Nätaggregat om två timmar.

Permalänk
Medlem

Nätaggregat om två timmar.

Nu har mitt earthwatts 500w från Antec börjat låta vid belastning efter inköp av ett nytt grafikkort.
Ojlud är det värsta jag vet så idag bär det av till netonnets lagershop för att införskaffa ett som orkar
driva mina komponenter, tyst.

Så, har stor beslutsångest, ett riktigt i-landsproblem, vilket nätagg som blir bäst helt enkelt.

Det står mellan Corsair TX650-TX750, Coolermaster Real power 620, Coolermaster Silent Pro 600-700W

Alltså netonnets sortement som finns på lagret idag.

Prislapp på max 1300:-

Det ska driva följande: Q6600 överklockad, 9800gtx+ överklockad, 4stickor ram, 4st hårddiskar, 6x120mm fläktar och en dvd-läsare. Och största kravet, TYST!.

Tack på förhand

länk till netonnets nätagg-samling
http://www.netonnet.se/section.asp?sid=1003419&did=0

Permalänk

corsairs TX650 är ett fint agg, sitter på ett själv men de andra är det nog inga fel på heller välj efter eget tycke/pris

Permalänk
Medlem

Jag tror verkligen inte du behöver så mycket effekt men både corsair och coolermaster silent pro är tysta och bra nätagg.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Känns som det räcker med något av aggregaten runt 600W då? Sparar lite kosing på så sätt då ett antec p182 har noterats ner på inköpslistan.

Permalänk
Medlem

kör på http://www.netonnet.se/item.asp?iid=103457&sid=1003419&SpaceC... som är tystast även http://www.netonnet.se/item.asp?iid=103456&sid=1003419&SpaceC... räker och blir över åt dig och är lika tyst. bägge är tystare än TX-seriens agg.

Edit. länkarna fixade.

Permalänk
Medlem

Problemet med Corsairs 520 och 620 är att de inte finns i lager idag...

Permalänk
Medlem

Om du måste ta något så kör på Corsair 650w.

Permalänk
Medlem

Jahapp, åker alldeles strax, lutar åt Corsair TX650 eller Silent Pro 600. Får se när jag kommer fram, dock har Silent pro 600 fått väldigt bra på tester så det är klart man blir lite påverkad av detta, samtidigt är det modulärt.

Permalänk
Medlem

har själv ett Coolermaster Realpower 520w som driver
q9550
4850
4st 1gb 800mhz minnen
3st hdd
2st optiska enheter
så det ska inte vara några problem med det på 620w
det är bra nätaggregat 80+, så jag tycker att det vore ett bra val. även om alla älskar corsair...

Permalänk
Medlem

Re: Nätaggregat om två timmar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av termosen
Nu har mitt earthwatts 500w från Antec börjat låta vid belastning efter inköp av ett nytt grafikkort.
Ojlud är det värsta jag vet så idag bär det av till netonnets lagershop för att införskaffa ett som orkar
driva mina komponenter, tyst.

Vad för oljud är det frågan om?
Sen, hurpass grov klockning är det på din Q6600?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ett brummande oljud så fort datorn belastas, men nu har jag köpt nytt. snålade in och det vart ett silent pro 600w hoppas det duger, nu loggar jag ner och leker ingenjör ett tag.