Nya högtalare, ARGON 7350A?

Permalänk
Medlem

Nya högtalare, ARGON 7350A?

Jag sitter och tittar på nya högtalare till datorn. Hittade ARGON 7350A på hifi-klubben som verkar intressanta.

Dock undrar jag om det skulle bli bra att koppla dem till moderkortet (har ett msi K9A2) eller måste man köpa ett ljudkort?

Hittade inga recensioner utom en kort från pc-gamer så jag undrar lite om hur basen är då det är 2.0.

Jag vet att det finns en tillhörande subbas som man kan köpa men då blir det för dyrt.

Om nån har några bättre förslag vore det bra, har en budget på 2500kr. Kan inte alltför mycket om ljud så jag skulle behöva lite rådgivning.

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk

Jag sitter med ett par Argon 7350A. Gillar dom skarpt dock är det inte så mycket bas om man sitter för nära dom men går jag iväg en bit är det underbart ljud! Men åk in till Hifiklubben och lyssna på dom?

MVH

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Jag sitter med ett par Argon 7350A. Gillar dom skarpt dock är det inte så mycket bas om man sitter för nära dom men går jag iväg en bit är det underbart ljud! Men åk in till Hifiklubben och lyssna på dom?

MVH

SKulle jag gärna men bor inte direkt nära någon av deras butiker
Men jag ska ju mest lyssna på musik och jag brukar inte spela alltför högt utan vill mest kunna njuta

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnasErik
SKulle jag gärna men bor inte direkt nära någon av deras butiker
Men jag ska ju mest lyssna på musik och jag brukar inte spela alltför högt utan vill mest kunna njuta

Hörlurar?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Hörlurar?

Skulle vara nåt om han ville lyssna högt.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem
Citat:

Hörlurar?

Nej, det är ett par högtalare jag är ute efter.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

tänkte mest om du inte vill spela högt .

Köp en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=231707

och ett par lättdrivna högtalare menade för närlyssning om du inte vill slänga en förmögenhet?

Edit: såg att dom du kollat på är aktiva, glöm vad jag sa isåfall.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Jag har ett par 7350A som jag är mycket nöjd med.
Om du är osäker är en provlyssning aldrig fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Lyssnade på de lite mindre vita idag på hifiklubben och det lät jävligt bra. Sparkar ju varenda dator högtalare sönder och samman

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Lyssnade på de lite mindre vita idag på hifiklubben och det lät jävligt bra. Sparkar ju varenda dator högtalare sönder och samman

Provlyssnade också dem idag hemma hos en kompis (om du menar 7340) Jag blev i alla fall väldigt imponerad och ikväll la jag en beställning på 7350. Återstår att se om dem är värda 700kr mer

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnasErik
Provlyssnade också dem idag hemma hos en kompis (om du menar 7340) Jag blev i alla fall väldigt imponerad och ikväll la jag en beställning på 7350. Återstår att se om dem är värda 700kr mer

var ett par svarta och ett par mindre vita och de små lyssnade jag på. Lät jävigt fint och fylligt!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Fick dem iaf i dag och är grymt nöjd. Man kan höra så många detaljer i jämförelse med mina gamla datorhögtalare. Som någon tidigare skrev så är basen fullt tillräcklig om man är en bit ifrån. Måste säga att dem ger ett stark kvalitetsintryck, dem är tunga, otroligtsnygga och levereras i tygpåsar och med vita handskar Tyckte det lät bra med ljudkortet på moderkortet men man kanske ändå skulle skaffa ett nytt om det kan göra skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lite gammal tråd men ger detta ett försök. Jag är också sugen på dessa högtalare men jag undrar vad ni menar med att basen inte är bra nära, utan en bit ifrån? Jag hade tänkt ha högtalarna 1 meter ifrån mig som närmast, dvs när jag sitter vid datorn.

Permalänk
Medlem

Beroende på rums akustik så förstärkas vissa våglängder lite olika. Jag märkte samma fenomen i min förra lägenhet där datorrumet var mindre. Jag har mina 7350 på datorbordet och tycker att ljudet är balanserat å fint. Visst får man bättre bastryck med en subwoofer också men det är inget som jag har behov av i dagsläget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnasErik:

Fick dem iaf i dag och är grymt nöjd. Man kan höra så många detaljer i jämförelse med mina gamla datorhögtalare. Som någon tidigare skrev så är basen fullt tillräcklig om man är en bit ifrån. Måste säga att dem ger ett stark kvalitetsintryck, dem är tunga, otroligtsnygga och levereras i tygpåsar och med vita handskar Tyckte det lät bra med ljudkortet på moderkortet men man kanske ändå skulle skaffa ett nytt om det kan göra skillnad.

Har själv ett par sådana och körde på integrerade kortet och tyckte det lät lite i underkant av vad jag förväntade mig men tänkte inte så mycket mer på det. Sedan efter ett par veckor så fick jag för mig att försöka pressa in ljudkortet jag hade sedan tidigare(men fått ta ut för att få plats med grafikkortens nya kylare) sagt o gjort så fick jag in det tills slut. Och resultatet skrämde mig, det blev som natt och dag, ljudet lyftest till en helt ny dimension. Så har du inget externt ljudkort nu så bör du definitivt skaffa ett!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C