, jag vill ha min dator.

Jag gillade det sista de skrev: "Vi ser fram emot att leverera er nya dator och hoppas att du får glädje av den under en lång tid." Nej jag kommer inte kunna ha glädje av den alls för varje gång jag kommer att titta på den kommer jag att tänka på zepto, och det vill jag inte efter det här >.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plasmapudding
*svordomar och andra hädelser*

Jag har också fått mailet om att datorn blir försenad. Jag vill inte ha någon väska, jag vill ha min dator.

Du har åtminstone fått ett mail...

När beställde du? Kan kanske vara så att de stackars satana var tvugna att skicka alla mail för hand, lider med dem ifall det är så.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått mailet...1-2dagar..
Har dessvärre redan inskaffat en väska just för Noxen så det känns lite..tråkigt. men det är la bättre än inget .
Jag har ju value i grunden..

Konfiguration
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
2 GB DDR2 PC6400 800MHZ
120GB 7200rpm SATA Hårddisk
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Microsoft® Windows® Vista Home Premium 32bit - SE + Office testversion
NERO Xpress 7
Znote 2 års All-risk försäkring MED stöldskydd

Permalänk
Medlem

Fick också mailet... 1-2 dagar.... Blir det 2 dagar kan Zepto köra upp sin j*vla väska i nånstans. Jag har redan en och jag ville heldre ha datorn senast fredag då fre/lör/sön blir mina sista lediga dagar på ett par månader...

Permalänk
Medlem

Mail ska ha gått ut till alla igår vid halv nio tiden. Ni som inte har fått något kan lägga ett pm till mig eller skicka ert ordernummer till mj@zepto.se.
Jag vet dock att det var en e-post adress som inte fungerade, det kan vara så att någon av er ovanstående var en av dessa kunder.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått leveransbesked och faktura ännu ?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"