Star Wars: The Old Republic

Permalänk

Vi hade ett stort PvP-slag på Tatooine igår, Ruthless mot RoS. Kan säga att det var roligt men knappt spelbart. Ca 70 spelare på vardera sida och den som hade bäst fps låg på runt 18-20. Snittet låg väl på ca 5 fps, så näst intill ospelbart.

Permalänk

Då ska jag försöka svara på det här!

Skrivet av Sammyc51:

PVP balans är trasigt. Man får PVP gear föööör lätt jämfört med Columi PVE gear eller t.o.m Tionese gear. Scoundrels och Operatives är ju bara ett skämt, om man ser en tar man ju bara och lyfter händerna från tangentbordet och lär dö inom några sekunder. Stackars människor utan PVP Gear

Operative och Scoundrels är starka, ja men dem tar även mycket skada! Jag har t.ex. problem om jag inleder en strid mot en level 50 fiende och det finns andra omkring! Jag kan som operative döda det mesta förutom tanks med pvp gear, men om jag inte får börja i stealth mot en level 50 sorc med pvp gear är det stor risk att jag dör!

Citat:

Finns flera (på empire side) hardmode flashpoints som inte funkar. Ett exempel är Foundry, där Revan gör 50k hit med sin forcelightning och dödar hela gruppen. Dödat honom visserligen 2-3 gånger men att Bioware inte fixar detta är skamligt. Boarding Party är fixat 1.1 dock.

Eternity Vault är lite buggigt hit och dit, kan inte vara specifik eftersom det är allt för mycket.

Har inte uppstått något problem med Hutt Hospitality dock.

Inte spelat HM Foundry, men boarding party på HM är inte svår. Det finns taktiker för sista bossarna som gör dem mycket enklare! (Kan förklara i PM om du vill!) Tycker inte dem ska göra flashpoints enklare då det skulle uppmuntra farmandet!

EV har småbuggar, men inget som förstör egentligen. Dessutom verkar dem buggarna jag stött på inte komma tillbaks efter en reset!

Citat:

Ilum är som en tidigare poster har sagt, ett stort skämt. Med dagens Game engine är det ju inte ens spelbart med deras innovativa mass world PVP osv.

På vilket sätt är det inte spelbart? Har du låg FPS eller är det andra saker du menar med "dagens Game engine"?

Skrivet av EvilPuppy:

Vi hade ett stort PvP-slag på Tatooine igår, Ruthless mot RoS. Kan säga att det var roligt men knappt spelbart. Ca 70 spelare på vardera sida och den som hade bäst fps låg på runt 18-20. Snittet låg väl på ca 5 fps, så näst intill ospelbart.

Nu ska vi inte vara sånna! Det var skoj med republikslakt!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevICes:

Även jag som var väldigt entusiastisk WoW-spelare gillar SWTOR, funkar bra för casuals

Samma här, har inte alls den tiden idag.

Permalänk
Medlem

idag var det roligare. blev inbjuden till en stor guild med massa highlvls så nu har man lite folk att spela med. fick ett champion ljussvärd också idag och det är lila. riktigt najs 4champ item på 20 bags får väl ses som rätt bra utdelning ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

idag var det roligare. blev inbjuden till en stor guild med massa highlvls så nu har man lite folk att spela med. fick ett champion ljussvärd också idag och det är lila. riktigt najs 4champ item på 20 bags får väl ses som rätt bra utdelning ändå

Har 9 Champ utav 25 om man räknar med dubletter..hört att man kan byta in dubbleter som inte lösts in mot item i en kommande patch

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

det gäller bara battlemaster tyvärr

Permalänk
Medlem

8 timmar maintenance idag. 9-17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

EV har småbuggar, men inget som förstör egentligen. Dessutom verkar dem buggarna jag stött på inte komma tillbaks efter en reset!

Tycker buggarna på Soa HM är rätt tråkiga t.ex. när golvet på "mittenplanet" inte respawnar helt vilket oftast betyder en whipe, Eller när "Ancinet power supply" inte tar bort hans buffs så att han AoE dödar ops groupen. Pylonsen går visserligen och "fixxa" med en reset men betyder att du måste cleara trash igen Hurray! Pylonsen som de nu har "fixxat" 3 ggr :P.
Och det där med att Scoundrel/Operative inte tål mycket är bara pure bullshit de har shields och selfheals och sinnessjuk skada med stuns.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

Och det där med att Scoundrel/Operative inte tål mycket är bara pure bullshit de har shields och selfheals och sinnessjuk skada med stuns.

Om Operatives speccar Concealment så får man fin skada med stuns inte annars.
Vår sköld varar kort tid och tar ej bort all skada, evasion har vi dock som tar bort all skada i 3 sek. (så vi är über tanks i 3 sekunder )

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

8 timmar maintenance idag. 9-17

Inte helt klart om det är patchdags eller som det står på hemsidan "förberedelse för patch". Kan man hoppas på lite bugfixar och optimering kanske?

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Aha ok. Jag läste inte så noga. Antog att det är 1.1 patchen de kommer lägga in.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DevICes:

Inte helt klart om det är patchdags eller som det står på hemsidan "förberedelse för patch". Kan man hoppas på lite bugfixar och optimering kanske?

Står i status-rutan när man startar spelet att patch 1.1 kommer att implementeras under downtime.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur detta går.

Permalänk
Medlem

Är väl lika bra att räkna bort denna dagen som spelbar. Då är man beredd på det värsta iaf...

Permalänk
Medlem

Ja man ska nog inte förvänta sig att de är klara på utsatt tid iaf.
Tror de kommer paja dailies, weeklies på Ilum totalt med nya patchen när det kommer krävas massa pvp kills för att klara dem.
Speciellt när prestandan är horribel i spelet när det är mer än 20 pers i samma område.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Står i status-rutan när man startar spelet att patch 1.1 kommer att implementeras under downtime.

Aha, tack för info!

Spännande!

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Spänningen är olidlig!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Är väl lika bra att räkna bort denna dagen som spelbar. Då är man beredd på det värsta iaf...

Nu har jag visserligen inte varit med om så många maintenance tillfällen än, men de jag har upplevt har de iaf hållt tidsramen. Dock känns det skapligt surt när man har en kort dag i skolan, 8-10 och i princip inga läxor. Aja, dagens projekt är att orka ut och springa samt sätta upp en tejpbit på brevlådan som berättar var jag bor, med andra ord är schemat fullspäckat utan tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

PVP balans är trasigt. Man får PVP gear föööör lätt jämfört med Columi PVE gear eller t.o.m Tionese gear. Scoundrels och Operatives är ju bara ett skämt, om man ser en tar man ju bara och lyfter händerna från tangentbordet och lär dö inom några sekunder. Stackars människor utan PVP Gear
.

Så du menar att PvE gear borde vara lika bra som PvP gear i PvP?
Och det är lätt att få PvP gearen? Har du spelat ens? Det är en enda grind, och en stor del tur för att få sin pvp gear..
Finns redan för många "clickers" och "keyboardturners" med bästa PVE gearen som gör bra ifrån sig i pvp i andra spel.. Och anledningen är att PvE gearen är minst lika bra i PvP som PvP gearen.. Därav blir allt ett stort skämt när massa PvE:are börjar PvP:a med bästa gearen och spelarna är skit men gubben har tillräckligt med gear.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Så det ligger nere till kl 17:00?
Gud va tråkigt dagen blev haha. Men det ska bli spännande att se vad dom lyckats med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Kaksylt:

Och det där med att Scoundrel/Operative inte tål mycket är bara pure bullshit de har shields och selfheals och sinnessjuk skada med stuns.

Vi har inga riktiga selfheals, vi har med 2.5 sekunders casttime. Med det sagt kan vi endast heala oss själva utanför combat!

Skölden tar ungefär 2500 skada och försvinner på en sekund ungefär, vi har en evasion som tar bort negativa effekter var 4 minut!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

jag vill speeeeeeeeeeeela toooro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Vi har inga riktiga selfheals, vi har med 2.5 sekunders casttime. Med det sagt kan vi endast heala oss själva utanför combat!

Skölden tar ungefär 2500 skada och försvinner på en sekund ungefär, vi har en evasion som tar bort negativa effekter var 4 minut!

Jag vette fan asså. Jag tycker jag har rätt bra defence med min scoundrel.

Heals, inte så bra men de går ju visst att använda i combat.
2 sköldar,
Flashbang
stun
interupt
tendon blast
Vanish
rörelse, spring igenom andra samt spring out of line of sight

Med pvp talents så har du ju nästan alltid en av dem till förfogande. Älskar denna väl designade klass. Dock är de inte så op som folk hävdar. Det är mer lr2 issues. Det kommer folk snart märka. Desto bättre gear folk får desto mindre nuke blir det. Bra spelare som kan spela vet hur man tar hand om dem. Sen fins det ju vissa klasser som är enklare att ta ner med scoundrel och dessa klasser är det många som spelar just för att de äger andra klasser.

Valde klassen just för att inga andra planerade att spela dem. Så lite trist att se alla reroll im gonna wtfpwn p12or.

Jag har nästan vid var och var annan wz någon som ska kommentera och avguda mig. Sjukt mycket tells och invite requests. Folk som undrar och vill veta hur mycket de ska äga på lvl 50. Hur lång tid det tar att bli battlemaster med scoundrel osv.

När jag spelar som Dirty fighter och då äger man med (l2p issue), så får man kommentarer från imperials som säger att de älskar en etc ^^

Har mött många skillade imperials som kan ta mig och det sker mer och mer. Tror mest det är kominationen och att man kan välja sina strider, offer.

Själv kan jag bli (typ) one shottad av bounty hunters och då har jag en bit över 500 expertise.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Main stat för en Jedi Knight är ju str.
Gäller detsamma för en Guardian? Tank spec.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nu är servrarna uppe igen. Let the QQ-ing begin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nu är servrarna uppe igen. Let the QQ-ing begin!

Tack för att du upplyser om det
Höll på att bli tokig här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Vi hade ett stort PvP-slag på Tatooine igår, Ruthless mot RoS. Kan säga att det var roligt men knappt spelbart. Ca 70 spelare på vardera sida och den som hade bäst fps låg på runt 18-20. Snittet låg väl på ca 5 fps, så näst intill ospelbart.

Mins när Aliancerna stormade undercity i gamla WoW Var det mer än 100 spelare där krashade servern direkt. Min FPS låg på 5-10 när väl charsen runt mig laddats in hahaha, kunde stå mitt bland Horde skitlänge på grund av att ingens grafikort orkade med att ladda in allt tillräckligt fort. Minnen minnen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tack för att du upplyser om det
Höll på att bli tokig här.

Skickades från m.sweclockers.com

Patch på en massa megabytes iaf så någonting har dom fixat.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Oh spännande! Två timmar innan utsatt tid, det var inte dåligt.
Är det separat bracket för lvl 50's i PvP nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Main stat för en Jedi Knight är ju str.
Gäller detsamma för en Guardian? Tank spec.

Skickades från m.sweclockers.com

Endurance har jag hört, men inte helt 100% på det.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD