Permalänk
Medlem

Silikonspray på komponenter?

Tja
Går det att spraya silikonspray på moderkort m.m. förutom kylflensar då?
Ska göra ett försök till en oljekyld dator och för att skydda komponenterna lite hade jag tänkt detta.
Någon som har en erfarenhet av detta?

Skulle denna spray fungera?
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=20080...

Visa signatur

Chuckey^

Permalänk

Gör som man gör vid sub zero kylning, nagellack

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Nagellack är en klassiker inom elektronik. Har med gott resultat använts bl.a. när man gjorde spolar. Det var på den tiden då lackerad/isolerad koppartråd inte hörde till vardagen. Det finns en variant utan färgpigment men jag minns inte vad den heter, kanske någon tant kant hjälpa dig med den biten.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

vette fan om nagellack låter så lockande. men om det är någon som tror att den sprayan fungerar så skaffa jag nog den. Får den av skolan till projekt arbetet isåfall

Visa signatur

Chuckey^

Permalänk
Avstängd

Jo då, det fungerar.
Men kolla med UV ljus så moderkortet är helt täckt sedan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

så najs, förmodar att jag får ta och tejpa över kylflensar + kontakter då så att sån skit inte kommer i?

Visa signatur

Chuckey^

Permalänk

Kopplade inte riktigt, var det nagellack eller silikonspray som fungerade bäst? Ska göra samma sak själv, och har läst att transistorer mm. kan svälla och släppa efter ett för långt förhållande med olja så något sånthär låter lockande.. (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

Nagellack bör du nog använda.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Nagellack bör du nog använda.

Okej, men finns det att köpa på spray från någon svensk affär? Hittade en tysk när jag letade lite snabbt >< (:

Ingen av dom är strömledande över huvudtaget antar jag?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Okej, men finns det att köpa på spray från någon svensk affär? Hittade en tysk när jag letade lite snabbt >< (:

Ingen av dom är strömledande över huvudtaget antar jag?

silikon har ungefär samma erfarenheter som gummi så, I guess not.
nagellack vet jag dock inte vad det är i den skiten

Permalänk
Medlem

Du kan alltid använda färgspruta för att applicera nagellacken om du har tillgång till sådan.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Vanlig lack på sprayburk?

Permalänk
Medlem

lutar åt lack på sprayburk just nu. är det bara villken genomskinlig lack som helst som går bra eller?

Visa signatur

Chuckey^

Permalänk

vaselin det är inte vatten/oljelösligt och det går å få bort efter

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

Varför skulle nagellack vara bättre än vanlig klarlack? Det borde vara bra mycket smidigare att bara köpa en sprayburk klarlack och spraya på.

Permalänk
Medlem

Kör med limpistol istället

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4