Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Färdigpizza e najs när man är för lat/stressad för att gå till pizzerian.

Eller bakis

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Eller bakis

Bakis passar nästan in på lat eller hur?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vill ni ha billigt men inte så välsmakande så är euroshopper 3*300gram för 31 kr ett alternativ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Gillar du salamipizza så måste du prova Ristorante Salami, helt underbar!

Har testat nästan alla färdigpizzor som nämnts i den här tråden, men ingen av dom går upp emot ristorantes. Lite tunnare, men lagom knaprighet, osten är perfekt, och salamin salt och härlig. En 9,5 poängare i min mening.

Även Ristorantes mozzarella-variant är trevligt, men ligger ganska nära Icas, mest en fråga om man gillar lite tjockare eller tunnare pizzor där.

Nej usch ristorante har ju i princip ingen ost på och alldeles för risig tomatsås. Det fanns en felix pizza för inte så länge sen som var vegetarisk med någon sås i mitten den var KUNG!

Ikväll ska jag ta en icas som kvällsmat!

Permalänk
Medlem

Ja! Ungspizzor är så nice, ofta mycket bättre än de lokala pizzeriorna.
Grandiosa Tex Mex, så trevlig, in i ugnen lite längre så den blir extra krispig. Füfan vad gott.

Euroshoppers variant smakar död och avföring.

Permalänk
Medlem

Jag blev magsjuk av en grandiosa kebab här i somras. Ack så tråkigt, nu kan jag inte avnjuta den längre utan att förknippa det med spyor.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag vill bara säga att Icas Mozzarella pizza (som man gör i ugnen) är förjävla god. Och vegetarisk, för de som gillar sånt. Denna pizza är ett måste om man vill ha god söndagsmat!

Håller med
har ätit 3 st nu och har ytterliggare en i kylen

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredlovebot
Ja! Ungspizzor är så nice, ofta mycket bättre än de lokala pizzeriorna.
Grandiosa Tex Mex, så trevlig, in i ugnen lite längre så den blir extra krispig. Füfan vad gott.

Euroshoppers variant smakar död och avföring.

Den är kung, helt glömt bort den, tror inte den finns i min affär ska leta upp den till nästa inköp!

Permalänk
Medlem

Tänkte precis starta en ny tråd för att prisa icas mozzarellapizza men så gjorde jag för säkerhetsskull en sökning och fann denna tråden

Satte precis i mig en sån, och herre jösses vad den satt fint! Med lite extra kryddor så är den likvärdig med en italiensk stenugnsbakad pizza i både smak och utseende. Mumma!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Tycker att Dr Oetkers Ristorante Pizza Mozzarella är ännu snäppet godare. Icas är bra den med dock.

Permalänk
Medlem

Säger bara The Original BBQ Chicken från california pizza, kanske dock svår att få tag på i sverige

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Senaste pizzan av det här slaget var en Mexicana av Hemköps egna märke. Mycket god och kan varm rekommenderas!
Annars är favoriterna antingen en grandiosa big one classic eller icas sk. kebab pizza.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
jag klämde faktist en sådan idag ja med. men tyckte itne den var så anorlunda gemfört med dom andra mozzarella pizzorna.

men vart helt okej efter ha släng på oliver,grillad paprika och västerbottens ost. sedan använda sig av en pizza sten.

Pizzasten? Tell me more!

Permalänk
Medlem

:/
Nog för att det fungerar någon gång ibland med 'micropizza' (godast om man gör den i ugnen) men hur lång tid tar det att göra en 'riktig' hemma?
Och MYCKET godare!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har blivit helt torsk på lidls pizza också deras american chicken/bbq är klockren tycker jag och skiljer sig mot mängden med sin lite kryddigare smak .

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Pizzasten? Tell me more!

Är en stenplatta man lägger i ungen ör att få sådär krispig botten. funmkar faktist hyffsat bra.
särsligt när man som jag har en pizza iställningn på ungen

dom kan se rätt olika ut och går även bra med bara en vanlig gatsten. jag har en sånhär: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Blir smaskens om man har pizzan i micron också har jag märkt. Ett alternativ för de lata som liksom jag inte har en ugn i studentlyan man bor i. (Man orkar ju inte ta sig ner till det gemensamma köket.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
http://img362.imageshack.us/img362/4152/00f01bc7700f4659a0kb5...

Den här kittet på ica är rigtigt bra om man vill göra egna söndags pizzor.

Min Salami Special Recept:
2 SaraLee Pizzakit eller motsvarande Lidl's pizzakit
Tabasco (original) efter egen smak...
Dansk Pepparsalami (Göl Storpack 500gr) halvera mellan pizzorna och slice'a till mindre bitar.
Några persika halvor slice'ad i små bitar.
Kvibille mögelost riven eller hackad...
Riven pizza ost(euroshopper eller nåt billig funkar bra)
Småa smörgåsgurka bitar
Mycket vitlök

Räcker nästan för hela veckan ?

Degen är helt OK, men såsen är skandalös. Gör egen med:
Krossade tomater
En skvätt vatten
Tabasco
Mycket tomatpure
Mycket oregano och basilika
Salt, peppar och lite grillkrydda

Byt gärna ut "pizzaost" mot en ordentlig lagrad kvibille-prästost med några klickar mozarella.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag hittade en Mozarellapizza i frysen inatt ifrån Ica, tänkte på denna tråden och provade den. Helt orginal var den god, men den saknade något, var det köttet tro?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Nu bakas det långpanne pizza här. ellr nu bakar tjejen pizza.

blev en vanlig pizza deg, orkade inge avancerat.

Barilla basilico tomatsås(funkar riktigt v bra som tomatsås)
Gröna bönor
Lök
oliver
inlagd paprika(tycker det är godare än vanlig på pizza)
champinoner
veg. bacon på en av dom.
feta ost
och vanlig ost(slattarna som man rivit ner och sparat i frysen) blandat med det viktigaste VÄSTERBOTTENS OST.

sen ska man självklart krydda den med timjan och organo efteråt.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Ett tips till er hemmabakare, man kan ofta köpa färdigbakad pizzadeg på den lokala pizzerian för en mindre slant (runt 5 kr för en "bulle").
Då slipper man så att säga den tråkiga delen och behöver bara lägga på godsakerna

Permalänk

Tråkigt att dom tog bort Grandiosa TexMex

Felix xtra allt gyros-jalapeno-vitlökscréme pizza är också helt okej, dock är icas vegetariska fortfarande favoriten.

Permalänk
Medlem

Utan att läsa igenom alla inlägg... hur ställer sig denna pizza mot en helt vanlig (valfri) varm färsk pizza från din lokala pizza langare?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Utan att läsa igenom alla inlägg... hur ställer sig denna pizza mot en helt vanlig (valfri) varm färsk pizza från din lokala pizza langare?

Enligt mig är det som två olika maträtter så dom ska inte jämföras