Permalänk

Hm undrar om man måste skriva på svenska eller engelska när man skriver här: http://h50203.www5.hp.com/mailweb/customer/EmailForm.aspx?cc=...
Har ingen aning om man ska skriva på engelska eller svenska ^^ nån som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
...

Hur är det med betalningen av telefonsupporten? Säger man sina kontonummer till nån snubbe? Fan jag som inte ens vet mina kontonummer.. vilket himla trassel det här är alltså.

Nej nej, det debiteras på telefonräkningen.
Som om du skulle ringa och rösta i Melodifestivalen t ex.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Dubbla? 3600 för en S-IPS med 1920*1200 är inte det dubbla, men men.

Ja, det är säkerligen värt pengarna. 1920*1200 <3!

Vad menar du?

Jag har en 24" BenQ LED-belyst TN-skärm köpt för lite drygt 1800 kronor och den här kostar lite drygt 3600 kronor, det är ganska exakt det dubbla.
Eller?

Bara upplösningen i sig är inte värt dom pengarna för mig, även om det är ett stort plus.
Det är främst färgerna som jag är intresserad av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Som du själv skriver är det individuellt...
Men dubbla priset är helt fel, sen hittar du nästan inga TN med 1920*1200 heller längre.
Sen är det inte bara kvalitén på bilden som skiljer heller, utan även höj-/sänkbar fot, porträttläge m.m. Få TN-skärmar som har de inställningsmöjligheterna.

Varför är dubbla priset helt fel?

Ja, den har massa saker runt omkring som är en trevlig bonus, jag borde förtydligat att jag menar just bildkvalitetsmässigt.

Displayport, USB-hub, 16:10 och inställningsmöjligheter, både den fysiska skärmen i sig och i dom digitala inställningarna är trevlig bonus.
Men det som spelar roll för mig egentligen är bildkvaliteten.

Men, när jag rabblar upp alla andra fördelar sådär så väger det nog tyngre än jag tänkt mig innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Vad menar du?

Jag har en 24" BenQ LED-belyst TN-skärm köpt för lite drygt 1800 kronor och den här kostar lite drygt 3600 kronor, det är ganska exakt det dubbla.
Eller?

Bara upplösningen i sig är inte värt dom pengarna för mig, även om det är ett stort plus.
Det är främst färgerna som jag är intresserad av.

Varför är dubbla priset helt fel?

Därför att 1920*1200 är inte prismässigt jämförbart med 1920*1200 då din är 23,6 tum och HPn är 24tum. Den högre upplösningen gör den också enligt mig bättre.

Färgerna är garanterat bättre på HPn än på din skärm, fast din BenQ kan säkert ha mer överdrivna färger, vilket många tar för bra färger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Därför att 1920*1200 är inte prismässigt jämförbart med 1920*1200 då din är 23,6 tum och HPn är 24tum. Den högre upplösningen gör den också enligt mig bättre.

Färgerna är garanterat bättre på HPn än på din skärm, fast din BenQ kan säkert ha mer överdrivna färger, vilket många tar för bra färger.

Min skärm är 16:9.
Och jag tycker en 21" är prismässigt jämförbar med 24" eller 30", eller en ferrari för den delen.
Allt är prismässigt jämförbart.
Det är ju priset man jämför, inget annat.
Att den kostar det dubbla är ju bara så det är.

Sen får man ju annat mervärde också, men det är ju fortfarande prismässigt jämförbart.
Iaf för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Min skärm är 16:9.
Och jag tycker en 21" är prismässigt jämförbar med 24" eller 30", eller en ferrari för den delen.
Allt är prismässigt jämförbart.
Det är ju priset man jämför, inget annat.
Att den kostar det dubbla är ju bara så det är.

Sen får man ju annat mervärde också, men det är ju fortfarande prismässigt jämförbart.
Iaf för mig.

Fel ordval, du fattar vad jag menar ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Fel ordval, du fattar vad jag menar ändå

Nja, jag sade att den kostade det dubbla, du sade att det var fel.
Men det du vill ha sagt är att man får så mycket mer utöver bildkvaliteten att det är orättvist att jämföra priset rakt av?

EDIT: En nackdel med den här jämfört med den jag redan har är att den här drar 85 watt, mot 25 för BenQen.
Fast min primära skärm är ändå fortfarande min 19" NEC CRT iofs. Och det är ju den jag vill byta ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Nja, jag sade att den kostade det dubbla, du sade att det var fel.
Men det du vill ha sagt är att man får så mycket mer utöver bildkvaliteten att det är orättvist att jämföra priset rakt av?

EDIT: En nackdel med den här jämfört med den jag redan har är att den här drar 85 watt, mot 25 för BenQen.
Fast min primära skärm är ändå fortfarande min 19" NEC CRT iofs. Och det är ju den jag vill byta ut.

Nej, det jag menar är att din är 23,6tum och 1920*1080, och HPn är 24tum och 1920*1200. Det gör att du inte kan jämföra. Ifall du ska göra en jämförelse får du ta en Hyffsat ny 1920*1200 24tummare för att få en rättvis mätning. Och de har mer eller mindre utgått. Finns en äldre LG för runt 1900, men det är den enda, sedan är det upp i pris som gäller.

16:9 blir 23,6tum i de flesta fall och kräver då mindre material, vilket leder till lägre pris.

Permalänk
Medlem

Knäppte några kort nu, tog två filmscener, en mörk ur Blade Runner och en ljus/färgglad från Evangelion ur några olika synvinklar.

Skärmen till vänster (grön lysdiod) är min gamla Benq G2400WD (TN) och den till höger (blå lysdiod) är HP skrämen. Båda skärmarna kör 19200x1200 (native för båda) i klonat läge.

Blade Runner
Båda skärmarna framifrån:

Båda skärmarna framifrån (separat):

Båda skärmarna sett från höger/vänster:

(lite mindre vinkel från vänster, är en vägg i vägen).

Båda skärmarna uppifrån:

Båda skärmarna sett från golvet:

Evangelion 1.11
Båda skärmarna framifrån:

Båda skärmarna framifrån (separat):

Båda skärmarna sett från höger/vänster:

Båda skärmarna uppifrån:

Båda skärmarna sett från golvet:

Som synes flippar benq-skärmen ur vid svåra betrakningsvinklar, speciellt nedifrån, å andra sidan syns white-glow effekten väldigt tydligt i mörka scener och dessutom väldigt känslig för ändringar i höjdled (syns tydligt på fotona tagna uppifrån) och även i sidled. Vill någon ha något annat fotat/testat så fråga så ska jag se vad jag kan göra.

Permalänk
Medlem

sfish, bilderna är förkrympta thumbnails. Länka gärna till fullstora bilder (eller förklara hur man får fram det i normal storlek).

Edit: Funkade att ersätta .th.jpg med .jpg.

Permalänk
Medlem

Funderar lite på att skicka tillbaks denna och testa en Nec EA231WMi istället.
Dels då jag upplever fortfarande svärtan som betydligt sämre än min tidigare 20WGX2, detta jämfört med 0 brightness ZR24w och runt 25% på min NEC.

White glow blev betydligt mindre när man flyttade skärmen lite längre bak för att få mer avstånd och då även mindre vinklar.

Sen upplever jag även att den inte riktigt kan visa färger riktigt lika bra som min 20WGX2.

Som ett exempel är ett gräsparti i ett spel på ZR24w ser allt bara grönt ut. Medans på 20WGX2 ser man klart och tydligt skillnad att det även är en del brunt med. Kan försöka ta en bild på detta när jag kommer hem.

Men överlag tycker jag det är en bra monitor för det priser men ändå känns det som en nedgradering just nu för min del.

Permalänk
Medlem

Vad har nec ea23wmi för fördelar/nackdelar i jämförelse med zr24w ?

Priset e ju de samma _

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan12
Vad har nec ea23wmi för fördelar/nackdelar i jämförelse med zr24w ?

Priset e ju de samma _

Svårt att jämföra då det verkar inte finnas några expert tester på ZR24w vilka kan ge någon riktigt data att kunna jämföra med.

Men den information som finns så är ZR24w en 16:10 24" monitor med 1920x1200 upplösning.

EA23WMi är 16:9 23" 1920x1080. Den är ungefär lika lång på längden som ZR24w fast något kortare på höjden.

Vad jag tror och hoppas på är att Nec har bättre svärta och färger. Vilket kanske kan motivera till att gå ner lite i upplösning och storlek.

Är väll mest smak sak när det gäller spel/program men kollar man mycket film bör 16:9 vara bättre med mindre svarta kanter över och under bilden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naquid
Svårt att jämföra då det verkar inte finnas några expert tester på ZR24w vilka kan ge någon riktigt data att kunna jämföra med.

Men den information som finns så är ZR24w en 16:10 24" monitor med 1920x1200 upplösning.

EA23WMi är 16:9 23" 1920x1080. Den är ungefär lika lång på längden som ZR24w fast något kortare på höjden.

Vad jag tror och hoppas på är att Nec har bättre svärta och färger. Vilket kanske kan motivera till att gå ner lite i upplösning och storlek.

Är väll mest smak sak när det gäller spel/program men kollar man mycket film bör 16:9 vara bättre med mindre svarta kanter över och under bilden.

Till film har man ju en tv. Eftersom det är datorskärm vi snackar så är ju 16:10 alltid överlägset för både spel och arbete. Skillnaden mellan 16:10 och 16:9 är ju som du säger mindre höjd, så vid film så får du svart där uppe i stället för att skärmen tar slut tidigare så du får välja mellan att se svart där eller se lite mer av din vägg. Själv tycker jag de där extra centimeterna är eftertraktade.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Tack för bilderna sfish. Ser ju helt klart white glowen där men också hur mycket mer närvarande färgerna verkar vara på HPn. Verkar som du har whiteglow i vänstra hörnet mer än högra(rakt framifrån)? Känns ju spontant dock att färgerna i HP väger upp white glowen imo Väldigt mycket skönare färger helt klart.

Angående NECen har jag läst att den ska ha jobbigt med lag. http://www.digitalversus.com/article-357-7773-52.html
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/nec_ea231wmi.htm

En fråga sfish, skärpan är sämre på HPn i spårvagnsbilden, tex på hängande bilen. Har du glömt ställa in den?

Permalänk
Medlem

men om man borstser från aspect ration och responstiden ( sitter med en dell 1905fp på 20ms och märker ingen eftersläpning i bilden) så bör alltså necen vara bättre bildmässigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
?
Vad för problem med ZR24w?
U2410 har MYCKET MYCKET större problem, ZR24w har i princip inga problem alls, med U2410 så kommer du ha en enorm tint, inte säkert att det är just grönt, det kan vara lite vilka färger som helst, och det är inte bara i game mode.
Så jag förstår verkligen inte vad du snackar om.
Dessutom är U2410 wide gamut, vilket suger häströv, alla färger kommer vara extremt överdrivna.
ZR24w är ett bättre val på alla sätt.

Läs det sfish skrev: "Precis som keepiru har jag problem med svärtan, dels är skärmen väldigt ljus och på svarta bilder ser nästan vissa områden ut som att någon belyser skärmen, som flyttas när man flyttar på huvudet. En helt svart bild över hela skärmen ser alltså inte ut att vara uniformt svart, utan beroende på vart man har huvudet kan vissa hörn/kanter istället vara gråa/grådaskiga i olika grader. "

Det är det där jag oroar mig för. Och enligt alla forum jag har läst på inkl SC så är u2410 en bra skärm om man inte får ett måndagsexemplar. Det är ganska avgörande och stora problem med båda skärmarna tycker jag. Den gröna tinten i gamemode är inte så lockande. Men det väger mellan ZR24w och u2410.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aksell08
Läs det sfish skrev: "Precis som keepiru har jag problem med svärtan, dels är skärmen väldigt ljus och på svarta bilder ser nästan vissa områden ut som att någon belyser skärmen, som flyttas när man flyttar på huvudet. En helt svart bild över hela skärmen ser alltså inte ut att vara uniformt svart, utan beroende på vart man har huvudet kan vissa hörn/kanter istället vara gråa/grådaskiga i olika grader. "

Det är det där jag oroar mig för. Och enligt alla forum jag har läst på inkl SC så är u2410 en bra skärm om man inte får ett måndagsexemplar. Det är ganska avgörande och stora problem med båda skärmarna tycker jag. Den gröna tinten i gamemode är inte så lockande. Men det väger mellan ZR24w och u2410.

Tinting i gamemode samt att många skärmar är mörkare på högerkanten än i mitten och till vänster på u2410 gjorde att jag skickade tillbaka den u2410 jag fick. Skall hämta hp skärmen ikväll på posten så det skall bli intressant att se vad jag får för upplevelse. Dålig svärta är tråkigt men om det inte är allt för dåligt så tror jag att jag hellre tar det problemet än u2410's problem.

Edit: Glömde säga, HP's skall ha en bättre ytbehandling av själva bildytan vilket också gjorde att jag beställde den.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Beställde en ZR24W idag. Har funderat länge på att skaffa en IPS-monitor och nu blev det av efter att ha följt denna tråden, ZR24W verkar i stort vara en bra skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Tinting i gamemode samt att många skärmar är mörkare på högerkanten än i mitten och till vänster på u2410 gjorde att jag skickade tillbaka den u2410 jag fick. Skall hämta hp skärmen ikväll på posten så det skall bli intressant att se vad jag får för upplevelse. Dålig svärta är tråkigt men om det inte är allt för dåligt så tror jag att jag hellre tar det problemet än u2410's problem.

Edit: Glömde säga, HP's skall ha en bättre ytbehandling av själva bildytan vilket också gjorde att jag beställde den.

Är du säker på att de problemen du hade med din u2410 var permanenta problem som alla u2410 har? Skulle det inte ha kunnat vara ett måndagsexemplar? Detta med att den är mörkare på sidorna än i mitten? För Dell har en ganska bra garanti på just ULTRASHARP-serien.

Jag pratade med en snubbe på Dells kundservice och han sa då att minsta lilla färgfel med skärmen så får man en ny. Samma sak med döda pixlar.

Permalänk
Medlem

Men hur definierar man färgfel?
Det finns ju inte en enda LCD-skärm utan "färgfel" liksom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aksell08
Är du säker på att de problemen du hade med din u2410 var permanenta problem som alla u2410 har? Skulle det inte ha kunnat vara ett måndagsexemplar? Detta med att den är mörkare på sidorna än i mitten? För Dell har en ganska bra garanti på just ULTRASHARP-serien.

Jag pratade med en snubbe på Dells kundservice och han sa då att minsta lilla färgfel med skärmen så får man en ny. Samma sak med döda pixlar.

De är bra om de har bra service.

I hardforums tråd om u2410 där riktigt många har postat tycker jag det ser ut som att väldigt många har problem med att den är mörkare till höger. I vanligt sRGB läge så var färgerna annars bra men i gamemode så var det tinting så det stod härliga till. Jag har nu fått min zr24w och den är inte heller perfekt men jag får i stort ett bättre intryck av den för den är mer likartad över hela skärmen och ytbehandlingen av skärmytan är mindre grumlig än dell skärmen, rätt stort skillnad där faktiskt och det var något jag störde mig lite på också. Finns det för övrigt någon med u2410 som i gamemode inte har tinting?

Överlag känner jag mig mer nöjd med hp'n än jag gjorde med dell skärmen. Mina behov är läsa, youtube, programmera och spel.

Edit: Jag tror jag tycket svärtan var marginellt bättre på u2410 men jag har inte kvar den så jag kan inte jämföra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
De är bra om de har bra service.

I hardforums tråd om u2410 där riktigt många har postat tycker jag det ser ut som att väldigt många har problem med att den är mörkare till höger. I vanligt sRGB läge så var färgerna annars bra men i gamemode så var det tinting så det stod härliga till. Jag har nu fått min zr24w och den är inte heller perfekt men jag får i stort ett bättre intryck av den för den är mer likartad över hela skärmen och ytbehandlingen av skärmytan är mindre grumlig än dell skärmen, rätt stort skillnad där faktiskt och det var något jag störde mig lite på också. Finns det för övrigt någon med u2410 som i gamemode inte har tinting?

Överlag känner jag mig mer nöjd med hp'n än jag gjorde med dell skärmen. Mina behov är läsa, youtube, programmera och spel.

Edit: Jag tror jag tycket svärtan var marginellt bättre på u2410 men jag har inte kvar den så jag kan inte jämföra.

Ah okej. Grumlig? Hur menar du?

Och testade du skillnaden i input lagget med och utan game mode? Alltså, spelade du snabba FPS-spel utan gamemode och sen med gamemode och kände en skillnad i eftersläpning osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av highspeed
Tack för bilderna sfish. Ser ju helt klart white glowen där men också hur mycket mer närvarande färgerna verkar vara på HPn. Verkar som du har whiteglow i vänstra hörnet mer än högra(rakt framifrån)? Känns ju spontant dock att färgerna i HP väger upp white glowen imo Väldigt mycket skönare färger helt klart.

Angående NECen har jag läst att den ska ha jobbigt med lag. http://www.digitalversus.com/article-357-7773-52.html
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/nec_ea231wmi.htm

En fråga sfish, skärpan är sämre på HPn i spårvagnsbilden, tex på hängande bilen. Har du glömt ställa in den?

Tror det mest är en slump att whiteglowen syntes mest i det hörnet på de korten jag knäppte, vad jag märker så drabbar den alla delar av skärmen lika mycket, det är mest betrakningsvinkeln som verkar avgöra, men den är väldigt "flyktig" så bara några graders förändring kan göra att den ändras rätt mycket, vilket förmodligen var en anledning till att jag reagerade så starkt på den biten. Kändes lite som att sitta vid min urgamla laptop med TN skärm där bilden i princip inverterade om man ändrade huvudet ned/upp någon grad, vilket jag inte hade förväntat mig av en IPS efter att ha hört folk lovsjunga deras betrakningsvinklar...

Annars är som sagt skärmen trevlig, foten är stabil och det går att snurra och vinkla den dit man vill, och som du säger är färgerna bra och efter att ha lekt med inställningarna ett tag tycker jag att svärtan numera är skaplig i alla fall, den får lite problem när det gäller att visa "många mörka färger", t.ex. när en mörk skugga faller över något så försvinner kontrasterna och det blir bara svart där man på TN-skärmen fortfarande kan urskilja olika föremål från varandra, men det är inget större problem. Förutom just whiteglowen är jag rätt nöjd med skärmen.

Att skärpan är dålig på bilderna får nog skyllas på min (o)stadiga hand och bristande fotokunskaper, dessutom hade kameran ibland svårt att ställa in fokus vilket gjorde att jag fick göra det manuellt på vissa bilder, vilket med stor sannolikhet ledde till ännu större oskärpa. Har tyvärr varken stativ eller koll på slutartider, iso-nummer, och allt annat det gick att justera... men har inga som helst negativa synpunkter på skärpan på HP-skärmen, den är väldigt trevlig att läsa från IMO. (skärpan är fö. inställd på max i inställningarna, gjorde det första dagen, såg ingen som helst anledning att köra på mindre?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
sfish, bilderna är förkrympta thumbnails. Länka gärna till fullstora bilder (eller förklara hur man får fram det i normal storlek).

Edit: Funkade att ersätta .th.jpg med .jpg.

Annars borde det funka bra att bara klicka på bilderna också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aksell08
Ah okej. Grumlig? Hur menar du?

Och testade du skillnaden i input lagget med och utan game mode? Alltså, spelade du snabba FPS-spel utan gamemode och sen med gamemode och kände en skillnad i eftersläpning osv?

Ja, och skillnaden var rätt stor. I fps spel kändes man direkt lite långsam men i gamemode kändes det betydligt bättre, bortsett från att skärmen får stora tinting problem då.

Ytbehandlingen av bildytan på u2410 och zr24w består delvis av en mängd minismå runda genomskinliga cirklar eller bollar. På u2410 så störde jag mig ibland på denna ytbehandling, på zr24w så är ytbehandlingen inte alls lika märkbar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Tänkte fråga hur har era skärmar varit förpackade när ni fått dem?
Mitt var nämligen i en simpel kartong där det enda skyddet inuti var hård frigolit, sån där hård frigolit dämpar stötar knappt alls.
Jag tycker det borde finnas mer stötdämpande grejer som luftpåsar, papper, etc.
För det finns en risk att min skärm är helt messed up pga. inget stötdämpande material i förpackningen..

Permalänk
Medlem

Har väntat in denna skärmen, men efter att ha läst lite så blir man ju klart tveksam.
Kanske får bli en Dell 2209W trots allt. Den har ju fått bra kritik överlag.

Eller så kanske man skall vänta på en riktig test på denna innan man dissar den.

//Jocke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joa
Har väntat in denna skärmen, men efter att ha läst lite så blir man ju klart tveksam.
Kanske får bli en Dell 2209W trots allt. Den har ju fått bra kritik överlag.

Eller så kanske man skall vänta på en riktig test på denna innan man dissar den.

//Jocke

Beställ en skärm från någon lämpligt företag och sen testar du den, men är försiktig, om du inte är nöjd så betalar du inte fakturan. Du vänder dig till deras kundsupport och berättar att du tycker skärmen är undermålig för sitt pris och att du vill ångra ditt köp, du har lagen på din sida. Eftersom det är vad jag tyckte om den u2410 jag fick från dustin så gjorde jag så och fick fraktsedel att skicka tillbaka skärmen med och behövde inte betala något alls så där fungerade det utmärkt.

Du skall dock tänka på en sak, det finns inga perfekta skärmar och dessa skärmar granskas av många av oss som är rätt kräsna.

Jag skall testa min hp mer ikväll men hittills känner jag mig rätt nöjd med den, mer nöjd än med u2410 som jag testade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Tänkte fråga hur har era skärmar varit förpackade när ni fått dem?
Mitt var nämligen i en simpel kartong där det enda skyddet inuti var hård frigolit, sån där hård frigolit dämpar stötar knappt alls.
Jag tycker det borde finnas mer stötdämpande grejer som luftpåsar, papper, etc.
För det finns en risk att min skärm är helt messed up pga. inget stötdämpande material i förpackningen..

Min skärm tycks ha klarat sig bra men jag instämmer i att materialet de använt för att dämpa stötar är undermåligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fick min skärm idag. Har inte hittat några döda pixlar eller några andra defekter än. Skärmen är KANON!

Permalänk

Jag trodde man skulle kontakta HP om bildskärmen har tint eller nåt annat fel? Men tydligen ska man inte kontakta HP utan man ska kontakta butiken där man köpte skärmen.