Varför blir det rundgång med micen?

Permalänk

Varför blir det rundgång med micen?

Ja nu har jag problem igen...

Jag har en Soundmax SuperBeam mic, den funkade i Win7 perfekt, då jag höjde den 20.00 dB. Men i Xp finns inte den funktionen. utan man får använda SoundMAX's egna program, där det bara heter Mikrofonförstärkning.

När jag gör detta, och höjer volym, för att jag ska höra något, så blir det rundgång eller va det heter.

Finns det något sätt att skippa detta? Vill inte formatera om till Win7 igen för då kommer inte två viktiga program funka som dom ska.

/alex

Permalänk
Medlem

Det blir rundgång för att ljudet kommer ut från högtalarna som sedan kommer in i micen igen som sedan kommer ut från högtalarna som sedan kommer in i micen igen som sedan kommer ut från högtalarna som sedan kommer in i micen igen som sedan kommer ut från högtalarna som sedan kommer in i micen igen som sedan kommer ut från högtalarna som sedan kommer in i micen igen som sedan......

Sänk volymen för högtalarna eller använd hörlurar, det kan funka även med att flytta micen lite längre bort men bäst är hörlurar.

Permalänk
Vila i frid

Förmodligen gör W7 att utsignalen/ljudet blir lite fördröjt från mic-ljudet så att det inte blir en direkt återkoppling dvs rundgång.

Permalänk

Ok, då börjar jag använda hörlurar när jag ska spela eller snacka då. För har jag inte högt på högtalarna så hör man inget.

Permalänk

Nu funkar det som det ska, kör med hörlurarna när jag lirar och sen stänger jag av förstärkningen när jag inte lirar.

Permalänk
Medlem

Mic boost, d.v.s det du snacka om i början finns visst i XP.
Dock är det exakt samma som det du slår på i soundmax..

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E