Permalänk
Medlem

Problem med Gigabyte N650SLI och SLI

Jag får inte grafikkort #2 att funka på ett N650SLI-DS4L. Jag har gjort allt som står i manualen, satt alla SLI-jumpers rätt och hej o hå, men Windows (Vista 32 Ultimate) vägrar att starta drivern för kort #2. Jag får utropstecken i Device Manager och error code 43 (= drivrutinen kan inte startas). Jag kör med senaste drivern från Nvidia's hemsida, 178.13 tror jag den heter.

Jag kör med 2st 9800GT, och korten fungerar fint var för sig, men som sagt vägrar köra tillsammans. Testat med och utan SLI-brygga, med och utan skärmar på båda korten.

Det verkar som jag måste ställa in brädan på att köra SLI, för om jag inte gör det inaktiverar den PCI-e slot 2 helt och hållet. Tydligen om man inte vill köra SLI så får man en slot med x16, och med SLI aktiverat får man dubbla x8. Rätt B, tycker jag, men det spelar ingen roll i det här fallet - det är en Folding-maskin.

Nån som har nån idé om vad jag kan göra? Kan det vara fel på slot #2 kanske, eller gör jag nåt galet i Vista månne?

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED