Permalänk

Skärmen blir vit

Tjena!

Jag fick precis en ny skärm från Samsung eftersom att min förra var sönder. Igår när jag skulle testa den funkar den till en början och allt var frid och fröjd. Jag stängde av skärmen på knappen på framsidan och tog en joggingtur. När jag sedan kommer hem och ska sätta på den för jag bara fram en vit bild. Konstigt tänkte jag och startade om datorn utan någon lycka. Jag kopplade då in min TV till datorn för att se om den fungerade vilken den gjorde. Sen tog jag med mig den nya skärmen in till brorsan och kopplade in den i hans dator, men samma fel där, bara en helt vit bild. Jag försöker desperat att få det att fungera på min egen dator och tillslut lyckas jag, men när skärmen ska startas om kommer den vita bilden tillbaka.

Idag tog jag mig bort till Onoff där jag köpt skärmen från början och frågade vad jag skulle göra. Vi testade skärmen i affären och där hade den inga problem med att gå igång. Aha, det måste vara fel på mina sladdar tänkte jag så jag köpte en ny strömsladd och en ny DVI-sladd. När jag väl kom hem kopplade jag in skärmen med de nya sladdarna och då funkar den prima, det gick att stänga av och på skärmen utan problem. Men när jag ska starta om datorn får jag åter denna vita jobbiga bild och nu kan jag inte få tillbaka bilden över huvud taget.

Värt att notera:

Jag har de senaste drivrutinerna
Jag har testat på flera olika datorer
Jag har testat att byta sladdar
Jag har testat olika portar på grafikkortet.
Jag har testat med VGA/DVI

Det är en Samsung 266BW

Här är en bild på felet:

MVH!