Spotify till iPhone släppt!

Permalänk
Medlem

Jag kan för allt i världen inte förstå mig på människor som KLAGAR att denna tjänst kostar pengar!..

99:- i månaden, vill ni inte betala så för över 10 låtar från Itunes då till ungefär samma pris och lyssna på dom med repeat!

att man sen ger applikationen 1-stjärna på Appstore eftersom man måste ha ett premium-konto är skrattretande

är Extremt nöjd med spotify, vissa grupper finns inte men utbudet är otroligt stort och ökar hela tiden, och om jag någon gång skulle sakna något så läser jag deras google-docs över nya låtar/album och hittar nästan alltid bra musik.

kommer sedan Voddler fungera liknande och med STORT utbud (vilket jag tror kommer misslyckas) så har dom garanterat 99:- från mig också..

198:- i månaden för film/musik när JAG vill ha den är en skitkostnad.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Men sluta gnälla, 99:- är gratis för den här tjänsten. Det är ju betydligt mycket dyrare att fara och köpa en massa skivor.

Jag har i en herrans massa år hört mantrat "vi betalar inte för musik eftersom att det inte finns några bra distributionskanaler eller tjänster", nu finns i princip all musik tillgänglig till både dator och mobila enheter för 99:- i månaden, det är billigt och bra. Jämför med vad du betalar för tex digitalbox, för att köra skivor, gå på bio etc?

Jag tycker att det är kanon och att det är strålande att man kan göra rätt för sig.

För övrigt är det kasst av Apple att inte tillåta att program körs i bakgrunden, vill ju lyssna på Spotify samtidigt som jag kör Tweetie eller liknande.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Blir imponerad hur snåla en del är, klaga över 99/mån för att få fri tillgång till all musik + ett offlineläge. Skulle betalat direkt om jag haft en telefon till det

All musik om allt man lyssnar på är Britney + lite till. Det finns sjukt lite musik på Spotify. Det är därför det suger också, lagom kul när man måste sitta med iTunes och Spotify på datorn och växla när låtarna inte finns på Spotify.

Permalänk
Medlem

Det finns så lite musik som jag lyssnar på. Och det som de har har jag på skiva (+mp3 på datorn då)
De har t.ex. inte ett enda j*vla AC/DC album, om man söker på "Rock you like hurricane scorpions" Kommer bara symfoni versionen och massa kassa covers upp. Betala 99 kr för nåt sånt? NEJ TACK

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ja lyssna ni på AC/DC och klaga på att dom inte tillåter spotify att spela deras musik.

Music catalogue updated with 184,795 tracks September 8, 2009, 06:44
Music catalogue updated with 96,964 tracks September 5, 2009, 08:11
Music catalogue updated with 229,221 tracks August 21, 2009, 12:44
Music catalogue updated with 219,665 tracks August 7, 2009, 12:55
Music catalogue updated with 73,142 tracks July 20, 2009, 13:40
Music catalogue updated with 65,763 tracks July 11, 2009, 08:33
Music catalogue updated with 154,120 tracks June 29, 2009, 13:19

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Finns det nu absolut ingen musik man gillar på spotify - Hur kan det då vara ett så stort problem att man måste betala för att köra det på iphonen?
Du hade ju ändå inte använt det, för det finns ingen bra musik..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Finns det nu absolut ingen musik man gillar på spotify - Hur kan det då vara ett så stort problem att man måste betala för att köra det på iphonen?
Du hade ju ändå inte använt det, för det finns ingen bra musik..

HAHA!! +1

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
PippiRull: En del kanske inte har så mycket pengar att lägga ut varje månad. Själv sitter jag på ca 1,5k varje månad som ska räcka till jäkligt mycket. Hade jag haft ett stabilt jobb och kunnat försörja mig hade jag defenitivt köpt det utan tvekan, men nu är det inte så.

Så jag blir imponerad utav hur dömande folk kan vara utan ens en gnutta kunskap.

Ja, då kanske du inte får ta del av det? Eller skall allt i alla butiker vara gratis för att du inte lyckas fixa en inkomst? Right...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
All musik om allt man lyssnar på är Britney + lite till. Det finns sjukt lite musik på Spotify. Det är därför det suger också, lagom kul när man måste sitta med iTunes och Spotify på datorn och växla när låtarna inte finns på Spotify.

Jag har då inga problem att hitta min musik på Spotify, massa klassiker, Jack Johnson med sådana artister finns ju i massor. Det enda som jag hört det är dåligt med är Metal och hård rock, men det klassar jag inte som musik ändå så

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag har då inga problem att hitta min musik på Spotify, massa klassiker, Jack Johnson med sådana artister finns ju i massor. Det enda som jag hört det är dåligt med är Metal och hård rock, men det klassar jag inte som musik ändå så

Ja, men det är ju det som är mitt problem, kul att det lilla som man hittar finns gratis på datorn, men det är ju helt meningslöst att betala 99kr/mån för 3 album. Bättre att köpa dem och ha forever.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Finns det nu absolut ingen musik man gillar på spotify - Hur kan det då vara ett så stort problem att man måste betala för att köra det på iphonen?
Du hade ju ändå inte använt det, för det finns ingen bra musik..

Det finns musik jag gillar. Det jag ser som en stor fördel med Spotify är om någon tipsar om musik. T.ex. lyssna på nya plattan av Lady Gaga, då kan man gå in och lyssna. Däremot om någon säger lyssna på Mc Solaar så finns han inte alls där. Eller om någon säger lyssna på CSS - Off the hook så finns inte den där, de har CSS men inte deras gamla album. Samma gäller många andra artister där de antingen har deras gamla album alls eller bara ett-två album, t.ex. Vive la fête, Ladytron etc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja, då kanske du inte får ta del av det? Eller skall all mat vara gratis i butikerna med för du inte lyckas fixa en inkomst? Right...

Jag har då inga problem att hitta min musik på Spotify, massa klassiker, Jack Johnson med sådana artister finns ju i massor. Det enda som jag hört det är dåligt med är Metal och hård rock, men det klassar jag inte som musik ändå så

Vet inte vad eller vem Jack Johnson är. Jag har inte kollat in metal och hård rock så mycket alls, förutom att man noterat att t.ex. Metallica inte finns. Jag kollade nyligen in en av mina kortare playlists som har ganska vanlig musik, alla signade till ett skivbolag dvs ingen indie-playlist eller så. Där fanns 88 av 123 spår på Spotify. Den listar innehåller mest electro, pop, hip-hop/rap, reggae, rock. Jag tycker det är ganska illa att det saknas så mycket om man ska betala för det.

Den fördel jag ser med Spotify är som sagt om någon tipsar om musik så kan man kolla först om Spotify har det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Vet inte vad eller vem Jack Johnson är. Jag har inte kollat in metal och hård rock så mycket alls, förutom att man noterat att t.ex. Metallica inte finns. Jag kollade nyligen in en av mina kortare playlists som har ganska vanlig musik, alla signade till ett skivbolag dvs ingen indie-playlist eller så. Där fanns 88 av 123 spår på Spotify. Den listar innehåller mest electro, pop, hip-hop/rap, reggae, rock. Jag tycker det är ganska illa att det saknas så mycket om man ska betala för det.

Den fördel jag ser med Spotify är som sagt om någon tipsar om musik så kan man kolla först om Spotify har det.

Som sagt har jag inte hittat många låtar jag vill lyssna på som inte finns. Och det bästa är ju att ingen tvingas betala, vill de köra via datorn får de ju göra det gratis.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det är roligt att folk klagar på att typ 15% av musiken saknas i Spotify när det är den första tjänsten i sitt slag och storlek. Hylla utvecklingen istället. Inte fan täckte Google många % av internet under sina första år.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Det är roligt att folk klagar på att typ 15% av musiken saknas i Spotify när det är den första tjänsten i sitt slag och storlek. Hylla utvecklingen istället. Inte fan täckte Google många % av internet under sina första år.

Nu vet jag inte hur du tänker ang. Google alls. Google täcker ju fortfarande bara en väldigt liten del av internet mindre än 1%. Däremot är ju Google en väldigt bra sökmotor och den är ju gratis att använda. Den kostar inte 99 kr/månad. Att betala 99 kr/månad för varenda tjänst på internet som är bra, det kanske fungerar för ett fåtal väldigt bra tjänster men inte alla som är bara bra, skulle kännas väldigt surt. 99 kr för Sweclockers, 99 för DN.se, 99 för Spotify, 99 för något annat forum etc.

Permalänk
Medlem

Problem att ladda ner spotify

Tjena
Jag hittar inte spotify på app store.
Har även provat länken till spotify från deras hemsida.
Någon som har några tips?

Permalänk
Medlem

Re: Problem att ladda ner spotify

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecca
Tjena
Jag hittar inte spotify på app store.
Har även provat länken till spotify från deras hemsida.
Någon som har några tips?

Det ska vara rätt lätt och hitta med tanke den ligger 1:a på topplistan över mest nerladdade gratis apps.

Permalänk
Medlem

När spotify börjar köra lossless på all musik blir jag intresserad. Innan dess? Nix.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
När spotify börjar köra lossless på all musik blir jag intresserad. Innan dess? Nix.

Och hur faan hade du tänkt dig det skulle kunna fungera?
Det blir ju över 1,5Mbps i strömningshastighet...
(...för vanlig enkel CD redbook 44,1/16 som ju knappast är speciellt lossless)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Tycker spotify helt klart har mkt musik, o då lyssnar ja ändå mest på indie artister och singer/songwriters som inte är allt för stora.. Funderar helt klart på o testa premium en månad när(om) ja får min iphone någongång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Och hur faan hade du tänkt dig det skulle kunna fungera?
Det blir ju över 1,5Mbps i strömningshastighet...
(...för vanlig enkel CD redbook 44,1/16 som ju knappast är speciellt lossless)

Nja en lossless fil ligger mellan 700-1400kbps. Det borde det finnas bandbredd för så det räcker och blir över?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Hur mycket utrymme tar spotify med offline läget? 3333 låtar lär ju bli en del utrymme som går åt till.

Vet någon om det är den högre bitraten man får via iphone-applikationen eller den lägre gratisvarianten?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nu vet jag inte hur du tänker ang. Google alls. Google täcker ju fortfarande bara en väldigt liten del av internet mindre än 1%. Däremot är ju Google en väldigt bra sökmotor och den är ju gratis att använda. Den kostar inte 99 kr/månad.

Jag menar ut teknologivinkel. Att ingen tjänst kan lanseras med 100% funktionalitet och utbud.

Om google kostade 99kr/mån och det var den enda sökmotorn som fanns, ja då skulle jag betala för det.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Jag menar ut teknologivinkel. Att ingen tjänst kan lanseras med 100% funktionalitet och utbud.

Om google kostade 99kr/mån och det var den enda sökmotorn som fanns, ja då skulle jag betala för det.

Spotify är dock inte den enda tjänsten för att lyssna på musik.

Permalänk
Medlem

Jääklar vad segt det går att spara offline playlists.

Jag har haft det igång i ca 15 minuter nu och fått ner typ 10 låtar.
Har ändå 24Mbit internet här hemma. Borde gå liiite snabbare.

Jobbigt när jag nu tänkt föra över ca 1500låtar..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jääklar vad segt det går att spara offline playlists.

Jag har haft det igång i ca 15 minuter nu och fått ner typ 10 låtar.
Har ändå 24Mbit internet här hemma. Borde gå liiite snabbare.

Jobbigt när jag nu tänkt föra över ca 1500låtar..

Jag körde 20 låtar på 3 minuter...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Sjukt irriterande. Tänkte lämna igång det över natten.
Så efter ca 30minuter så stänger tydligen överföringen av sig själv...

Så den han med ca 300låtar och sen slutade den. Känns som det kommer ta ca 4 veckor innan jag fått ner mina 1500låtar..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Sjukt irriterande. Tänkte lämna igång det över natten.
Så efter ca 30minuter så stänger tydligen överföringen av sig själv...

Så den han med ca 300låtar och sen slutade den. Känns som det kommer ta ca 4 veckor innan jag fått ner mina 1500låtar..

Fick ner 100låtar på 10 minuter typ, så 30min för 300 låter rimligt. har sjläv också 24mbit

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Fick ner 100låtar på 10 minuter typ, så 30min för 300 låter rimligt. har sjläv också 24mbit

Sjuukt långsamt..
Jag håller fortfarande på. 500 låtar kvar av mina ~1500..
Har iofs inte kört hela tiden men ändå. Att det tar ca 12h att föra över så "få" låtar är ju skumt..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Spotify är dock inte den enda tjänsten för att lyssna på musik.

Till iPhone? Inte? Visa

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Till iPhone? Inte? Visa

Du har ju den inbygga iPod funktionen bland annat?