Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

Ok kan medge att det snarare ligger vid tier 8.
Men jag anser inte 2-5k att gå plus för det ger bara någon kula till min T92 då dem kostar 2,5k syyck.

Jag anser inte att vinst % är värt något då det är väldigt dåligt teamplay i random, däremot snittskada och frags/game säger mer om en spelare är "bra" lr "dålig"

Skickades från m.sweclockers.com

Är de så dyra? Jag som tycker att mina kanoner som använder skott för 1025 är dyra...

Min snitt för dmg är 555 och jag ligger bara på 0,88 kills per match i genomsnitt. Jag har aldrig jämfört det med någon annan spelare, för att det står ju inte i klartext, men jag antar väl nästan att det betyder att jag är sämre än genomsnittet till och med.

Personligen, så anser jag att vinstprocent duger bra. Även motståndarlaget lider ju av dåligt lagarbete i samma utsträckning rent statistiskt. Och även om MM ger ojämna matchningar så går ju det också åt båda hållen, ibland är man på den överlägsna sidan ibland på den underlägsna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

T29 är ju dock i en klass för sig på tier 7. Känns nästan som en premium-vagn stundtals om man spelar den rätt (credits i åtanke). Mitt XP rekord är med just T29 där jag fick nånting på 2600 xp utan någon bonus multiplier (nu var det visserligen på just en x5 weekend så jag fick strax över 13000 xp om jag inte minns fel) plus en helvetes massa credits.

Fast 90mm är rejält dålig. Man måste ha 105mm om det ska bli något. Dock så är skotten billiga till 90mm, antar att det är därför man går med vinst.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Några tips hur man ska spela KV:en? Har precis fått på 107 mm bössan man lyckas inte riktigt hitta min roll.

Permalänk
Skrivet av bjjb:

Är de så dyra? Jag som tycker att mina kanoner som använder skott för 1025 är dyra...

Min snitt för dmg är 555 och jag ligger bara på 0,88 kills per match i genomsnitt. Jag har aldrig jämfört det med någon annan spelare, för att det står ju inte i klartext, men jag antar väl nästan att det betyder att jag är sämre än genomsnittet till och med.

Personligen, så anser jag att vinstprocent duger bra. Även motståndarlaget lider ju av dåligt lagarbete i samma utsträckning rent statistiskt. Och även om MM ger ojämna matchningar så går ju det också åt båda hållen, ibland är man på den överlägsna sidan ibland på den underlägsna.

jo då dem är DYRA 2500c för HE(2250dmg/120 pen 9,14m splash) 17guld för HE (2250dmg/120 pen 13.09m splash även genom väggar *host*) 2500c för AP (1800dmg/370pen) i snitt då vill säga

du räknar samman alla dina tanks snitt dmg va? 100skott från bt-2 ger ca 5500dmg det gör man på ca 8 kulor med en obj704. testa att räkna på dina högre tankar/räkna dem varför sig

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Några tips hur man ska spela KV:en? Har precis fått på 107 mm bössan man lyckas inte riktigt hitta min roll.

Ligger du långt ner i matchen, ligg bakom de stora tunga, och kika fram när de har fått sig en tjong och fienden laddar om, kör för fasiken inte först.

Helst ska du se till att omge dig med några mediums som understöd...

om du nu är störst, ta det försiktigt i alla fall, rulla inte bara fram helt själv och exponerad se till att du har understöd.

Jag har själv över 500 matcher med KV:n i baggaget, Dock spelar jag med 152:an och inte med 107an (152mm + HE = Ajajaj!)

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Tycker att alla här ska regga sig på Planetwot.com. Där kan man följa mycket detaljerad statistik och se grafer på hur det går för en. När man har varit med i mer än sju dagar också så sammanställer den diagram över ditt spelande.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Några tips hur man ska spela KV:en? Har precis fått på 107 mm bössan man lyckas inte riktigt hitta min roll.

Skrivet av swinto538:

Ligger du långt ner i matchen, ligg bakom de stora tunga, och kika fram när de har fått sig en tjong och fienden laddar om, kör för fasiken inte först.

Helst ska du se till att omge dig med några mediums som understöd...

om du nu är störst, ta det försiktigt i alla fall, rulla inte bara fram helt själv och exponerad se till att du har understöd.

Jag har själv över 500 matcher med KV:n i baggaget, Dock spelar jag med 152:an och inte med 107an (152mm + HE = Ajajaj!)

I matcherna där det går bäst för mig som 107 kv där jag är bland de lättaste brukar jag ligga bakom mina vänner eller flanka fienden.
Tycker kvn är underskattad fartmässigt också.
Har runt 700 matcher i kvn nu. (DarkSaber heter jag i spelet om någon vill lira ;D)

152an tycker jag blivit ganska hemsk sen he patchen man träffar inte lika hårt på allt förutom franska tanks ofc...
107an är en grymt underskattad kanon jämt emot 152an 107an har pen nog för att penetrera allt utom maus.
300skada på 7.5~ reload mot 750 (+/- armor och he migitation) skada på 24 sec~ reload (båda med rammer vent 100% crew).
Visst alpha är fint men med 152an kan jag inte kalla det alpha + hamnar du i low games mot en annan bra kv med 107an kan han ta ut dig ganska lätt om du missar eller inte one shottar (han har spall liner eller du träffar tornet) så ligger du i underläge. : /

Jag ser KV-2 (107) som en mycket bättre tank än KV-2 (152) men det är nog en smak sak. ;P
Smaken är som baken. ;P

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Tycker att alla här ska regga sig på Planetwot.com. Där kan man följa mycket detaljerad statistik och se grafer på hur det går för en. När man har varit med i mer än sju dagar också så sammanställer den diagram över ditt spelande.

+1
Både intressant och ett bra verktyg.

Länk till profilen.

Syns rätt tydligt på graferna när man skaffat sin E-75... (About 03.02.2012)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

+1
Både intressant och ett bra verktyg.

http://jih.kapsi.fi/wot/TobbeNukem.jpg

Länk till profilen.

Syns rätt tydligt på graferna när man skaffat sin E-75... (About 03.02.2012)

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Nu precis mer än halvvägs till min T34a.

Tyckte jag hade kommit långt i spelet, men att titta på många andra här så har jag nästan bara börjat. Högsta tier tanks är min IS-3 och min T32a...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Va kul det har blivit helt plötslig att spela T34a
Nu fattas det "bara" ca 4mille credist till T30
Nån som vet hur T30n kommer att bli när den görs om till TD? flyttas den bara över som den är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Tycker att alla här ska regga sig på Planetwot.com. Där kan man följa mycket detaljerad statistik och se grafer på hur det går för en. När man har varit med i mer än sju dagar också så sammanställer den diagram över ditt spelande.

Reggad nyss! Verkar vara ett trevligt verkyg.

Trots min civilingenjörexamen fixar jag inte att tolka de där graferna.. vad tusan är det för gradering på x-axeln? 04.06, 04.07, 03.08? Är det 4:e juni, 4:e juli osv? Lite otydligt.

Hittade en trevlig, men kanske onödig mod där man kan se in-game vilka stats spelare har. Win % och en form av performancesiffra. Det är skrämmande vad dåliga stats en del high-tiers har. Det förklarar varför man i vissa matcher blir helt mosade och förlorar med typ 4-15 trots vettig MM.

Minns inte namnet på moden tyvärr, på jobbet nu.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Reggad nyss! Verkar vara ett trevligt verkyg.

Trots min civilingenjörexamen fixar jag inte att tolka de där graferna.. vad tusan är det för gradering på x-axeln? 04.06, 04.07, 03.08? Är det 4:e juni, 4:e juli osv? Lite otydligt.

Hittade en trevlig, men kanske onödig mod där man kan se in-game vilka stats spelare har. Win % och en form av performancesiffra. Det är skrämmande vad dåliga stats en del high-tiers har. Det förklarar varför man i vissa matcher blir helt mosade och förlorar med typ 4-15 trots vettig MM.

