Permalänk

Update från min förra tråd:
En av diskarna jag köpte fick fel efter bara några dagar.
Tog kontakt med Misco som direkt skickade mig retursedel (dom stod för frakt, najs!).
Har nu fått min nya disk.
Supernöjd med supporten. Firade med att köpa ett micro minne hos dom i rent glädjerus :).
Har alltid varit trogen kund hos datorbutiken (tills dom gick i konken), sedan dess har jag letat efter en bra butik att göra mina inköp hos, nu är den hittad!
Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Jag beställde lite grejer av Misco i början av veckan, vart ett "uppgraderings paket" med i7 och hela bunten.
jag är inte så insatt på Intel då jag endast har ägdt AMD, så jag lyckats beställa fel minnen och glömde totalt att kolla vilka minnen som var kompatibla med moderkortet, så vi kan ju säga att det vart lite bluescreens vid installation av WIN7 x64.

Kom då på tanken att jag skulle ringa Misco för att höra om de hade någon "goodwill" då jag har hört om andra företag som har gått med på att byta minnena mot något som passar mot +- pengar, dock så gick absolut inte detta då jag hade brutit förpackningen till minnena och de inte kunde säkerställa att jag har behandlat minnena på rätt sätt med ESD och så.

Vet att det inte är ett måste men jag kommer förmodligen hålla mig till de andra butikerna då de är lite "snällare".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerl:

Vet att det inte är ett måste men jag kommer förmodligen hålla mig till de andra butikerna då de är lite "snällare".

Det där är rent ut sagt fel. Det är helt okej för dig att göra ett medvetet val och använda dig utav en annan butik men att skriva här om det är bara fel. Det är faktiskt du som har sabbat dig och Misco, precis som andra företag bedriver inte välgörenhet. Dom har en kundtjänst där man kan maila och fråga om köp om man är osäker, man kan t.om anlita dom till att koppla ihop det, testa det och ge råd till dig. Den här tråden läses av många och du riktar helt enkelt orättvis kritik. Ett slag under bältet. Du har makt med konsumentkraft eftersom du kan sitta här och skriva saker, då har du också ett ansvar att vara rättvis.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem

Jag loggade in med sweclockersrabatten men det var fortfarande samma pris på MSI GX660, har jag gjort fel eller är det ingen rabatt?

Tack!

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av brickN:

Det där är rent ut sagt fel. Det är helt okej för dig att göra ett medvetet val och använda dig utav en annan butik men att skriva här om det är bara fel. Det är faktiskt du som har sabbat dig och Misco, precis som andra företag bedriver inte välgörenhet. Dom har en kundtjänst där man kan maila och fråga om köp om man är osäker, man kan t.om anlita dom till att koppla ihop det, testa det och ge råd till dig. Den här tråden läses av många och du riktar helt enkelt orättvis kritik. Ett slag under bältet. Du har makt med konsumentkraft eftersom du kan sitta här och skriva saker, då har du också ett ansvar att vara rättvis.

Gick vidare med ärendet och kom fram till en tekniker på Misco som sa att de skulle fungera. Nu har jag och min polare testat allt, ställt in timings, clock och volten men det var inte bättre så ska höra av mig till Misco idag.

Ang. Ditt inlägg så håller jag egentligen med, borde kollat QVL men tog för givet att moderkortet skulle klara alla 1333 mhz minnen då det stod att de klarade av 1333, inga varningar fanns det heller men man lär sig av sina misstag!

*Edit* Snackade nyss med en kille på Misco om polarens och mitt problem, "jätte trevlig och hade mycket kunskap att dela med sig" men i vilket fall så blir det att felsöka nu så får man återkomma.

Kan bara säga "sorry" för första inlägget, var lite halv trött och sur antar jag

Permalänk
Medlem

stort + till misco för den generösa pris avdragen vi får! blev riktigt förvånad hur mycket ni sänkt dom flesta sakern. +++

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Får man "sweclockers-rabatten" om man beställer via sitt företag?
Tänkte mest så man kan dra av momsen..

Permalänk
Medlem

Finns det en chans ni kan få in lite större utbud av Logitech tangentbord så som dom nya G110, G510 modellerna?

Gaming Keyboard G110
Gaming Keyboard G510

Och kanske CM Storm Sentinel Advance musen?

Sentinel

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Får vi ny Swec rabattkod idag?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
misco.se

Koden för rabatt hos Misco är förlängd!

Hej !

Vi har nu förlängt koden för Sweclockersrabatt hos Misco (istället för att ge ut en ny denna gång).

För er som glömt koden så ser den idag ut så här: sweclockers181810

Gå till www.misco.se/personalrabatt och följ instruktionerna för att använda rabattsystemet.

