INET.SE fraktfritt SweC - upphört!?

Permalänk

INET.SE fraktfritt SweC - upphört!?

Försökte med denna länk att få fraktfritt från INET som förut www.inet.se/?page=list&a=kampanj&b=kampanj&c=kampanj&

Slutat fungera! Eller har länken ändrats?

Ck

Permalänk
Medlem

Re: INET.SE fraktfritt SweC - upphört!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Försökte med denna länk att få fraktfritt från INET som förut www.inet.se/?page=list&a=kampanj&b=kampanj&c=kampanj&

Slutat fungera! Eller har länken ändrats?

Ck

https://www.inet.se/artikel/6101343/

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

surt att det är för grejer över 500kr jag som skulle beställa lite små grejer imon... får väl vänta tills 4770 dyker upp då =/

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Fan synd att dom ändrade det Men som sagt, ändå schysst att dom har den kvar fast med 500kr-gräns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Fan synd att dom ändrade det Men som sagt, ändå schysst att dom har den kvar fast med 500kr-gräns

japp man handlar ju oftast för mer än 500 iaf jag...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Jag förstår inet helt o hållet...frakt är inte gratis hur som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
https://www.inet.se/artikel/6101343/

Tack för den!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
[...] ändå schysst att dom har den kvar fast med 500kr-gräns

Yes, håller med. Den här Swec medlemskampanjen hos Inet gör det mer intressant att handla hos dem vilket självklart är en stor del av poängen bakom ide'n.

Klart bättre för konsumenterna att justera villkoren för kampanjen än att ta bort den helt och hållet.

Ck

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

varför klaga på att det är hög köpgränns på hela 500kr jag anser att det helt perfekt ,inget alls att klaga på köper man så kan man gott betala 500kr för det hela

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
surt att det är för grejer över 500kr jag som skulle beställa lite små grejer imon... får väl vänta tills 4770 dyker upp då =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Fan synd att dom ändrade det Men som sagt, ändå schysst att dom har den kvar fast med 500kr-gräns

Ifall ni är studenter har ni ALLTID fraktfritt (plus ytterligare rabatt ibland) på DustinHome.

Ck

Permalänk
Medlem

Jag fick då fraktfritt för en usb-switch för 334kr eller ngt sånt. Kanske hade tur, iaf trevligt för mig.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har jag fel eller visst kan man använda gratisfrakten även fast man inte är medlem på sweclockers?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Har jag fel eller visst kan man använda gratisfrakten även fast man inte är medlem på sweclockers?

Det kan man Ingen som kollar om man verkligen är medlem på Sweclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Det kan man Ingen som kollar om man verkligen är medlem på Sweclockers

Men det är ju inte särskilt lätt att hitta erbjudandet annars (inte för att det är så lätt att hitta det på sweclockers heller).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
... visst kan man använda gratisfrakten även fast man inte är medlem på sweclockers?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
... Ingen som kollar om man verkligen är medlem på Sweclockers

Som sagt, INET utför ingen koll huruvida man är eller inte är medlem på SweC. Således faller ide'n om att rabatten ENDAST är för SweC-medlemmar och då kan de lika gärna döpa om fraktfritt-rabatten till "Fraktfritt-över-500kr-till-precis-alla-som-hittar-denna-länk".

Sannolikt bryr sig inte INET ett dugg om detta därför att än mer merförsäljning genereras när länken sprids till icke-medlemmar. Eftersom tiderna är milt sagt tuffa nu så är de nog glada/tacksamma för ALLA extra kunder. Ett sån't tänk kan jag faktiskt mestadels hålla med om även utifrån att processen att bli SweC-medlem ju i stort sett är kravfri - nästan vem som helst kommer ju med i truppen - och då är det inte lika laddat/exklusivt vilka som är, respektive inte är, medlemmar.

Ck

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Som sagt, INET utför ingen koll huruvida man är eller inte är medlem på SweC. Således faller ide'n om att rabatten ENDAST är för SweC-medlemmar och då kan de lika gärna döpa om fraktfritt-rabatten till "Fraktfritt-över-500kr-till-precis-alla-som-hittar-denna-länk".

Sannolikt bryr sig inte INET ett dugg om detta därför att än mer merförsäljning genereras när länken sprids till icke-medlemmar. Eftersom tiderna är milt sagt tuffa nu så är de nog glada/tacksamma för ALLA extra kunder. Ett sån't tänk kan jag faktiskt mestadels hålla med om även utifrån att processen att bli SweC-medlem ju i stort sett är kravfri - nästan vem som helst kommer ju med i truppen - och då är det inte lika laddat/exklusivt vilka som är, respektive inte är, medlemmar.

Ck

Klart dom tjänar mer på att alla får använda sig utav det. Men tycker bara att det är lustigt att det heter just fraktfritt för sweclockers när det gäller för alla.

Permalänk

Jag kan säga att när jag skulle köpa ett tangentbord för 206kr, så tänkte jag, äsch, jag testar att ta "Fraktfritt-över-500kr" ändå. Det visade sig att det inte tillkom någon frakt :P. Så om det funkar under 500kr vet jag ju inte säkert, för att det kanske bara blev ett litet fel eller något. Men ni kan gärna testa om ni köper under 500kr.

Jag ser nu att en till person har också haft tur

Visa signatur

Intel E5200 4.1Ghz -|- Radeon HD4850 -|- A-Data 2x2GB PC6400 -|- MSI P43 Neo-F -|- Western Digital Caviar 320GB -|- Coolermaster Elite 333 -|- Corsair 650W
Razer Diamondback 3G
Samsung 2032BW

Permalänk
Medlem


Tycker det är Enastående Konstigt att inte flera Internet Butiker
startar liknande kampanjer för sweclockers.

Inet AB måste ha sålt för flera miljoner mer tack vare Frakt fritt Kampanjen.
Det har man ju sett i KÖPRÅD forumet, som ständigt länkar till INET.

Nu när Inet AB har fraktfritt endast över 500:- beställt
borde ju dom andra inte behöva vara sämre.
Snarare Bättre - nu finns chansen för Misco, Alina, Mycom eller Komplett
att ha en Alltid fraktfritt för Sweclockers Kampanj
--- och sälja mer än INET gör med sin nya 500:- gräns

Fraktfritt över 500:- är fortfarande ett jättebra erbjudande
Inte ofta man kommer under det .... när man ändå beställer grejer.

/halojoy

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

Gillar det här. Nästa gång jag beställer blir det hos dem.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halojoy

Tycker det är Enastående Konstigt att inte flera Internet Butiker
startar liknande kampanjer för sweclockers.

Inet AB måste ha sålt för flera miljoner mer tack vare Frakfritt Kampanjen.
Det har man ju sett i KÖPRÅD forumet, som ständigt länkar till INET.

Nu när Inet AB har fraktfritt endast över 500:- beställt
borde ju dom andra inte behöva vara sämre.
Snarare Bättre - nu finns chansen för Misco, Alina, Mycom eller Komplett
att ha en Alltid fraktfritt för Sweclockers Kampanj
--- och sälja mer än INET gör med sin nya 500:- gräns

Fraktfritt över 500:- är fortfarande ett jättebra erbjudande
Inte ofta man kommer under det .... när man ändå beställer grejer.

/halojoy

Tycker att du har helt rätt, borde finnas på fler sidor. Komplett har dock redan väldigt billig frakt till hämtbutikerna i Malmö(<3), Götet o Sthlm (29kr) men man tycker nästan att den borde varit helt gratis (A)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halojoy
Tycker det är Enastående Konstigt att inte flera Internet Butiker
startar liknande kampanjer för sweclockers.

Jüri Martoja på Dustinhome är kontaktad i det här ärendet. Ska bli intressant att se hur och ifall det ageras från deras sida.

Ck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Ifall ni är studenter har ni ALLTID fraktfritt (plus ytterligare rabatt ibland) på DustinHome.

Ck

Men att de kan göra så beror ju på att deras priser generellt sett är högre än deras konkurrenter.. Alltså ett falskt sätt att lura kunden att tro att de gör ett bra köp..
Om man t.ex. tittar som företag (men inte inloggad) på deras kampanj på Nokia E51 så kostar den 2000kr med ett 4Gb-kort till. Men om man däremot loggar in med det konto vi använt en eller två gånger i jobbet för att beställa saker så kostar den 1900kr.. Hade vi varit större kunder hos dem hade vi antagligen fått ännu bättre pris. Detta är absolut inget konstigt, det är inte det jag menar, men jag tycker man ska ha med det i beräkningen och inte bara kasta ur sig att man får rabatter..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Men att de kan göra så beror ju på att deras priser generellt sett är högre än deras konkurrenter.. Alltså ett falskt sätt att lura kunden att tro att de gör ett bra köp.. [...]

Självfallet vet jag att fraktfritt och ev rabatt (som student, eller annat) INTE betyder att det ger det absolut lägsta priset bland alla konkurrerande internetbutiker. Dustin, som du nämner, är ett bra exempel på det då de ofta ligger något (eller mycket) över sina konkurrenter. Det lönar sig definitivt att shoppa runt och där är bl a Prisjakt ett lysande verktyg.

Min avsikt var alltså inte att predika om att rabatt alltid innebär BÄSTA pris!

Ck

Permalänk
Medlem

tycker det är helt rätt. måste varit många idioter som har beställt små skit för under 200kr

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
tycker det är helt rätt. måste varit många idioter som har beställt små skit för under 200kr

du har så rätt:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain kid
Jüri Martoja på Dustinhome är kontaktad i det här ärendet. Ska bli intressant att se hur och ifall det ageras från deras sida.

Ck

Bra!
Vi får se om han Martoja-Vännen på DUSTIN inte är en SMARTING

Det är inte bara så att en fraktfritt rabatt är
en enorm REKLAM och GOODWILL för ett företag
och innebär högre tillfällig omsättning.
Det är också så att det är ett fantastiskt sätt att skaffa nya kunder på lång sikt.

Jag har t.ex. beställt från www.misco.se ett par gånger.
Det har alltid gått bra med dom - så varför inte fortsätta med MISCO.

Det är så vi tänker/handlar när vi köper/handlar.
- Det är så det funkar, för det mesta -

Samma med mataffärer.
Jag handlar på den ICA elle COOP butiken i min stad.
Så länge dom har det jag behöver och har trevlig service/expediter
varför ska jag byta?

1.000 medlemmar på sweclockers är i regel inte såna som beställer 1 gång och aldrig mer.
Var och varannan är långvarigt intresserade av datorbyggande.
Återkommande beställare/köpare med Dator som Hobby
och flitiga läsare av detta forum
- speciellt 'Köpråd'

Om man kan få sådana som oss som stamkunder på något sätt.
Då är man väl ganska o-smart om man inte provar åtminstone ....

/halojoy

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Själv missade jag helt att det är gratis frakt, så jag har beställt från Inet och betalt frakt en gång redan. nästa gång är det ju bara bättre det gick ju snabbt o få hem paketet. en nackdel var dock att de angett fel information om varan på hemsidan så jag fick hem fel produkt..:/ det funkerade dock ok med det jag fick hem så jag orkade inte skicka tillbaka.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Klart dom tjänar mer på att alla får använda sig utav det. Men tycker bara att det är lustigt att det heter just fraktfritt för sweclockers när det gäller för alla.

¤ bryter Inet mot lagen ???

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk

Har upptäckt en bugg med det fraktfria!
släng in 250st "fraktfritt för sweclockersmedlemarna" i kundvagnen och Tada!
Produkten kommer nu kosta 3 kr lite småkul ändå ( har för lite att göra på dagarna )

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Har upptäckt en bugg med det fraktfria!
släng in 250st "fraktfritt för sweclockersmedlemarna" i kundvagnen och Tada!
Produkten kommer nu kosta 3 kr lite småkul ändå ( har för lite att göra på dagarna )

Haha
Du sa det själv: du har för lite att göra!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed