Var kan man köpa ett BRA :) delat tangentbord?

Permalänk
Avstängd

Var kan man köpa ett BRA :) delat tangentbord?

Hej hej!

Jag har kollat runt lite och kommit fram till att de här delade tangentborden som finns på marknaden inte verkar så värst bra.:P

Exempel som jag kollade på och som jag gärna inte vill ha är modeller liknande denna:

http://www.dustin.se/pd_5010085542.aspx (MICROSOFT NATURAL ERGONOMIC KEYBOARD 4000)

just för att jag tycker de har en "lågprofilering" är för mycket åt Logitech Wave hållet (har ett sådant nu) vilket inte är fel men jag känner att jag skulle vilja ha ett tangentbord som inte "skjuter in" axlarna i en sned vinkel utan att man kan känna att man kan ha över och underarm i nästan rakt/90 grader om man sitter ergonomiskt riktigt.:) (Sitter man så hamnar händerna i utkanten på ett Logitech Wave tangentbord:P).

Det jag skulle vilja ha tips på är tangentbord som är uppdelade där bägge sidor har en mer "rund" form på varje åtskild tangentdelssida, som en kulle på bägge sidor h.ö. och v.ä. sida.:P

Exempel:

http://www.ciao.se/Logitech_Cordless_Desktop_Comfort__28699

Detta tangentbord börjar närma sig den rundade formen men jag skulle vilja ha ett som är än mer rundat och där man nästan vinklar fingrar och händer snett uppåt.

Hoppas det är någon som förstår vad jag menar.:P:) Jag har försökt beskriva så bra som möjligt med utgångspunkt att jag sitter vid ett tangentbord.:P

Pris är oviktigt, men ett svenskt tangentbord och svensk återförsäljare vore att föredra i möjligaste mån men självklart är jag öppen för andra förslag.:)

Knappa fort och jaa fortast.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Ingen som vill/kan komma med någon idé?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

http://www.ergoff.se/produkter/kinesis_freestyle
Då kan du ju vinkla det som du vill.

MVH / Y

Permalänk
Avstängd

Tack Y. Det ser intressant ut och jag ska ta och kolla in det lite mer utförligt.:) ^^

Någon som har en bra idé på ett fast tangentbord som man inte behöver vinkla?:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Jag kollade runt på Yianos förslag men jag skulle vilja ha ett tangentbord som liknar detta fast med sladd:

http://www.amazon.com/gp/product/images/B00004Y301/ref=dp_ima...

Någon som har en idé om var man kan köpa ett sådant tangentbord?

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

jag använde
http://www.dustin.se/pd_5010085542.aspx (MICROSOFT NATURAL ERGONOMIC KEYBOARD 4000) förut och älskade det! det är verkligen grymt skönt fast numera kör jag med ett icke delat tangentbord, razer lycosa

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Avstängd

Jag kollade på detta men jag ska kolla på razer. Tack för tipset.^^

edit: fan det razer såg ju riiiiktigt nice ut.:)

I may reconsider.;)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Jag kollade runt på Yianos förslag men jag skulle vilja ha ett tangentbord som liknar detta fast med sladd:

Ett sånt tangentbord har min kompis farsa som typ bara ligger och skräpar men det är lite skitigt men inte mycket

Permalänk
Avstängd

Hej alelale!

Aha där ser man....:P Ligger det där av en anledning (för att de anses "sämre" än dagens delade tgb?) eller varför byttes det ut?:) ^^

Vet du om det finns sådana tangentbord att få tag på? Gillar inte Kinesis Freestyle-tangentborden då de har en sladd mellan högra och vänstra tangetbordshalvorna.:P Känns som jag vill ha ett sådant som din farsas kompis har eller ett likande just för att man vill ha ett tangentbord med EN sladd då man ofta flyttar och har sig med tangentbord.:):P

//E

//E

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej alelale!

Aha där ser man....:P Ligger det där av en anledning (för att de anses "sämre" än dagens delade tgb?) eller varför byttes det ut?:) ^^

Vet du om det finns sådana tangentbord att få tag på? Gillar inte Kinesis Freestyle-tangentborden då de har en sladd mellan högra och vänstra tangetbordshalvorna.:P Känns som jag vill ha ett sådant som din farsas kompis har eller ett likande just för att man vill ha ett tangentbord med EN sladd då man ofta flyttar och har sig med tangentbord.:):P

//E

//E

Han sitter ovanpå ett garage och jobbar då och då, det är nog därför det ligger där

Men det används inte vad jag vet iaf.
Tror det ska funka men det är ju trådlöst så kan måste byta batteri då och då

Vet inte om det var det finns såna att få tag på men han jobbar med datorer och han får allt möjligt

Permalänk
Avstängd

Ajuste det glömde jag den modellen jag hade på bild var trådlös. Du råkar inte ha nått nr till honom?:) Det vore *guld* värt att få snacka med en datorhandlare som KAN få tag på "gamla prylar" och inte nån stor drake (onoff och dom) som slött slår upp på datorn vad de kan tänkas ha i lager, utan att veta vad det är de läser.:P Typ.;)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ajuste det glömde jag den modellen jag hade på bild var trådlös. Du råkar inte ha nått nr till honom?:) Det vore *guld* värt att få snacka med en datorhandlare som KAN få tag på "gamla prylar" och inte nån stor drake (onoff och dom) som slött slår upp på datorn vad de kan tänkas ha i lager, utan att veta vad det är de läser.:P Typ.;)

Tyvärr så pratade jag med han idag och då sa han att han inte jobbade med sånt längre men tangentbordet vet han inte om det funkade.
Men nu förtiden så jobbar han hela tiden och inte hinner med sånt men om du vill ha tangentbordet ska jag försöka titta på det
Skicka ett PM om du är intresserad

Permalänk
Citat:

Logitech Cordless Desktop heter de, eller kansle snarare Cordless Laser Desktop.
Det finns dock ingen version med sladd vad jag vet. Jag har haft samma tangentbord sen hösten 2007, inte bytt batterier en enda gång. Musen har jag aldrig använt, har den äldre utan lasermus dessutom så kan inte svara på om det är nåt att ha. Har hänt att tangentbordet tappat kontakten ett antal gånger, kanske uppemot en tio gånger faktiskt. När jag väl kom på att det bara var att dra ut usb-sladden till sändaren och ta i den igen så har det funkat bra igen. Kan bero på att jag har tangentbordet på ett databord med utdragbar skiva, blir liksom skymt.

Tycker det är ett väldigt skönt tangentbord, men jag kör utan handledsstödet. Köpte MS ergonomiska variant för ett tag sen, provade bara ett kort tag, föll mig inte riktigt i smaken men det kan vara en fråga om tillvänjning. Tyckte tangenterna var för lösa (tänk laptoptangentbord).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=112537

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Tack!

Bra du sa att tangenterna var för lösa.:) Jag gillar inte sådana heller och vill inte ta någon risk med att ha ett "sladdrigt" tangentbord. Skriver man med touchtyping-metoden så vill man ju känna att tangenten "svarar" och att den inte "hänger i luften" och så vet man inte om man tryckt på den eller inte.:P Ska kolla i butik och se hur det känns.:)
Merci:)

Visa signatur

iFamily Sweden!