Iphone + Tele2 Comviq?

Permalänk

Iphone + Tele2 Comviq?

Hej!

Jag ser inget annat abonnemang än Tele2Comviqs. Har använt comviq på alla min telefoner sedan Nokia 3310 kom ut för 9 år sedan. Nu blev jag sugen på att köpa en iPhone men som ni vet säljs dom ju bara med telenor/telia/3 osv. Inte comviq. Finns det något sätt att använda iPhone med ett comviq SIM-kort? Isåfall, kommer telefonen att kunna användas fullt ut? Internet? Man vill ju inte liksom stoppa in ett comviq kort och bara använda hälften av telefonen. Hur blir hastigheten med internet? Är det en märkbar skillnad om man jämför med t.ex Telia's? Finns det ens mobiltbredand till comviq? Är allt detta värt?

Har så många frågor.. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ja, först å främst måste du antingen köpa en olåst telefon utomlands, eller med viss programvara låsa upp telefonen (dock kan jag inte rekommendera någon sådan programvara eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av någon sådan), annars kan du inte få någon täckning med ditt SIM-kort.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Om du har ett ab hos Comviq som du kan "avsluta" så ring och avsluta det, när dom frågar varför du vill avsluta. Då säger du att du vill ha en Iphone men att Comviq inte har den. Då kommer du få ett erbjudande om Iphone som ser ut som följer, dyrt men men....

Iphone 3GS 16 GB: 350 kr förhöjt i månaden.
Iphone 3GS 32 GB: 400 kr förhöjt i månaden.

Du får välja mellan dom vanliga abonnemangen.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Om du har ett ab hos Comviq som du kan "avsluta" så ring och avsluta det, när dom frågar varför du vill avsluta. Då säger du att du vill ha en Iphone men att Comviq inte har den. Då kommer du få ett erbjudande om Iphone som ser ut som följer, dyrt men men....

Iphone 3GS 16 GB: 350 kr förhöjt i månaden.
Iphone 3GS 32 GB: 400 kr förhöjt i månaden.

Du får välja mellan dom vanliga abonnemangen.

Varifrån har du den här informationen?
Och förresten är comviq ett kontantkort och inte ett abonnemang.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Ska jag välja Maxi paketet? http://www.tele2.se/tillagg-tjanster-datapaket.html

Förstår inte riktigt hur det fungerar med internet på mobilen

Permalänk

Som Timpppa skriver är det 350kr per månad för 16GB versionen av iPhone 3GS och 400kr per månad för 32GB versionen.

Inget som står på deras sida då de inte har några speciella avtal med apple förutom att de får sälja telefonen med abonnemang, men ingen reklam om telefonen utåt sett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Varifrån har du den här informationen?

Bus enkelt. Prova ringa dom.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Köp en iPhone kontant hos någon operatör, jailbreaka, tanka utrasn0w, använda Comviq.. funkar till 100% så slipper du byta till ngn annan operatör.

100% lagligt

Permalänk
Medlem

Tele2 variant är helt laglig. Enligt min källa kommer telefonerna från Italien = dom är alltså helt olåsta! Men dyrt blir det!

Visa signatur

Permalänk

Alla säger att det blir dyrt men inte exakt hur mycket det blir? 400kr per månad är väl inte farligt? Hur många månader? Någon som kan avtalet exakt? Och kan jag surfa för hur mycket jag vill för dom 400kr då? Hur ligger det till?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosengren172
Alla säger att det blir dyrt men inte exakt hur mycket det blir? 400kr per månad är väl inte farligt? Hur många månader? Någon som kan avtalet exakt? Och kan jag surfa för hur mycket jag vill för dom 400kr då? Hur ligger det till?

Det är endast för telefonen i 18 månader, eventuellt 24 månader. Jag kommer inte ihåg vad de sa.

Inget surf, inget ringande utan endast för telefonen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosengren172

24 månader x 350/400kr.

Visa signatur

Permalänk

Köp din iPhone hos Tre utan abb för 6995:- (32GB) . Sedan när du fått luren (fick min på 3 dagar fast de sa att det skulle ta tre veckor nu i aug) ring då upp Tre och be dem låsa upp luren och ge dem ditt IMEI nr. De skickar då en upplåsningskod från apple som kommer på posten och vips har du en fabriksupplåst iPhone och kan sätta i ditt comviq/Tele2 sim kort.

Permalänk
Medlem

iPhone, Italien och TELE2

Hej,
jag har just köpt en iPhone 3Gs 32 i italien, i en TIM affär.
Har ett Snackis24 + 200MB slurf med TELE2, som jag tycker är bra. Min tidigare lur var en Nokia N85.
Efter att ha aktiverat ajFånen i datorn och stoppat in mitt svenska SIM-kort, valt Comviq S som prioriterat nät, roamar den ändå till FeliaSonera och andra operatörer.
Jag får känslan, att min italienska skönhet tror att den är utomlands och roamar till starkaste nät, som N85 gör när den tappar kontakten med hemmanätet, utomanför Sverige.
Jag har talat med Apple, som säger att det är en mjukvaruinställning hos operatören.
Hos TELE2 kan man ingenting i frågan, man har inte mött problemet tidigare.
Min ajFån är alltså inte jail broken. Men jag tror nu, att jag skulle vilja put it back in jail = få den att inse att den bor i Sverige och att TELE2 är "hemma" för den.
Goda krafter arbetar med detta nu. Till dess åker jag N85. När jag har en lösning, ska jag rapportera här, så som jag hoppas den av er som knäckt detta berättar för oss andra!

Permalänk
Medlem

> haw!

Vilka andra operatörer roamar den till?
Telia och Tele2 har ett gemensamt 3G nät som heter Sweden 3G och detta ska den använda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: iPhone, Italien och TELE2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av haw
Hej,
jag har just köpt en iPhone 3Gs 32 i italien, i en TIM affär.
Har ett Snackis24 + 200MB slurf med TELE2, som jag tycker är bra. Min tidigare lur var en Nokia N85.
Efter att ha aktiverat ajFånen i datorn och stoppat in mitt svenska SIM-kort, valt Comviq S som prioriterat nät, roamar den ändå till FeliaSonera och andra operatörer.
Jag får känslan, att min italienska skönhet tror att den är utomlands och roamar till starkaste nät, som N85 gör när den tappar kontakten med hemmanätet, utomanför Sverige.
Jag har talat med Apple, som säger att det är en mjukvaruinställning hos operatören.
Hos TELE2 kan man ingenting i frågan, man har inte mött problemet tidigare.
Min ajFån är alltså inte jail broken. Men jag tror nu, att jag skulle vilja put it back in jail = få den att inse att den bor i Sverige och att TELE2 är "hemma" för den.
Goda krafter arbetar med detta nu. Till dess åker jag N85. När jag har en lösning, ska jag rapportera här, så som jag hoppas den av er som knäckt detta berättar för oss andra!

Här har du lösningen http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/267846-tele2-operatoe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av webbdesigner
Köp din iPhone hos Tre utan abb för 6995:- (32GB) . Sedan när du fått luren (fick min på 3 dagar fast de sa att det skulle ta tre veckor nu i aug) ring då upp Tre och be dem låsa upp luren och ge dem ditt IMEI nr. De skickar då en upplåsningskod från apple som kommer på posten och vips har du en fabriksupplåst iPhone och kan sätta i ditt comviq/Tele2 sim kort.

Någon som kan verifiera detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl

Det stämmer bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av webbdesigner

Hur lång tid tar det innan den är upplåst?

Jag kör med en upplåst (ultrasn0w) TRE-3GS, som jag tänkte försöka få dem att låsa upp. Men måste jag ha mitt 3-simkort i någon längre period för att det här ska fungera?

Permalänk
Medlem

Timpppa:
Tack, ser ut att fungera utmärkt just så. Nu roamar den "bara" mellan S Comviq och Telia. Ska bli intressant att läsa nästa faktura och se hur den debiterat!
b-george:
Tack, jag ska prova detta när jag kommer till min dator (resande fot nu).

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Det stämmer bra!

Jag ringde upp 3 idag, och det är inga problem att låsa upp luren, men det kostar 350 kronor

Känner någon till om det finns något sätt att låsa upp den gratis?