Permalänk

Låda i trä

Jag undrar om någon har byggt en låda i trä och har bilder på det oxå.. För jag har tänkt göra det och behöver lite ideér när jag ska bygga..
MvH Jockeman

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem

He he... tjena jocke!!
jag vet en som kan skaffa en ritning åt dig!!!
Erland Långdal.... =]

Visa signatur

QualiN!

Permalänk
Medlem

datorn får väll ingen bra kylning om man har en trä låda?

Visa signatur

My world is a 19" monitor!

Permalänk
Medlem

Trä isolerar bättre än plåt, så den vägen blir det sämre värmeledning. Den huvudsakliga kylningen i en dator är ändå via luften, och lufthålen funkar lika bra i trä som i plåt.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

Tips: Såga alla bitar som ska sitta på utsidan med 45* vinkel, förborra, borra för skruv-försänkning, limma och skruva. Då slipper man gettostuk på det. *Har mardrömmar om ett trä-chassi som va med i DreamHack's tävling.*

Ide: Där baksidan lös och utdragbar, med nå fästen... Så man lätt kan knäppa loss hela härligheten och dra ut moderkort, hårddiskar, PSU, CD:rom med mera och pilla med utan att lossa en enda skruv eller komponent, bara skjuta in igen och knäppa ihop igen.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk

Tack för alla inlägg.. Utom du Dohnuts Jag ska sätta en 120mm fläkt på sidan så det i alla fall kyler lite bättre...
Fast jag kan ju sätta tunna träskivor så att det kyler bättre.. Nåt tunnt i alla fall, typ Rosewood........

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk

Jag har funderat på att göra ett mönster på ena sidan och ett plexiglas där 120mm fläkten ska sitta.. Undrar bara vad man skulle kunna ha för mönster.. Har för dålig fantasi.. t.ex. ett biohazard märke..

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MeTaLxAeRo
Jag har funderat på att göra ett mönster på ena sidan och ett plexiglas där 120mm fläkten ska sitta.. Undrar bara vad man skulle kunna ha för mönster.. Har för dålig fantasi.. t.ex. ett biohazard märke..

snälla, ta vad som helst men _inte_ biohazard , okej, det är ett snyggt/häftigt märken men _alla_, o då menar jag, _alla_ har ju det

Permalänk
Medlem

jag skulle nog inte sätta fläkten på plexisidan ja!

Permalänk

Marwin.. Jag tog det bara som exempel.. Jag har inte tänkt ha det.. Möjligtvis som fläktgaller men inte som loggo på sidan..

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tjockleken på träet spelar nog ingen större roll för kylningen. Vilket trä som helst isolerar hur mycket bättre som helst än 1 mm stålplåt, så du får ändå ingen kylning den vägen. Däremot blir ju lådan lättare och mindre av tunnare material.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Det är ju så sant, men om man sätter en 120mm fläkt på sidan spelar det väl ingen större roll??

Visa signatur

QualiN!

Permalänk

det håller jag med om

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem

http://home.bip.net/johannesedren/special/
^^ Mr.Pink's låda här på forumet ^^
Mycket bra gjord...