Minns inte namnet på moden tyvärr, på jobbet nu.

Glöm inte att räkna med damage också, inte bara kills
Eller den kanske räknar med allt?

Fick precis min M24 Chaffee elite så nu är mitt mål för dagen avklarat

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Glöm inte att räkna med damage också, inte bara kills
Eller den kanske räknar med allt?

Fick precis min M24 Chaffee elite så nu är mitt mål för dagen avklarat

Jag tror addonet räknar på helheten, men personligen säger vinst-% mig mest. Ju högre win-% desto bättre spelare tycker jag man är då det visar att man drar sitt strå till stacken för att vinna.

Chaffee är en av mina roligaste tanks. Den kan göra riktigt bra skada och heavies underskattar den ofta. Sen är den en utmärkt scout-killer.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Va kul det har blivit helt plötslig att spela T34a
Nu fattas det "bara" ca 4mille credist till T30
Nån som vet hur T30n kommer att bli när den görs om till TD? flyttas den bara över som den är?

Den kommer med säkerhet få en Nerf på HP och turret traverse. Sen kan den nog få snabbare reload så den blir som andra TDs. Med samma skada och pen, T95 har ju precis samma kanon.

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Jag tror addonet räknar på helheten, men personligen säger vinst-% mig mest. Ju högre win-% desto bättre spelare tycker jag man är då det visar att man drar sitt strå till stacken för att vinna.

Chaffee är en av mina roligaste tanks. Den kan göra riktigt bra skada och heavies underskattar den ofta. Sen är den en utmärkt scout-killer.

Scout-killer och flank-tank skulle jag nog placera den som.

En riktig scout känns den inte som då man saknar topspeed. Däremot kan man scouta i buskar eftersom viewrange är så pass hög.

Trist att den är så jäkla dyr att underhålla bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Den kommer med säkerhet få en Nerf på HP och turret traverse. Sen kan den nog få snabbare reload så den blir som andra TDs. Med samma skada och pen, T95 har ju precis samma kanon.

Kan vara värt att grinda ihop credits till den med andra ord, det börjar ju som närma sig slutet av Feb och patchen borde ju komma snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

I matcherna där det går bäst för mig som 107 kv där jag är bland de lättaste brukar jag ligga bakom mina vänner eller flanka fienden.
Tycker kvn är underskattad fartmässigt också.
Har runt 700 matcher i kvn nu. (DarkSaber heter jag i spelet om någon vill lira ;D)

152an tycker jag blivit ganska hemsk sen he patchen man träffar inte lika hårt på allt förutom franska tanks ofc...
107an är en grymt underskattad kanon jämt emot 152an 107an har pen nog för att penetrera allt utom maus.
300skada på 7.5~ reload mot 750 (+/- armor och he migitation) skada på 24 sec~ reload (båda med rammer vent 100% crew).
Visst alpha är fint men med 152an kan jag inte kalla det alpha + hamnar du i low games mot en annan bra kv med 107an kan han ta ut dig ganska lätt om du missar eller inte one shottar (han har spall liner eller du träffar tornet) så ligger du i underläge. : /

Jag ser KV-2 (107) som en mycket bättre tank än KV-2 (152) men det är nog en smak sak. ;P
Smaken är som baken. ;P

Underskattat fartmässigt vet jag inte om jag kan hålla med om. Inte superslö rakt fram kanske, men så fort man behöver manövrera lite blir det jobbigt.

Har några games med 152:an nu och gillar den inte så mkt än, reload-tiden är mer än hemsk och 107:an pangar hårt nog i de flesta lägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Den kommer med säkerhet få en Nerf på HP och turret traverse. Sen kan den nog få snabbare reload så den blir som andra TDs. Med samma skada och pen, T95 har ju precis samma kanon.

Då den har turret kommer den nog få behålla sin reload då tds har snabb reload pga stora laddnings utrymmen vilket inte T30n har.
Hp kommer den förlora och troligen lite acceleration men inte turret trav. ;o
Men det återstår att se i framtiden.

Skrivet av Xizten:

Underskattat fartmässigt vet jag inte om jag kan hålla med om. Inte superslö rakt fram kanske, men så fort man behöver manövrera lite blir det jobbigt.

Har några games med 152:an nu och gillar den inte så mkt än, reload-tiden är mer än hemsk och 107:an pangar hårt nog i de flesta lägen.

152an får tanken att kännas lite slöare imo med 107an är man lite farligare också.
Man har inte derp he skott men man har en dpm som är lite farligare.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Nu precis mer än halvvägs till min T34a.

Tyckte jag hade kommit långt i spelet, men att titta på många andra här så har jag nästan bara börjat. Högsta tier tanks är min IS-3 och min T32a...

Du är högre än en del andra. Jag har bara M4 Sherman, men snart M4A3E2...

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk

Äntligen har jag börjat lära mig spela med ARL 44 funderar på om ja ska satsa på kanon före motor, (har redan första 90 mm kanonen till den.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte spela, har haft konto ganska länge men nu när jag försöker spela går det inte.
På sidan står det:
Initializing account... Some features are temporarily unavailable. har stått så i snart 2 veckor.

nån mer som haft problemet och har en lösning?

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

är det ett nytt account??Dom har problem med nya accounts tydligen.. nåt med cluster bla bla..Skicka en report till deras support

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Är Jagdpanthern värd att införskaffa eller ska man bara gå förbi den? Har planerat att researcha till Ferdin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke103:

Är Jagdpanthern värd att införskaffa eller ska man bara gå förbi den? Har planerat att researcha till Ferdin.

Konsensus verkar vara att den är rätt bra, så du ska nog inte skippa den

Hur mycket bättre är Löwe som creditmaker jämfört med KV-5? funderar på ifall det är värt prispåslaget.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke103:

Är Jagdpanthern värd att införskaffa eller ska man bara gå förbi den? Har planerat att researcha till Ferdin.

JP:n är definitivt väl värd att spela, jag skall behålla min (man går plus med den och den tar ned det flesta vagnar) när jag uppgraderar till Ferdin...

Permalänk
Medlem

Tänkte jobba mig upp en det tyska TD-trädet och är inne på Hertzen nu. Fy fan vad bedrövligt! Får alltid dålig matchmaking och varje skott studsar, får jag 200 xp är jag glad. Kommer ta lååång tid att nå 12k för StugIII:an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Tänkte jobba mig upp en det tyska TD-trädet och är inne på Hertzen nu. Fy fan vad bedrövligt! Får alltid dålig matchmaking och varje skott studsar, får jag 200 xp är jag glad. Kommer ta lååång tid att nå 12k för StugIII:an

Jo det finns sådana där eländes-tanks, och då är bland andra Hetzern och M3 Lee'n ofta förekommande. Lite synd tycker jag, då Hetzern bland annat historiskt sett var en lyckad tank-destroyer för Tyskland.

P.S Har för mig att folk brukar rekommendera HE-granater till Hetzern.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Tänkte jobba mig upp en det tyska TD-trädet och är inne på Hertzen nu. Fy fan vad bedrövligt! Får alltid dålig matchmaking och varje skott studsar, får jag 200 xp är jag glad. Kommer ta lååång tid att nå 12k för StugIII:an

Ledsen, men i min mening har du inte nått den värsta tyska TD:n än...JagdPz IV...

För övrigt, föregångaren till Hetzer (Marder II) är en överlägsen TD.
Har en som LOL-tank när jag blir frustrerad på att bli bortskjuten, "Mården" krossar allt motstånd med en besättning som har 100% camo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

är det ett nytt account??Dom har problem med nya accounts tydligen.. nåt med cluster bla bla..Skicka en report till deras support

Har haft kontot sen beta så är inte nytt

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]