Reklamera intermittent fel

Permalänk
Inaktiv

Reklamera intermittent fel

Har en BD-spelare som har börjat brumma lite då och då. Bilden rycker också till och från vid spelning av BD-skivor inte med DVD-skivor eller via USB. Felet uppstår helt random och är omöjligt att återskapa. Felet försvinner när jag startar om spelaren.

Jag har lämnat in den till Mediamarkt och gjort en reklammation. De har skickat den till Anovo två gånger och Anovo har inte hittat något fel. Nu har de spelaren i butiken och ska testköra den för att se om de hittar något.

Vad gör jag om de inte hittar något i butiken?

Frågade samma fråga till Mediamarkt och fick till svar att jag skulle filma felet. Jag sa att jag inte har någon utrustning som kan filma felet med tillräckligt hög kvalité. De svarade att det inte var mitt ansvar att bevisa något, men att de måste hitta ett fel annars kan de inte göra något.

Har varit i kontakt med tillverkaren som säger att det är mellan mig och butiken och hänvisar dit. Butiken hänvisar till tillverkarens krav på bevisning och säger att de inte kan göra något innan de hittat ett fel.

Detta har kostat Mediamarkt totalt 998kr i form av felsökningsavgifter. Jag har kommit med ett förslag. Om de tar tillbaka spelaren köper jag en dyrare spelare. De vägrar utan vill göra avdrag för att "de inte vill ha tillbaka en gammal BD-spelare som är trasig". Jag sa att jag inte heller vill ha en trasig BD-spelare och fick ett torrt skratt tillbaka.

Jag har aldrig stött på liknande problem förut. Har alltid fått en utbytesprodukt, ny vara eller pengarna tillbaka.

Någon som har varit med om liknande problem eller har goda råd?

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Men om det nu är fel på den, så kommer mediamarket troligtvis hitta felet. Men varför tar du dig inte 4-5 minuter åt att filma felet, låna bara någon bra kameramobil sedan så åker du in till Mediamarket och visar felet? Sedan så kan man diskutera om de kan ge dig en liten Kompensation för tiden du har varit utan spelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Detta har kostat Mediamarkt totalt 998kr i form av felsökningsavgifter. Jag har kommit med ett förslag. Om de tar tillbaka spelaren köper jag en dyrare spelare. De vägrar utan vill göra avdrag för att "de inte vill ha tillbaka en gammal BD-spelare som är trasig". Jag sa att jag inte heller vill ha en trasig BD-spelare och fick ett torrt skratt tillbaka.

Fast de har ju inte hittat något fel, så det argumentet kan de ju absolut inte använda!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Inaktiv

Det smidigaste och billigaste alternativet för Mediamarkt vore att ta tillbaka spelaren och låta mig köpa en dyrare. De får behålla mig som kund och jag spenderar mer pengar hos dem. Att de gör som de gör kostar bara dem en massa pengar, då de kommer att få betala mina resor till butiken, som ligger 10 mil tur och retur, plus att de får betala felsökningsavgift, efter felsökningsavgift. Sen förlorar de en kund som gärna spenderar mucho dineros på nya teknikprylar.

Sen den där grejen med att filma felet? Då kommer frågorna och påståendena att hagla. "Hur länge hade den varit igång innan du började filma?" "Provade du med en annan skiva?" "Surret hörs svagt och är svårt att avgöra om det kommer från spelaren eller kringutrustningen!" "De där ryckningarn är väl inget. Finns ingen spelare som klarar att spela upp allla skivor utan att rycka då och då. Det är normalt"

De kommer köra utmattningsprincipen och på köpet förlora mer pengar än vad en ny spelare kostar. Helt otroligt dumt.

Jag har förklarat det för dem och fått till svar "Hur skulle det se ut om vi trodde på alla som klagade och bytte ut alla produkter? Vi skulle gå i konkurs. Vi tjänar så dåligt på produkterna vi säljer att det inte finns någon marginal"

Permalänk
Medlem

Du råkar inte äga en Philips BDP3000?
Har samma problem som du, äger en BDP3000 och den är inte "kompatibel" med min LG 42PC51 Plasma TV. Båda har HDMI 1.3 men det flimrar/bilden försvinner och har det, måste köra på 720p, men även då bråkar det.
Igår skulle jag kolla en Xvid genom USB men det var totalt omöjligt, signalen försvann var och varannan sekund. (Nej, inge fel på kabeln).
Har kontaktat Philips och LG men LG säger att "Tuff luck", ingen garanti kvar på TV:n, och Philips säger "Den är inte kompatibel med TV:n, fixa TV:n".

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pato:

Du råkar inte äga en Philips BDP3000?

Har en LG BD360 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

De vägrar utan vill göra avdrag för att "de inte vill ha tillbaka en gammal BD-spelare som är trasig". Jag sa att jag inte heller vill ha en trasig BD-spelare och fick ett torrt skratt tillbaka.

Så de medger alltså att bd spelaren är trasig?