Vilken idioti i riksdagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Jag är som sagt inte så bra på historia eftersom jag
bara är 15 år och därför kan jag inte gräva fram
bevis osv. Men jag är nästan
helt säker på att det jag skrev var rätt.

Om du nu vet med dig att du inte kan så mycket gällande ämnet, varför tar du då inte chansen att använda denna tråden till att läsa på riktigt ordentligt?
Jag menar, med inställningen "jag vet tillräckligt" så kommer du inte lyckas ta till dig något ytterligare, vilket du kan ha stor nytta av, även om du talar för just din sak ur ditt perspektiv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag är säker på att jag har rätt och ni kan inte ändra på det med eran bullshit, ni får tycka som ni vill.

Det här är en väldigt sund inställning till kunskap. "Jag vet ingenting egentligen, men jag är helt säker på att jag har rätt och ingenting ni säger eller bevisar kommer att kunna ändra på det." Det är precis den attityden man ska ha för att kunna lära sig något om ett ämne man redan erkänt att man kan väldigt lite om.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det här är en väldigt sund inställning till kunskap. "Jag vet ingenting egentligen, men jag är helt säker på att jag har rätt och ingenting ni säger eller bevisar kommer att kunna ändra på det." Det är precis den attityden man ska ha för att kunna lära sig något om ett ämne man redan erkänt att man kan väldigt lite om.

Skrivet av Alakai:

Om du nu vet med dig att du inte kan så mycket gällande ämnet, varför tar du då inte chansen att använda denna tråden till att läsa på riktigt ordentligt?
Jag menar, med inställningen "jag vet tillräckligt" så kommer du inte lyckas ta till dig något ytterligare, vilket du kan ha stor nytta av, även om du talar för just din sak ur ditt perspektiv.

Jag tror att ni förstod fel, jag menade att jag ine är så bra på historia men jag vet bättre bad som hände än dig och huzzbutt. Vet du varför? Eftersom min källa är mycket mer trovärdig än eran. Tro mig, det är inte du som ska lära mig mer när du själv vet fel. Jag sa inte jag vet ingenting, jag sa att jag är dålig på historia men jus den händelsen vet bra. Och jag är helt säker på att det jag säger är rätt.

Permalänk
Medlem

Jag tror att ni förstod fel, jag menade att jag ine är så bra på historia men jag vet bättre bad som hände än dig och huzzbutt. Vet du varför? Eftersom min källa är mycket mer trovärdig än eran. Tro mig, det är inte du som ska lära mig mer när du själv vet fel. Jag sa inte jag vet ingenting, jag sa att jag är dålig på historia men jus den händelsen vet bra. Och jag är helt säker på att det jag säger är rätt.

Vilken är din källa som är så oerhört trovärdig trots att flera källkritiska undersökningar kommit fram till att 1,5 miljoner armenier förmodligen är en överdriven dödssiffra?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vilken är din källa som är så oerhört trovärdig trots att flera källkritiska undersökningar kommit fram till att 1,5 miljoner armenier förmodligen är en överdriven dödssiffra?

Ingen vet ju hur många de var.... om det är överdriven, vi säger 1 miljon istället, är det bra? Det är fortfarande ett stort brott mot männskligheten oavsätt om det är 1500000 eller 1000000.

Permalänk
Medlem

Ingen vet ju hur många de var.... om det är överdriven, vi säger 1 miljon istället, är det bra? Det är fortfarande ett stort brott mot männskligheten oavsätt om det är 1500000 eller 1000000.

Jag försöker hålla ordning på fakta, det är allt. Jag är inte känslomässigt investerad i ämnet. All form av etnisk rensning är brott mot mänskligheten, det säger nog ingen något om.

Saker som du fortfarande behöver acceptera:

1) Armenier var inte de enda som bodde i Storarmenien (inte ens i majoritet).
2) Dagens Turkiet bär ingen skuld för vad som hände 1915 eller tidigare och är inte skyldiga någon ursäkt. Ett erkännande att det har hänt däremot är rimligt att kräva.
3) Armenierna är inte rättmätiga ägare till områden som tidigare tillhörde Storarmenien.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag försöker hålla ordning på fakta, det är allt. Jag är inte känslomässigt investerad i ämnet. All form av etnisk rensning är brott mot mänskligheten, det säger nog ingen något om.

Saker som du fortfarande behöver acceptera:

1) Armenier var inte de enda som bodde i Storarmenien (inte ens i majoritet).
2) Dagens Turkiet bär ingen skuld för vad som hände 1915 eller tidigare och är inte skyldiga någon ursäkt. Ett erkännande att det har hänt däremot är rimligt att kräva.
3) Armenierna är inte rättmätiga ägare till områden som tidigare tillhörde Storarmenien.

Nr 2 håller jag med dig. Men jag gör inte det med resten. Men som sagt, ni får tycka och tänka som ni vil men jag orkar inte komma tillbaka till denna tråd igen.

Permalänk
Medlem

Nr 2 håller jag med dig. Men jag gör inte det med resten. Men som sagt, ni får tycka och tänka som ni vil men jag orkar inte komma tillbaka till denna tråd igen.

Du har rätt till din egen åsikt, men inte din egen fakta. Håller du inte med mig så har du helt enkelt fel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

jag sa att jag är dålig på historia men jus den händelsen vet bra.

Den som vet allt om att vara ung och lite om livet vet lite om att vara ung.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det förklarar inte egentligen varför dagens turkiska stat förnekar att det Osmanska riket etniskt rensade och begick folkmord på armenierna.

Jo se det gör det. Turkiet ska inte erkänna folkmordet för Turkiet är inte landet eller staten som genomförde det. Det finns ingen som helst anledningen för Turkiet att beröra ämnet vare sig positivt eller negativt. Vad som dock händer om Turkiet erkänner folkmordet är att de i och med de erkänner skuld varpå krav kan ställas och tyvärr för alla de som ställer de kraven så var Ataturk inte bara bra på att dricka Pastisch utan även på att rensa ut ungturkar.

Så: Skulle du erkänna ett brott om det begåtts av någon du redan straffat?

Fast vill man bli upprörd över nåt Turkiet pysslar med, så finns det mycket aktuellare frågor: Turkiet ockuperar fortfarande olagligt halva Cypern (som de etniskt rensade på Greker efter invasionen), och förtrycker fortfarande Kurderna.

Suck, visst är andra delen korrekt men den första delen kan du gott nog gömma under en sten. Vad som behövs nu är folkbildning:

Varför invaderade Turkiet Cypern?

1. Turkar gillar krig
x. Turkar är dumma
2. Den Nyvalde (Självvald så att säga) Grekcypriotiska ledaren fick för sig med den Grekiska statens goda minne att rensa ut Turkarna som redan bodde på Cypern.

Jo men för det första så tvingade huzzbutt mig till denna inställning och för det andra så vet ju turkarna själva att det har hänt men de vägrar erkänna det. Men snyggt jobbat, du har helt rätt men huzzbutt skrev så mycket bulllshit så jag orkade inte längre

Jag har inte tvingat dig till något, du har valt din inställning själv.

Jag har även hört att det är olagligt att ta upp och lära sig om folkmordet i turkiets skolor vilket förklarar en del....

Typ som när franska skolor skulle fokusera på Kolonialismens goda sidor.

Historierevisionism är vanligt grabben och du har blivit utsatt för den.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Historierevisionism är vanligt grabben och du har blivit utsatt för den.

Du säger ju själv att turkiet är oskyldig sen säger du att jag har blivit utsatt för den...hahaha vilket skämt.

Permalänk
Medlem

Du säger ju själv att turkiet är oskyldig sen säger du att jag har blivit utsatt för den...hahaha vilket skämt.

Du förstår inte vad jag menar, det är okej men låt mig förklara:

Historierevisionism: Förvrängning av historien för att tjäna egna syften.
Du har blivit utsatt för det genom lögner om den armeniska befolkningsstorlek i områden som förut tillhörde Storarmenien.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du förstår inte vad jag menar, det är okej men låt mig förklara:

Historierevisionism: Förvrängning av historien för att tjäna egna syften.
Du har blivit utsatt för det genom lögner om den armeniska befolkningsstorlek i områden som förut tillhörde Storarmenien.

Fel, ingen har sagt det, har själv läst om det. Det de har sagt är vad som hände.

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Jo se det gör det. Turkiet ska inte erkänna folkmordet för Turkiet är inte landet eller staten som genomförde det.
Så: Skulle du erkänna ett brott om det begåtts av någon du redan straffat?

Det där är rent nonsens. De säger inte att ett folkmord begicks av det Ottomanska riket, de vägrar erkänna att ett folkmord över huvud taget begåtts. Att nämna folkmordet på armenier i Turkiet är straffbart. Det är som om jag, tillfrågad om attacken på Utöya, istället för att säga att den begicks av Breivik vägrade erkänna att terrorattacken på nånsin ägde rum. Och sen slog den som frågade på käften.

Citat:

Varför invaderade Turkiet Cypern?
2. Den Nyvalde (Självvald så att säga) Grekcypriotiska ledaren fick för sig med den Grekiska statens goda minne att rensa ut Turkarna som redan bodde på Cypern.

Det kan man kanske motivera den första invasionen med, men knappast den andra, och det förklarar definitivt inte varför turkiet aldrig lämnat ön igen.
Och hur du än vänder dig är ockupationen olaglig enligt FN, turkiet skyldigt till etnisk rensning, och vägrar att kompensera de grekcyprioter vars land & hem de stulit.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Fel, ingen har sagt det, har själv läst om det. Det de har sagt är vad som hände.

Du får börja jobba på källkritiken.

Det där är rent nonsens. De säger inte att ett folkmord begicks av det Ottomanska riket, de vägrar erkänna att ett folkmord över huvud taget begåtts. Att nämna folkmordet på armenier i Turkiet är straffbart. Det är som om jag, tillfrågad om attacken på Utöya, istället för att säga att den begicks av Breivik vägrade erkänna att terrorattacken på nånsin ägde rum. Och sen slog den som frågade på käften.

Nu blandar du ihop yttrandefrihet med erkännande. Yttrandefriheten borde givetvis ökas. Försök komma på en vettig anledning för Turkiet att "erkänna" folkmordet?

Det kan man kanske motivera den första invasionen med, men knappast den andra, och det förklarar definitivt inte varför turkiet aldrig lämnat ön igen.
Och hur du än vänder dig är ockupationen olaglig enligt FN, turkiet skyldigt till etnisk rensning, och vägrar att kompensera de grekcyprioter vars land & hem de stulit.

När du väl tagit ett land så släpper du det sällan, det finns historiska och nutida exempel som ger Turkarna rätt att besitta landet främst kan vi då studera Japan och Tyskland men även Baltikum, Finland, Gibraltar, Andalucien osv. Kompensation finns heller inget som styrker. Vi kan ju välja motexempel tex hur Israel annekterade delar av Palestina efter att Jordanien attackerat. Nu var det ju inte så i Cypern, det var inte Grekland som skulle slå ihjäl Turkarna utan det dåvarande Cypriotiska styret. Varpå en parallell till hur Tyska egendomar i före detta Tyska områden har hanterats och visst är Lichtensteins Hertig lite sne men nog fan ska han se att inget längre är hans.

Egentligen för det här oss in på en annan väletablerad omfördelningsmanöver: Nationaliseringen som även den har stöd i Europeisk praxis med exempel från Estland och Italien Bland annat men nutida även i Zimbabwe. Men när det kommer till Zimbabwe så drabbas skriverierna av samma problematik som de som handlar om Turkiet nämligen Turkofobin.

(Allt Turkiet gör är inte bra men måttstocken som används är väldigt skev till Europas fördel.)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Nu blandar du ihop yttrandefrihet med erkännande. Yttrandefriheten borde givetvis ökas. Försök komma på en vettig anledning för Turkiet att "erkänna" folkmordet?

Och du drar växlar på att "erkänna" har två betydelser. Turkiet erkänner inte det armeniska folkmordet i någon betydelse, varken i betydelsen "erkänner att det har inträffat" eller betydelsen "tar på sig skuld för att det har inträffat". En väldigt vettig anledning att erkänna att folkmordet har inträffat är att det faktiskt har inträffat. Det är mycket möjligt att det inte finns någon anledning att den nuvarande Turkiska staten skulle ta på sig skuld för folkmordet, men då måste man ställa sig frågan varför de förnekar att det alls inträffat.

Citat:

När du väl tagit ett land så släpper du det sällan, det finns historiska och nutida exempel som ger Turkarna rätt att besitta landet främst kan vi då studera Japan och Tyskland men även Baltikum, Finland, Gibraltar, Andalucien osv.

Vilket av de alternativen anser du ger Turkiet folkrättslig rätt att fortsätta ockupationen av Cypern?
Tillochmed Turkiet verkar anse att de inte har rätten på sin sida, nån annan anledning till att de låtsas att den turkisk-ockuperade halvan av Cypern är ett självständigt land kan i alla fall inte jag se.

Citat:

Kompensation finns heller inget som styrker. Vi kan ju välja motexempel tex hur Israel annekterade delar av Palestina efter att Jordanien attackerat.

Intressant exempel. Frågan om kompensation för de palestinier som förlorat sin egendom är ganska central i alla fredsförhandlingar.

Ska jag alltså tolka dig så att du anser att om man militärt har förmåga att erövra ett område och etniskt rensa det, har man rätt till det området?

Citat:

Men när det kommer till Zimbabwe så drabbas skriverierna av samma problematik som de som handlar om Turkiet nämligen Turkofobin.

Det är inte en liknelse jag skulle göra. Jag tror exempelvis inte Turkiet med flit framkallat svält hos sin egen befolkning.

Citat:

(Allt Turkiet gör är inte bra men måttstocken som används är väldigt skev till Europas fördel.)

Vet inte riktigt vad du refererar till här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och du drar växlar på att "erkänna" har två betydelser. Turkiet erkänner inte det armeniska folkmordet i någon betydelse, varken i betydelsen "erkänner att det har inträffat" eller betydelsen "tar på sig skuld för att det har inträffat". En väldigt vettig anledning att erkänna att folkmordet har inträffat är att det faktiskt har inträffat. Det är mycket möjligt att det inte finns någon anledning att den nuvarande Turkiska staten skulle ta på sig skuld för folkmordet, men då måste man ställa sig frågan varför de förnekar att det alls inträffat.

Nja nu har du inte kommit med en vettig anledning, att något har skett betyder inte att man erkänner att det har hänt.
Turkiet har ingen nytta av att erkänna att det har skett då de inte är ansvariga: häri ligger problematiken, Vi avkräver inte erkännanden av nationer som inte är iblandande i oförätter. Att Turkiet specifikt ska erkänna det här, vilket de inte kommer göra är ett politiskt spel, Löjligt som tusan eftersom det spelar på samma idé som kraven på Serbien och Kroatien.

Nej Turkiet ska inte erkänna att något folkmord har skett och det finns ytterligare anledningar, en av dem är högst angelägen och det är att Stater ska stifta lagar och inte skriva historia. (Ja jag är emot historierevisionism.).'

Så för att uttrycka det enkelt: Kom på en nyttig anledning till att Turkiet ska tillerkänna Folkmordet.

Vilket av de alternativen anser du ger Turkiet folkrättslig rätt att fortsätta ockupationen av Cypern?
Tillochmed Turkiet verkar anse att de inte har rätten på sin sida, nån annan anledning till att de låtsas att den turkisk-ockuperade halvan av Cypern är ett självständigt land kan i alla fall inte jag se.

Har man ett Casus Belli så kan man gott nog förklara krig och för att efterleva det som man genom krig sökte uppnå finns det givetvis olika vägar, Turkiet valde att annektera och på så sätt dominera den norra halvan. Visst kan vi hitta en annan lösning men med tanke på att den blodtörstiga cypriotiska militären inte fick som den ville kan vi gott nog konstatera att människoliv besparades och lär fortsätta besparas.

Vi vänder på det, hur stora måste egendomsförlusterna vara för att motivera ett folkmord?

Intressant exempel. Frågan om kompensation för de palestinier som förlorat sin egendom är ganska central i alla fredsförhandlingar.

Japp och det är det jag menar, Palestinierna är tredje man i konflikten, Cyprioterna är det inte liksom Tyskarna osv.

Ska jag alltså tolka dig så att du anser att om man militärt har förmåga att erövra ett område och etniskt rensa det, har man rätt till det området?

Nej, Har man förmåga att stävja ett försök till folkmord så kan gott nog en etnisk rensning (förutsatt att den inte är folkmord) motiveras med att människoliv besparas oavsett de ekonomiska konsekvenserna. Se Vägverket.

Det är inte en liknelse jag skulle göra. Jag tror exempelvis inte Turkiet med flit framkallat svält hos sin egen befolkning.

Men nu är du bara larvig, Liknelsen är ett politiskt skeende inte staternas inkompetens. Nästa!

Vet inte riktigt vad du refererar till här.

Jag har förstått det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Vi avkräver inte erkännanden av nationer som inte är iblandande i oförätter.

Jaså.
Så du skulle tycka det var helt OK att dagens Tyskland förnekade att förintelsen ägt rum, och satte folk som sa emot i fängelse?

Citat:

Att Turkiet specifikt ska erkänna det här, vilket de inte kommer göra är ett politiskt spel, Löjligt som tusan eftersom det spelar på samma idé som kraven på Serbien och Kroatien.

Ytterligare en vettlös analogi, eftersom folkmördarna i Serbien och Kroatien fortfarande lever och kraven till stor del handlar om att ställa dem inför rätta.

Citat:

Nej Turkiet ska inte erkänna att något folkmord har skett och det finns ytterligare anledningar, en av dem är högst angelägen och det är att Stater ska stifta lagar och inte skriva historia.

Och det var inte precis vad Turkiet då gjorde när de gjorde det olagligt att hävda att det armeniska folkmordet nånsin ägt rum?

Citat:

(Ja jag är emot historierevisionism.).'

Uppenbarligen bara när det passar dig.

Citat:

Så för att uttrycka det enkelt: Kom på en nyttig anledning till att Turkiet ska tillerkänna Folkmordet.

En bra anledning förutom att sluta vara lögnaktiga svin som försöker dölja ett folkmord?
Tja, en bra anledning kunde vara att det skulle göra det enklare att gå med i EU. Som du påpekat agerar Turkiet irrationellt när de förnekar folkmordet: det var inte dagens Turkiet som utförde det, men det är dagens Turkiet som reviderar historia och förnekar ett massmord.

Citat:

Vi vänder på det, hur stora måste egendomsförlusterna vara för att motivera ett folkmord?

Frågan är inte bara absurd, den har ingenting alls med mitt argument att göra.

Citat:

Japp och det är det jag menar, Palestinierna är tredje man i konflikten, Cyprioterna är det inte liksom Tyskarna osv.

Du hävdar alltså på fullt allvar att den grekiska civilbefolkningen, som vid invasionen utgjorde 80% av befolkningen, var krigförande? Men att palestinierna inte är det?

Citat:

Nej, Har man förmåga att stävja ett försök till folkmord så kan gott nog en etnisk rensning (förutsatt att den inte är folkmord) motiveras med att människoliv besparas oavsett de ekonomiska konsekvenserna. Se Vägverket.

Ska jag alltså tolka det som att du inte vet att det var etnisk rensning som den grekcypriotiska regeringen försökte göra?

Citat:

Men nu är du bara larvig, Liknelsen är ett politiskt skeende inte staternas inkompetens.

Du påstod att Zimbabwe på samma sätt som Turkiet behandlas orättvist av media och politiker i Europa. Zimbabwe behandlas knappt alls i europeiska media, och de få gånger det händer slätar man över att det rör sig om en av världens vidrigaste diktaturer eftersom Mugabe även i Europa fortfarande har en viss hjältegloria för sitt motstånd mot apartheid. Det finns ingen likhet med Turkiet.

Citat:

Jag har förstått det.

Nån gång ska vara den första.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad diskuterar ni egentligen? Att folkmordet inte har ägt rum?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Folkmordet har ägt rum, men Turkiet förnekar det.

Huzzbutt anser att det är rätt och riktigt att Turkiet förnekar att något massmord alls ägt rum, tydligen för att han anser att Turkiet behandlas orättvist i europeiska media.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Huzzbutt anser att det är rätt och riktigt att Turkiet förnekar att något massmord alls ägt rum, tydligen för att han anser att Turkiet behandlas orättvist i europeiska media.

Nu tycker jag inte att man ska rösta i riksdagen vad som har hänt och inte, men att Turkiet förnekar det är lika fel eller snäppet värre.

Nåväl, så länge de förnekar det lär det hålla turkarna utanför EU så något gått för det väl med sig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Och där kommer det etablerade mönstret in, jag har redan tagit upp det.

Så du skulle tycka det var helt OK att dagens Tyskland förnekade att förintelsen ägt rum, och satte folk som sa emot i fängelse?

Backa bandet så får du se svaret på frågan, jag har redan upprepat mig på den punkten.

Ytterligare en vettlös analogi, eftersom folkmördarna i Serbien och Kroatien fortfarande lever och kraven till stor del handlar om att ställa dem inför rätta.

Ja visst är det en vettlös analogi men det är inte jag som gör den. Nästa!

Och det var inte precis vad Turkiet då gjorde när de gjorde det olagligt att hävda att det armeniska folkmordet nånsin ägt rum?

Svaret på din andra fråga är svaret på den här frågan.

Uppenbarligen bara när det passar dig.

3e gången du säger samma sak. Gå tillbaka till din andra fråga och sök finna svar på den.

En bra anledning förutom att sluta vara lögnaktiga svin som försöker dölja ett folkmord?

Nu är du känslostormande och subjektiv. Visst kan vi tycka att det är illa när någon förnekar historien men det är absolut inget som gör dem till svin.
Turkiet har nämligen inget att dölja för Turkiet är inte den som bär skulden.

Tja, en bra anledning kunde vara att det skulle göra det enklare att gå med i EU. Som du påpekat agerar Turkiet irrationellt när de förnekar folkmordet: det var inte dagens Turkiet som utförde det, men det är dagens Turkiet som reviderar historia och förnekar ett massmord.

Men se där kommer du ihåg? Fransk historierevisionism

Revisionism är egentligen inget problem för det internationella samfundet, vi kan ju enkelt konstatera att större delen av vår historieskrivning är falsk eller oegentlig.

Frågan är inte bara absurd, den har ingenting alls med mitt argument att göra.

Nej den är inte absurd och jo den har med ditt argument att göra och det är synd att du inte ser det själv. När du talar om Grekcypriotisk egendomsförlust kontrar jag med att vi slapp se turkiskt blod rinna. Det är en viktig avvägning att göra i och med att invasionen och senare även annekteringen kan motiveras som skydd av civilbefolkning.

Du hävdar alltså på fullt allvar att den grekiska civilbefolkningen, som vid invasionen utgjorde 80% av befolkningen, var krigförande? Men att palestinierna inte är det?

Nu har du läst helt uppåt väggarna igen. Eller så har du bara läst in saker. eller så är du ute och cyklar. Stilla ditt sinne genom att föra över resonemanget på andra liknande skeenden. Seså! ett två!

Ska jag alltså tolka det som att du inte vet att det var etnisk rensning som den grekcypriotiska regeringen försökte göra?

Ärligt talat har jag väldigt svårt att se hur du kan få in den tolkningen då det inte finns information att använda som underlag.

Du påstod att Zimbabwe på samma sätt som Turkiet behandlas orättvist av media och politiker i Europa. Zimbabwe behandlas knappt alls i europeiska media, och de få gånger det händer slätar man över att det rör sig om en av världens vidrigaste diktaturer eftersom Mugabe även i Europa fortfarande har en viss hjältegloria för sitt motstånd mot apartheid. Det finns ingen likhet med Turkiet.

Nu är du inne på din egen nutidsrevisionism, Pröva att göra en sökning på Zimbabwe på de stora nyhetssidorna.
Apropå hjälteglorian så är den helt korrekt dock bland ANC veteranerna. Sveriges Borgerliga tidningarna har nog aldrig satt den på Mugabe.
Vilka är likheterna med Turkiet`?

Nån gång ska vara den första.

Men Bananen du har inte rätt att säga sånt. Du har nämligen inte förtjänat arrogans eller att ha näsan upp i skyn, ovanstående svar av mig ger exempel på sådana brister hos dina frågor som gör ditt uttalande löjeväckande.

Skrivet av Crippa90:

Nej

Ja

Huzzbutt anser att det är rätt och riktigt att Turkiet förnekar att något massmord alls ägt rum, tydligen för att han anser att Turkiet behandlas orättvist i europeiska media.[/QUOTE]

Turkiet behandlas orättvist i Europa och skälet till det presenteras nu av:

Skrivet av Crippa90:

Nåväl, så länge de förnekar det lär det hålla turkarna utanför EU så något gått för det väl med sig.

Woop Woop

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Snyggt försök till fyndig citering. Att turkarna skulle vara orättvist behandlat för att jag anser att de inte bör vara med i EU är helvänt. Det är rättvist att landet inte får vara med i EU med tanke på vad Turkiet är för land.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Snyggt försök till fyndig citering. Att turkarna skulle vara orättvist behandlat för att jag anser att de inte bör vara med i EU är helvänt. Det är rättvist att landet inte får vara med i EU med tanke på vad Turkiet är för land.

Det var inte ett försök till att vara fyndig men det du sa illustrerade förfördelningen.
Ett exempel som ni bör förstå och känna till ty om ni inte gör det är det tillbaks till biblioteket med er för att just söka kunskap så att ni har tillräckligt på fötterna för att kunna öppna munnen i framtida diskussioner.

Lämpligt studiematerial:

Den franska språklagen kontra den Turkiska. (Peta in Baltikum här också)
Lämpliga sökord här är Loi Toubon och OSCE Language Policy.

Behandlingen av minoriteter.
Tjeckien, Ungern, Slovakien och Baltikum kontra Turkiet.

Överkurs.
Jämför dagens bedömning Turkiets förmåga att vara en del av EU med De Facto situationen i Bulgarien och Rumänien vid deras inträde.

Kom ihåg att använda vederhäftiga källor och snart ska ni nog se.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Turkiet behandlas orättvist i Europa och skälet till det presenteras nu av

Skrivet av Crippa90:

så länge de förnekar det lär det hålla turkarna utanför EU så något gått för det väl med sig.

Det är ju bra att någon förklarar Huzzbutts förvirrade påståenden när han själv inte klarar det.

För att sammanfatta så är hans poäng alltså att Turkiet inte bör erkänna att det armeniska folkmordet nånsin ägt rum, eftersom europa behandlar turkiet orättvist genom att inte släppa in Turkiet i EU pga att de inte erkänner att det armeniska folkmordet nånsin ägt rum.

Att folkmordet faktiskt ägt rum, och att t.ex. Tyskland (och ärligt talat jag också) är ganska allergiska mot historierevisionism som syftar till att dölja folkmord, viftar han bort.

Citat:

Woop Woop

Hela Huzzbutts argumentering i ett nötskal.

Skrivet av Huzzbutt:

Lämpligt studiematerial:
Den franska språklagen kontra den Turkiska. (Peta in Baltikum här också)

Titta, en rökridå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att någon förklarar dina förvirrade påståenden när du själv inte klarar det.

Hrhr se inlägget ovan ditt.

För att sammanfatta så är din poäng alltså att Turkiet inte bör erkänna att det armeniska folkmordet nånsin ägt rum, eftersom europa behandlar turkiet orättvist genom att inte släppa in Turkiet i EU pga att de inte erkänner att det armeniska folkmordet nånsin ägt rum.

Nej läs om och läs rätt.
(Det är inte så svårt att få det rätt eftersom jag uttryckt min stånd punkt, vad du gör nu är att tillskriva mig saker som inte går att utläsa i det jag skrivit.)

För att sammanfatta så är din poäng alltså
Att folkmordet faktiskt ägt rum, och att t.ex. Tyskland (och ärligt talat jag också) är ganska allergiska mot historierevisionism som syftar till att dölja folkmord, viftar du bort.

Du är inte allergisk mot historierevisionism, Tyskland är det men det har väldigt lite med Hitler att göra.

Hela din argumentering i ett nötskal.

Min Argumentering nu på sistone har mestadels byggt på att peka ut brister i läsförståelse hos dig visst det har varit en del ifrågasättande av din metod att tillskriva mig åsikter.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Hrhr se inlägget ovan ditt.

Du menar det där du vägrade förklara dina vettlösa analogier eller dina grundlösa påståenden? Ja, jag såg det.

Citat:

Min Argumentering nu på sistone har mestadels byggt på att peka ut brister i läsförståelse hos dig visst det har varit en del ifrågasättande av din metod att tillskriva mig åsikter.

Du har inte presenterat något argument.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du menar det där du vägrade förklara dina vettlösa analogier eller dina grundlösa påståenden? Ja, jag såg det.

Kom igen nu grabben. Är det så att jag kommer med vettlösa påstående så torde det vara lätt för dig att bemöta dem eller hur?
Men du gör inte det, du skriver att de är vettlösa och hoppar vidare. Jag har diskuterat tillräckligt länge för att ha förstått att när min motståndare inte bemöter påståenden utan blott nöjer sig med att hävda att de är dumma så har han satt sig i skiten rent intellektuellt sätt.

Så Bananen, Du kan välja att avvisa mina påståenden och lyckas du påvisa att de är vettlösa så kan du även kalla dem vettlösa men fram tills att du gjort det så gräver du dig bara djupare och djupare.

Du har inte presenterat något argument.

Nej jag har ju inte haft tid eftersom det har gått till att påpeka att du tillskriver mig sådant som inte går att utläsa i det jag skrivit.

Sätt igång nu, varför är tex en jämförelse mellan säg Estlands behandling av den Ryska minoriteten och Turkiets behandling av den Kurdiska minoriteten vettlös i frågan om Europas hantering av Turkiet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Jag har diskuterat tillräckligt länge för att ha förstått att när min motståndare inte bemöter påståenden utan blott nöjer sig med att hävda att de är dumma så har han satt sig i skiten rent intellektuellt sätt.

Du har i alla fall självinsikt.

Citat:

Sätt igång nu, varför är tex en jämförelse mellan säg Estlands behandling av den Ryska minoriteten och Turkiets behandling av den Kurdiska minoriteten vettlös i frågan om Europas hantering av Turkiet.

Har Estland satt ryska politiker i fängelse och torterat dem? Har Estland en lång historia av massakrer på ryssar? Har Estland utkämpat ett smutsigt guerillakrig mot sin Ryska minoritet? Har Estland en estifieringspolitik mot ryssar? Har Estland fördrivit befolkningen från flera tusen rysk-dominerade byar? Angriper estniska trupper och flygplan regelbundet ryska bosättningar i Litauen?

Dina analogier är fortsatt vettlösa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du har i alla fall självinsikt.

MM visst låt oss fortsätta:

Har Estland satt ryska politiker i fängelse och torterat dem? Har Estland en lång historia av massakrer på ryssar? Har Estland utkämpat ett smutsigt guerillakrig mot sin Ryska minoritet? Har Estland en estifieringspolitik mot ryssar? Har Estland fördrivit befolkningen från flera tusen rysk-dominerade byar? Angriper estniska trupper och flygplan regelbundet ryska bosättningar i Litauen?

Dina analogier är fortsatt vettlösa.

Det är givetvis kul att du blandar ihop "Jämförelse" med "Exakt samma sak" Jobba vidare dock, jag vill ha svar på varför jämförelsen är vettlös. Att Estland och Turkiet inte har samma politik vet jag redan.

Ett! Två! Seså!

Visa signatur