Reklamera intermittent fel
Har en BD-spelare som har börjat brumma lite då och då. Bilden rycker också till och från vid spelning av BD-skivor inte med DVD-skivor eller via USB. Felet uppstår helt random och är omöjligt att återskapa. Felet försvinner när jag startar om spelaren.
Jag har lämnat in den till Mediamarkt och gjort en reklammation. De har skickat den till Anovo två gånger och Anovo har inte hittat något fel. Nu har de spelaren i butiken och ska testköra den för att se om de hittar något.
Vad gör jag om de inte hittar något i butiken?
Frågade samma fråga till Mediamarkt och fick till svar att jag skulle filma felet. Jag sa att jag inte har någon utrustning som kan filma felet med tillräckligt hög kvalité. De svarade att det inte var mitt ansvar att bevisa något, men att de måste hitta ett fel annars kan de inte göra något.
Har varit i kontakt med tillverkaren som säger att det är mellan mig och butiken och hänvisar dit. Butiken hänvisar till tillverkarens krav på bevisning och säger att de inte kan göra något innan de hittat ett fel.
Detta har kostat Mediamarkt totalt 998kr i form av felsökningsavgifter. Jag har kommit med ett förslag. Om de tar tillbaka spelaren köper jag en dyrare spelare. De vägrar utan vill göra avdrag för att "de inte vill ha tillbaka en gammal BD-spelare som är trasig". Jag sa att jag inte heller vill ha en trasig BD-spelare och fick ett torrt skratt tillbaka.
Jag har aldrig stött på liknande problem förut. Har alltid fått en utbytesprodukt, ny vara eller pengarna tillbaka.
Någon som har varit med om liknande problem eller har goda råd?
Tack på förhand!