Vad är mitt telefonnummer?

Permalänk
Medlem

Vad är mitt telefonnummer?

Hej!

På grund av att en av mina vänner plockade upp min mobil i går, i tron att det var hans, och försökte slå sin PIN-kod tre gånger, är mitt vanliga SIM-kort enbart upplåsbart med hjälp av PUK-kod. På grund av detta fick jag låna ett annat SIM-kort av en av mina barmhärtigare vänner. Det är ett Telia Refillkort som aldrig är använt tidigare.

För att kunna använda det antar jag att jag måste antingen aktivera eller ladda kortet med pengar. Det här skulle vara en tämligen smal sak, om det inte vore så att jag inte har någon aning om vad telefonnumret är. Personen jag fick kortet från är icke anträffbar vid tillfället.

Finns det någon möjlighet att få fram vad telefonnumret är?

Det går som sagt inte att ringa eller skicka SMS från telefonen.

Permalänk
Medlem

Ring till Telias support och fixa en PUK-kod istället. Du kommer få svara på ett antal kontrollfrågor för att visa att det är du, sen får du koden. Enklast och du måste ändå göra det någon gång.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Ring till Telias support och fixa en PUK-kod istället. Du kommer få svara på ett antal kontrollfrågor för att visa att det är du, sen får du koden. Enklast och du måste ändå göra det någon gång.

Telias support har läst för mycket Joseph Heller. Jag måste ringa från mobilnumret jag beställer PUK-koden till. Eller vet du om någon alternativ väg att ta? Mitt vanliga nummer är refill även det.

Min tanke är att gå förbi Telia senare i dag, men det kräver att jag tar mig ner på stan, något som i sin tur kräver att jag får tillgång till min bil. Det här kompliceras av det faktum att min bil är hos en av mina vänner som inte sitter vid sin dator. Så det skulle underlätta om jag kunde ringa honom.

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för telefon? På vissa går det att se status genom att trycka på den lilla knappen uppe till höger, på sidan

Permalänk
Medlem

K810i. Jag får fram telefonstatus, men där står det bara om hur mycket minne jag har ledigt och liknande.

Permalänk
Medlem

ditt nr ska väl stå i telefonboken ?

Permalänk
Medlem

Nopp, inte något sådant nummer på kortet.

Men hur som haver. Jag lyckades efter lite brottning med Telias kundtjänst att komma fram till en telefonist som kunde säga vilket nummer jag ringde från. Så nu är det löst.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Knepigt läge men hur skulle Telia kunna kräva att du ringer från det nummer du beställer puk-kod till ? Det är ju omöjligt så försök att slå en signal och förklara hur det ligger till.

Sen kan du ju tanka telefonen genom att köpa värdebevis i butik då behöver du ju inte ens veta vilket nummer du har

Permalänk
Avstängd

på sidan av mobilen har du på knappara högst upp vid skärmen på kanten. om du trycker där får du fram mobil namn. hur mycket batteri du har kvar. plus ditt mobil nummer.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Det finns inget sätt för telefonen att själv identifiera vilket telefonnummer det är på kortet.
SonyEricsson-telefoner som tidigare visade sitt eget nummer när man tryckte på volymknapparna för att få status hade en "min telefon"-inställning där man skrev i sitt nummer, och på så sätt visade den.

Edit: Köp en check för 100 kronor, fyll på och skicka sen ett sms till någon du kan numret till så får du reda på numret. Eller vill du tvunget ha numret innan du fyller på?
Isåfall kan du nog ringa kundtjänsten och ge dem numret som står på sim-kortet så kan dem säkerligen ge dig telefonnumret.

Visa signatur

Maila mig