Med Vänlig Hälsning
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Hade köpt hem massa datorkomponenter jag skulle bygga ihop. Gick igenom allt noga, så allt skulle va kompatibelt. Får hem och börjar sätta ihop, kommer till CPU kylningen och märker att "backplate" inte verkar passa, skumt skumt. Konstaterar att detta går inte, så börjar kolla kvittot och ser att det står Noctua NH-C12P och inte Noctua NH-C12P SE14. Har alltså beställt fel och missat "SE14".

Tror ni att detta kommer gå att byta (Misco)? Sakerna är inte använda, men förpackningen öppen och påsarna med "backplate" och skruvar är öppnad. Ringde Misco, men folket som höll i retur ärenden var inte där, så de skulle återkomma på Måndag med svar på det e-mail jag fick skicka.

Anledningen att jag frågar här nu om ni tror de kommer gå med på att byta detta är för att om så inte är fallet, så kan jag lika gärna bygga klart datorn nu och så får jag köra på fläkten som följde med CPUn. Men om de kommer gå med på byte (plus mellanskillnad givetvis), så vill jag inte sätta ihop nu för att ta ur moderkortet och montera ny CPU kylare nästa vecka igen.

Permalänk
Medlem

Du har ju ångerrätt så är inga problem att återsända kylaren. Man har rätt att öppna förpackningar utan att ångerrätten slutar gälla. Däremot får du givetvis stå för returfrakten.

Permalänk
Medlem

Säker på detta? Är ju bra isåfall!

Jag trodde denna ångerrätt ofta försvann i och med att man öppnade förpackningen och att det då är upp till företaget att bestämma och att konsumenten inte har någon lag/rätt på sin sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej !

Vi har nu förlängt koden för Sweclockersrabatt hos Misco (istället för att ge ut en ny denna gång).

För er som glömt koden så ser den idag ut så här: sweclockers181810

Gå till www.misco.se/personalrabatt och följ instruktionerna för att använda rabattsystemet.

Med Vänlig Hälsning
/Jonas Dahlborg, MISCO

Tack! Väldigt snällt

Permalänk

Rabattkod på misco känns lite som kaka på kaka.

MEN JAG ÄLSKAR KAKA SÅ DET ÄR INGA PROBLEM.

Sitter och lurar runt lite på sidan och tänkte att jag kan skriva och tacka för mycket bra leverans av datorn jag skriver med nu.

Blir eventuellt lite mer hårddiskar också om jag går riktigt crazy.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlsson89:

Rabattkod på misco känns lite som kaka på kaka.

MEN JAG ÄLSKAR KAKA SÅ DET ÄR INGA PROBLEM.

Sitter och lurar runt lite på sidan och tänkte att jag kan skriva och tacka för mycket bra leverans av datorn jag skriver med nu.

Blir eventuellt lite mer hårddiskar också om jag går riktigt crazy.

CAKE IS A LIE!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm, hur är det med koden? Den har gått ut för två veckor sedan och har inte fått någon ny på mailen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
misco.se

Hej Pato.

Information om den förlängda koden ligger en bit upp här ovanför. Koden är "sweclockers181810".

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Tack för rabatten!

Hoppas nu att jag blir nöjd med lev och produkten

Tyvärr så blev jag inte nöjd med leveransen...
Glad som jag var på väg hem från jobbet idag för att min dator hade kommit innan helgen.
Kommer hem packar upp och upptäcker när jag startar datorn att display´n är trasig. Den har förmodligen fått sig en smäll vid leveransen. Jag märkte när jag fick den att den var löst packad i en lite större kartong. När jag vände kartongen så hörde jag hur datorn åkte runt i den lite större kartongen.
När det är saker värda 10.000:- så måste man tänka på att packa väl...???
Besviken som jag är nu, så är allt jag kan göra fylla i ett formulär på er hemsida och vänta på att någon ska kontakta mig?

Uppdatering: Fick ett mail där jag skulle kontakta Acer...så nu ska jag skicka den till deras "verkstad" i tyskland...
Då får jag väl vänta 1 till 2 veckor till på min nya dator, då blir väl leveranstiden sammanlagt ca: 3veckor snart då.

/Missnöjd kund i dagsläget

Permalänk
Medlem

Gissar att flera kommer ge ovanstående tipset att inte köpa Acer i fortsättningen

Visa signatur

Agaton Sax.

Permalänk
Skrivet av Kidbefa:

Uppdatering: Fick ett mail där jag skulle kontakta Acer...så nu ska jag skicka den till deras "verkstad" i tyskland...
Då får jag väl vänta 1 till 2 veckor till på min nya dator, då blir väl leveranstiden sammanlagt ca: 3veckor snart då.

Detta hade jag absolut inte godtagit eftersom produkten var DOA. Hade felet uppstått efter användning en vecka eller tre så okay, Tyskland it is, men när den är defekt direkt vid köp hade jag förväntat mig, nej krävt, att Misco bytte ut den ASAP.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

Jag är sur som f*n!

Jag har varit i kontakt med kundtjänst och dom säger att det är upp till Acer, men det är det inte:
Korrekt beteende hade varit från Misco´s sida hade varit att skicka ut en ny till mig och sen hanterat detta med Acer själva.
Jag tycker inte att kunden ska behöva ta i detta över huvud taget, när man inte en har använt datorn.

Ett fint talesätt till Misco:
1 nöjd kund genererar 10 nya, 1 missnöjd kund tappar 100.

Permalänk
Medlem

Är det ens lagligt för Misco att bara stjälpa över problemet till dig?
Har för mig att under en viss tid så är det med butiken du har rätt att reklamera osv.

Permalänk
Medlem

Du har alltid rätt att ta garantianspråk direkt med säljaren och inte med 3:e part.
Ibland kan det vara smidigare att sköta reklamationer direkt med tillverkaren,
men du är inte tvungen att göra det under garantitiden.

Jag skulle aldrig krångla med att skicka en DOA till Tyskland.
Det får säljaren sköta.

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering om läget på hur misco hanterar sina kunder.
Nu sitter jag här med en räkning från Acer i tyskland på 2000:-, som misco vägrar betala. Dom säger att det inte har hänt under transporten, därför är det inte deras problem.
Jag uppmanar alla som köper av dom att filma när dom packar upp sina saker så att ni har bevis ifall produkten är trasig vid leverans. Jag har inget som helst bevis och därför ska jag stå för hela summan tycker dom!!!
Det tycker jag summerar ganska bra hur ett företag inte ska bete sig!!!!! Riktigt illa!
Jag hoppas nu på att Acer kan lösa detta på ett bättre sätt än misco, hur ska jag göra annars? Jag vill ju inte betala reparation på en ny dator som jag har fått hem trasig...

Någon som har något råd på hur man ska hantera en sån här situation???

Permalänk
Medlem

Du skulle aldrig skickat den till Tyskland utan krävt betald retur till Misco.
Nu sitter du istället i sämre läge direkt med Acer istället för säljaren.

Kontakta konsumentvägledare för hjälp om Misco vägrar lösa problemet.

Börjar funderar på hur det står till med Misco kundservice egentligen och om
man överhuvudtaget skall rekommendera dem.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Börjar funderar på hur det står till med Misco kundservice egentligen och om
man överhuvudtaget skall rekommendera dem.
.

Jag vet ju var jag står i den frågan i alla fall. Det blir nog att varna folk istället...

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en bildskärm från Misco. Hoppas att dom inte slarvar med paketeringen.

Jag ska nog filma när jag packar upp den för säkerhets skull (är nog generellt sett en bra idé att filma uppackningen om man köpt något dyrt på nätet). Då bör det synas om det är för dåligt med dämpande packmaterial och den har dunsat runt inuti lådan. Dessutom syns det om det är trasig vid leveransen så man slipper bli beskylld för att själv ha orsakat skadan. Men för mig har det aldrig varit problem med Misco innan så jag hoppas det går bra även denna gång.

Tyvärr funkade inte rabbattkoden längre. Men priset är ju OK ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har aldrig fått bildskärmar annat än i sin originalförpackning, även med svindyra Eizo, oavsett butik. Tack och lov verkar tillverkarna ha bra emballering.

Edit 2: Kom på att jag aldrig köpt bildskärmar från Misco, så det vore intressant med en förpackningsredovisning när du fått din, ronnylov.

Edit: Otroligt dåligt av flera av de "stora" på forumet som sagt sig vilja vara närvarande, men inte verkar orka med ens en timme i månaden åt att visa sig. Misco är knappast ensamma om detta.

Att inte Sweclockers och Herr Dimestam försöker göra något åt det begriper jag inte, men iofs är det en hel del han gör som jag inte sympatiserar med. Att få fler stora aktörer att närvara aktivt på forumet borde verkligen vara högprioriterat för sajten, iaf i mina ögon.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har ett grafikkort, ett Radeon HD 5770 där fläkten är defekt och låter riktigt illa. Har testat att dammsuga och rengöra fläkten, men den låter lika illa ändå. Jag har därför anmält en retur på Misco's sida och fått en returseddel nu.

Tänkte då fråga om någon vet vad som händer sedan? Skickas ett nytt kort ut eller repareras det befintliga?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580