Hur många har chassi"temp under rums"temp" ? :)

Permalänk
Medlem

Hur många har chassi"temp under rums"temp" ? :)

Hur många är det som har en lägre temperatur i chassit än i själva rummet ? Är detta vanligt. just nu är det 26.4 i rummet (tyckte de va lite svettigt) och i chassit har jag 25.2 ?

Själv har jag en 120mm fläkt i dörren precis bredvid diskarna
sen en 80mm som blåser ut luften bak. Detta byge verkar funka fint ..

Hur har ni det när det gäller chassitemperatur ?

Visa signatur

"reboot is for adding new hardware"

Permalänk
Medlem

Inte möjligt.

Permalänk
Medlem

njä, antingen e de fel på sensorn, eller så e de nån kyleffekt av lufen som blåser från fläktarna... själv ligger jag oftast på samma temp i och utanför burken.

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

men så är det.

Samma termometer som läser av graderna inne som ute .. mystiskt är det iaf.

Visa signatur

"reboot is for adding new hardware"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaLKyr
njä, antingen e de fel på sensorn, eller så e de nån kyleffekt av lufen som blåser från fläktarna... själv ligger jag oftast på samma temp i och utanför burken.

samma här, rums tem!

det är omöjligt att med ett vanlig systen, dator och div fläktar att få under rumms temp, kanske om du har nått flytande typ vatten i din dator som dunstar pga vinden från din fläkt, då kan det gå åt energi (värme) som den tar från omgivningen inne i datorn, men smått otroligt att du har nått åsnt! =o)

*trött* så jag kanske svammlar!

Permalänk
Medlem

Om du inte har något som kyler luften så går det inte...
då är det dina sensorer som buggar...
rent teoretiskt borde juh luften som far föbi de varma hårddiskarna bli åtminsonde 2-3 grader varmare...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxodude
men så är det.

Samma termometer som läser av graderna inne som ute .. mystiskt är det iaf.

hmm...har du en sånn här vanlig termometer (hemma tjossan)? med 2 olika sensoret?

Permalänk
Medlem

Kom på varför de inte stämde Har ett underbart drag på golvet där datorn står.. så den kalla luft som drar efter golvet sugs direkt in i burken. Andra delen på termometern låg nog för högt upp bara..

japp en sån där latjo grej me lång sladd ..

Visa signatur

"reboot is for adding new hardware"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxodude
Kom på varför de inte stämde Har ett underbart drag på golvet där datorn står.. så den kalla luft som drar efter golvet sugs direkt in i burken. Andra delen på termometern låg nog för högt upp bara..

japp en sån där latjo grej me lång sladd ..

hehe, oki!
men om du lägger båda sencorerna så nära varandra som möjligt, så ser du hur mycket det diffar, på de jag haft brukar det skilja 0.5 till 1 grad...

Permalänk
Medlem

Näe det är inget fel på den testat den lite varstans .. båda sensorerna funkar och visar samma resultat .. äh kom iaf på varför de var kyligare i chassit

Visa signatur

"reboot is for adding new hardware"

Permalänk
Medlem

har 22 grader i burken.. å det är kallare än i rummet. Har iofs 3 80x80mm in och 1 80mm ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramse
har 22 grader i burken.. å det är kallare än i rummet. Har iofs 3 80x80mm in och 1 80mm ut.

Det spelar väl ingen roll att du har en massa fläktar eftersom att dom blåser in luft med samma temperatur som det är i ditt rum.

Permalänk
Medlem

precis. du kan sitta med 64st delta 120mm @ 12V om du vill, ändras inte...

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Golvdrag är rätt så bra om man vill ha lite kallt i lådan. I mitt rum så är det rätt så kallt på golvet på vintern, kanske bra för datorn men inte för mina fötter...

Sommartid så ligger lådtempen nån grad eller två över rumstempratur.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

Nu måste ni förstå en sak det GÅR INTE att få kallare i burken än luften utanför. HELT OMÖJLIGT utan flytande kväve eller liknande.

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk

Asså.. visste ni att även fläktarna avger värme?? så utan typ pelt konstruktion så kommer man inte under rumstemp i lådan..
Så det så..

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Ja, "vi" visste att fläktar avger värme, de e ju lite friktion i dom så, känn på ett par 40mm så får ni känna på varmt, gör mer värme än dom tar bort.

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

26 grader efter en timme idle...

Permalänk
Medlem

Min ligger prolle ligger på 26 grader och det är efter 1 dags arbetande...
Har förklaringen på det också...
Intel Celeron 400 MhZ

Permalänk
Gäst

har 22 grader block temp nu!
och ca 29 grader här inne
Dock fuskar ja lite
har radiatorn i fönstret.

Permalänk
Medlem

Rums tempen är inte lika dan i hela rummet.
På vintern kan tempen vi golvet vara 15 c grader och 2 meter upp vara 22 c grader. Om man då har datorn vid golvet och 2 kraftiga fläktar som blåser in luft i datorn så får man lägre temp i hela lådan än igenomsnittliga rums tempen.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Själv har man prollen på 48 grader och resten av tempen i chassit på typ 1 grad under Skulle kanske vara bra med lite mer fläktar

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,

Permalänk
Medlem

det blir kalt på golvet i källaren på vintern....det e ju därför man har adsl modemet o värma fötterna på

Visa signatur

hmmmpffff

Permalänk

Vill bara säga att golvtemp(där datorn står) är sällan samma som rumstemp då termometern brukar sitta rätt så högt upp

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaLKyr
precis. du kan sitta med 64st delta 120mm @ 12V om du vill, ändras inte...

Då dör man av ljudet