Permalänk
Medlem

underlig mikrovågsugn

min typ nya tjej har en microvågs ugn som är gammal och den har börjat blixtra och det flammar även upp eld på en metall platta som dom bytt i den flera gånger(den har några år på nacken).
vad är det för metall platta och vad är den till för, kan man ta bort den eller måste hon beställa en ny och varför börjar den blixtra?
är den belagt med något som slits ut efter ett tag och varför gör dom inte hela plattan i det materialet.

min stora fråga är kan jag ta bort den och köra på utan metall plattan?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

metall platta i micron o.0 inte konstigt det blixtrar x)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

men den ska vara där och sitter på ena sidan, den blixtrar ju inte när den är utbytt utan börjar blixtra efter några års användande när den "slitits" ned eller vad man ska säga.
känns som ett sätt för dom som gör micron att tjäna pengar på att sälja såna där plattor. dom tydligen att köpa i vissa affärer.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har inget vettigt att tillföra men jag måste fråga ändå:

"typ nya tjej", hur menar du nu egentligen?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

det handlade om micron juh ja men vi har dejtat ett tag och så ska jag sova över lite hos henne...ja du vet...

åter till micron!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
åter till micron!

Nej.
Micron är inte lika intressant, och oavsett vad så behöver denna tråd bilder

Allvarligt talat vet jag inte vad det är men jag vet vad du menar. Har haft en sån själv men gjorde mig av med den istället då en ny micro kostar typ, två burgare på donken (iallafall en motsvarande den jag hade som var så sliten att jag tror en värmelampa vore mer effektiv).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

nej nu låter vi tjejen vara i fred och fokuserar oss på micron, vi behöver den verkligen imorgon (utan blixt och eldeffekterna).

jag är sugen på att skruva bort plattan och köra utan fast det kanske inte är en bra ide?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

är hon snygg ;)?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

ja det är hon!

men hjälp med micron vad det jag sökte, men jag har lärt mig läxan! blanda inte in tjejer i trådar på sweclockers!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ja det är hon!

men hjälp med micron vad det jag sökte, men jag har lärt mig läxan! blanda inte in tjejer i trådar på sweclockers!

Nej nej, jag tror du missuppfattar. Blanda alltid in tjejer i trådar på sweclockers

Men har du testat utan skivan? Och varför är det så akut att den fungerar i morgon (och vad är fel på eran ugn?).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

posta hennes pattar här. kan vara till stor hjälp för micron/radion eller vad det nu var som krånglade

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jag har inget vettigt att tillföra men jag måste fråga ändå:

"typ nya tjej", hur menar du nu egentligen?

En operation återstår innan hon är tjej i juridisk mening.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Haha, så jävla klockrena alla på Swec är xD

jag har faktiskt ingen aning om vad det är för platta, leta på en bild och lägg upp på den, Google is your best friend.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Hedersmedlem

Går det att ordna bild på plattan då så kanske nån klurar ut vad det är?

Det är nog dags att byta micro annars.

Permalänk
Medlem

Var sitter den i micron? Låter ju som den har någon funktion med microvågorna eller så om det är insidan, eller kan jag tänka mig.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Kankse bara var en metallplatta som var behandlad med något som nu har nöts ner, kankse var vanligt förr i tiden.

Permalänk
Medlem

Jag läste nog fel men det såg ut som om alla hade skrivit:

"ta en bild på hennes pattar"

...O.o

On Topic: Kan du inte bara ta bort metallplattan?

Edit: Det var visst åtminstone EN som hade skrivit pattar

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Oj, här har det spårat ut.

Jag tycker du borde lägga upp bilder, om de är på mikron eller på tjejen får du själv välja.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Som jag sade tidigare, den här tråden behöver bilder. På micron vore att föredra för att lösa problemet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Oj, här har det spårat ut.

Jag tycker du borde lägga upp bilder, om de är på mikron eller på tjejen får du själv välja.

Spårat ur? Vad menar du nu?
Vi är ju alla helt klart fortfarande inne på att undersöka vad det nu var för patt, erhm... platta det talas om

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

Det låter som att magnetronen är sönder.
Den ska inte kunna skicka vågor bakåt och kör för tusan inte utan plåtarna på.

Skroten nästa skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Det låter som att magnetronen är sönder.
Den ska inte kunna skicka vågor bakåt och kör för tusan inte utan plåtarna på.

Skroten nästa skulle jag säga.

Vadåra? Jag tyckte det lät spännande att plocka bort den =P

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

nej nu låter vi tjejen vara i fred och fokuserar oss på micron, vi behöver den verkligen imorgon (utan blixt och eldeffekterna).

Ni behöver verkligen micron idag? Om ni verkligen behöver en micro så kommer ert förhållande vara kort, det är farligt att hänga upp sin vardag på ett så förgängligt objekt som en micro. Får jag föreslå att ni gemensamt kommer fram till en annan sak att älska tillsammans? Barn, hund och husvagn är populära alternativ.

Sen är det fantastiskt enkelt att poppa popcorn utan en micro.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja

Som jag trodde!

Eller det kanske är en shemale?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Som jag trodde!

Eller det kanske är en shemale?

Ladyboy låter finare.

Det låter som om den här metallplattan har något skydd över sig som slits efter ett par år så "ren" metall kommer fram och då börjar det blixtra och gnistra.
Var nu en gentleman och stick och handla en ny micro åt hönan så kanske du får doppa queken ikväll med!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Var nu en gentleman och stick och handla en ny micro åt hönan så kanske du får doppa queken ikväll med!

Ett vettigt förslag. Alla blir glada! Förutom vi på swec då som inte har fått sett några patt-bilder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilka lustig kurrar, behöver den för att hon slutar sent och jag har tänkt sova över och man vill ju ha lite tid till annat än bara laga mat och sen sova, då är micron ett bra alternativ eftersom den är snabb.

några patt bilder kan jag inte bidra med men modell och kanske en bild på plattan är en annan femma!

Visa signatur

Permalänk

Köp en ny micro kostar inte många kronor som sagt och att få ltie nya saker brukar göra en på glatt humör

Annars så kan du ju ta med dig din till henne några dar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hjälpsam

Kör inte utan plattan den är säkert där utav en anledning.
Risken är tex skador pga mikrovågsläclage eller brand.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Musikälskare
Citat:

det handlade om micron juh ja men vi har dejtat ett tag och så ska jag sova över lite hos henne...ja du vet...

åter till micron!

Aka_The_Barf har dejtat en tjej och nu ska han sova över hos henne

Gör jag rätt? ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?