Permalänk
Medlem

Tyst & sval processorkylare

God kväll!
Har suttit i några (många) timmar och letat efter en processorkylare som är tyst, ganska så sval och inte heller kostar skjortan. Den ska också passa min processor, alltså AM2+. Har läst ett antal stora test bland annat på Sweclockers, Silentpcreview, Tomshardware och förstås även Prisjakts omdömen, men tyvärr är resultaten inte alltid helt entydiga.

Har sneglat mest på Scythe Mugen 2 rev B, men är lite orolig över att den kanske inte får plats och att den kan vara högljudd på högre varvtal.
Xigmatek HDT-S1283 verkar också intressant, men även här har jag läst att stock-fläkten är lite väl högljudd.
Noctua NH-U9B verkar också riktigt bra, även om den har ett högre pris.

Vilken processorkylare kan rekommenderas om jag vill att processorn ska kunna överklockas något, och även under load ska vara lika tyst som resten av datorn (Corsair 650W nätagg och Nexus real silent 120 som kyler grafikkortet + några chassifläktar)?

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk

Mugen/Ninja med en PWM fläkt kanske skulle vara något?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Mugen/Ninja med en PWM fläkt kanske skulle vara något?

Mellan Mugen och Ninja känns Mugen 2 Rev B mest intressant, vilken PWM fläkt skulle du rekommendera till den kylaren?

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX