Permalänk
Avstängd

Bredbandsbolaget IP-Tv - Ny HD Box

Såg att B2B gjort om sin digital tv tjänst oche rbjuder också en ny hd box gratis till nya kunder, tänkte då höra om någon här kollat hur det blir för oss befintliga kunder som dragits med den sunkiga kreatel boxen sedan starten ?

Har mailat bbb men inte fått svar än, orkar inte ringa för så bråttom har jag inte

Permalänk
Avstängd

Fick precis svar från bbb om någon annan är intresserad

Hej
xxx !

Väljer ni att migrera till vår
nya TV-plattform så får ni välja mellan en vanlig
Hdbox (0 kronor) eller en inspelningsbar (995 kronor vid 24 mån.
Bindningstid). För mer information om migrering ring gärna
vår kundservice då vi inte kan göra migreringar via
epost.

Med vänlig hälsning
Bredbandsbolaget
Kundservice

PS. Du är
alltid välkommen att höra av dig till oss på
Kundservice på
telefon 0770-777000 om du har några
frågor. Vi hjälper dig gärna.

Permalänk
Medlem

bbb iptv box

Fick hem boxen idag (varianten utan inspelning). Var riktigt trött på den gamla ful grå lådan.
Pluggar in allt enligt konstens alla regler, läser tom manual och installationsråd innan. Drar igång boxen och INGEN signal. Ser menyer och liknande kan kolla på trailers via playfunktionen så det avslöjar att åtkomsten till internet funkar bra, ser som sagt bild så då är det rätt kopplat till TVn.

Jag har mer eller mindre alla tjänster som går att få från BBB och undrar om detta kan ha ställt till det...Kör 100mbs lina till två datorer samt iptelefon+ deras tv tjänst (ej att förglömma iphone via telenor men den skall inte in i denna ekvation då den inte har något med de andra systemen att göra)

Har uttag direkt i väggen från bbb kopplat till iptelebox vidare kopplat till netgear hub 4 portars (all hårdvara från BBB)

Min misstanke är att det är något extra man måste göra när man har de olika tjänsterna som jag angett ovan för att få signal på iptvboxen. Skall ringa imorgon var bara tvungen att skriva av mig lite har kopplat in och ut och fram och tillbaka av och på ....ja ni vet man testar allt för att få till det..kryper på golvet pillar på datorn in under tv bort till uttagen drar ut sladdar testar andra kablar mm mm tar några timmar när det som "vanligt" inte fungerar enligt anvisningar.

återkommer............

Permalänk
Medlem

Kan vara så att det tar en stund innan dina kanalpaket läggs in när du aktiverar tjänsten kanske? Går det bättre nu?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Hoppades att det var så med...dock inte. Sitter i telekö till BBB nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengo77:

Hoppades att det var så med...dock inte. Sitter i telekö till BBB nu.

How did it go?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är du kund så får du en HD-box gratis med samma månadskostnad som din nuvarande i ett år, för mig är det 299:-, då med Viasat Guld. Efter det så höjd det till 349:-/månad. Annars så finns det ju som redan sagt inspelningsbar box för 995:- tror jag det var, själv känner jag inget behov av det, men andra kanske?
Tycker det låter som en bra deal, speciellt till hösten då bland annat Canal+ utbud, Discovery Channel, Eurosport och en del andra kanaler ska finnas som tillval.

Edit. Min box har inte kommit än. Tycker det är lite konstigt då det är 1½ vecka sen jag tackade ja, kommer väl nu i veckan får man hoppas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

tackade ja till den dealen för typ 2 veckor sedan, var ju nästan tvungen då andra alternativet var att få säga upp mitt avtal, orkar inte joxa med byten till annat och skit.

Permalänk
Medlem

Pratade med BBB på tele, efter koll av min problematik sa han något förvånade att felet nog låg hos dem. Tyvärr var inte teknikerna på plats denna söndag så de skall ringa upp mig när de åtgärdat felet. Dock inget samtal idag (måndag).

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag fick min box idag men när jag kopplade in den och skrev in användarnamn och lösenord så stog det att det var fel användarnamn.
Ringde bredbandsbolaget men han som jag prata med förstog inte va det kunde va för fel så han skickade vidare ärendet till deras tekniker. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom löser problemen?
För när jag skulle koppla in den gammla boxen igen så råkade jag koppla in stömkabeln som va till den nya boxen i den gammla klantig som man är. Givetvis så va den nya på 12v och den gammla på 5v så där rök den boxen Så hadde ju vart gött om teknikerna ordna den nya boxen fort för man är ju inte så uppskattad här hemma nu. hehe

Permalänk
Avstängd

fick skiten idag och har samma problem med namn och lösen..

DRYGT

Permalänk
Medlem

Skräp-box

Skrivet av trollhattan:

fick skiten idag och har samma problem med namn och lösen..

DRYGT

Min nya HD-box funkade inte heller - och Bredbandsbolaget vill ha 5 - 8 arbetsdagar för att fixa det "pga stor belastning" dvs många andra boxar funkar inte heller när de kommer nya ur fraktkartongen. Jävligt dåligt organiserat och vilken timing sedan - precis till fotbolls VM. Öppningsmatch i morgon och ingen signal! Hoppas den gamla burken fortfarande har liv i sig!

Permalänk
Avstängd

min box rullar nu felanmälde samma kväll och dagen efter var det fixat.

Boxen tycker jag är snabbare än den gamla kreatel skiten men bildkvaliten lämnar en del att önska...

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som upplever enorma störningar under kvällen? Gäller alla kanaler, bilden går som den ska i ca. 10 sek innan det den växlar mellan helsvart bild och "ingen signal" ikonen kommer upp.
Hittills har denna box bara irriterat mig!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

värre och värre..........

Min box kommer att fungera om ca 4 veckor..... De måste uppgradera sin teknik i området för att den nya TV-tjänsten skall fungera de håller på att bygga ut den men måste även göra det lokalt...De hade missat att detta inte var gjort i mitt område. Kopplade in den gamla boxen igen och till råga på allt vill de ha tillbaka den nya WTF. Kollade på min faktura idag och de har ändock lagt på kostnader på den nya boxen.

Har under många år vart nöjd med BBB men nu..........

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite snabbt!

Fick även jag en deal att få deras basutbud (3an, 5an osv) för 99kr i månaden. Sitter idag med BBBs 100/10x5 lina och tankar ratt mycket både upp och ner (maxar i stort sätt hastigheterna i båda riktningarna). Dessutom spelar folk i familjen rätt pingkänsliga onlinespel där 5ms och 15ms är brutal skillnad (ingen lust att diskutera detta, det är så det är).

Frågan är då hur en TV-box via internet kommer påverka? Vet att den drar mellan 4-8mbit eller hur det nu var men om jag tankar i 10mb/s istället för 11 så spelar det ingen som helst roll Men frågan är hur tvn påverkas om jag maxar min download? Kommer pingen i spel märkas av när TVn är igång?

Någon som har några erfarenheter?

typ, ping ping.sunet.se -t och dra igång TVn, någon skillnad? :>

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

När du har fiber så, nej.

Skrivet av ziim0n:

Lånar denna tråd lite snabbt!

Fick även jag en deal att få deras basutbud (3an, 5an osv) för 99kr i månaden. Sitter idag med BBBs 100/10x5 lina och tankar ratt mycket både upp och ner (maxar i stort sätt hastigheterna i båda riktningarna). Dessutom spelar folk i familjen rätt pingkänsliga onlinespel där 5ms och 15ms är brutal skillnad (ingen lust att diskutera detta, det är så det är).

Frågan är då hur en TV-box via internet kommer påverka? Vet att den drar mellan 4-8mbit eller hur det nu var men om jag tankar i 10mb/s istället för 11 så spelar det ingen som helst roll Men frågan är hur tvn påverkas om jag maxar min download? Kommer pingen i spel märkas av när TVn är igång?

Någon som har några erfarenheter?

typ, ping ping.sunet.se -t och dra igång TVn, någon skillnad? :>

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som fått det här att funka? Funkar det bra i så fall ?
Lurar på att skaffa ...

Är det någon som kan berätta vad det är för boxar man får? (märke/modell)

/Anders

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kan fortfarande inte använda min box tillsammans med den medföljande HDMI kabeln då min TV, eller box vet inte riktigt, vägrar anpassa bilden efter TVn.
Dvs. jag får stora tomma/svarta kanter vid sidan om bilden, detta ska tydligen regleras automatiskt om ens TV har "automatt" som SONY så fint kallade det hela.
Men icke, får köra på vanlig scart. Känns ju lite surt när man ändå till slut kommer få betala en 50-lapp extra per månad för just HD-box.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter med den inspelningsbara boxen i knät. Fick no signal på alla kanaler.. Men kan se alla program tablåer.
Ringde kundtjänst idag (torsdag) så sa dom att dom måste låta en tekniker gå in i boxen och ställa rätt strömmning tydligen... Ingen som har koll om man kan göra detta själv?
Då dom tidigaste kunde vara klara på tisdag...suck

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Jag kan fortfarande inte använda min box tillsammans med den medföljande HDMI kabeln då min TV, eller box vet inte riktigt, vägrar anpassa bilden efter TVn.
Dvs. jag får stora tomma/svarta kanter vid sidan om bilden, detta ska tydligen regleras automatiskt om ens TV har "automatt" som SONY så fint kallade det hela.
Men icke, får köra på vanlig scart. Känns ju lite surt när man ändå till slut kommer få betala en 50-lapp extra per månad för just HD-box.

Jag läste lite någonstanns att man skulle trycka på fjärrkontrollen typ upp grön ner blå exit .. Fast inte så då. Så kan man ställa in lite upplösningar osv i boxen.

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Anledningen till det är att HDMI inte skalar om tv-strömmen som sänds till boxen som scart gör. HDMI kabel gör väl ingen större skillnad då det endast är 1 eller 2 kanaler som sänder i HD hos BBB?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuttfia:

Anledningen till det är att HDMI inte skalar om tv-strömmen som sänds till boxen som scart gör. HDMI kabel gör väl ingen större skillnad då det endast är 1 eller 2 kanaler som sänder i HD hos BBB?

Jag kör med både HDMI och Scart kabel. De flesta program sänds ju i 16:9 och det blir en grym skillnad med HDMI kabeln då även om det inte är HD.
Om det är 4:3 och jag absolut vill ha utan svarta kanter, ja då byter jag input på tvn till Scart helt enkelt. Blir ju lite sämre kvalitet förstås och jag tror jag föredrar de svarta kanterna

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
RAM: 16GB DDR3 1600MHz Nätaggregat: Corsair AX850 Grafikkort: Asus GTX580 DCII
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)
Kylning: Corsair H80 Övrigt: Scythe Kaze Master Pro, BenQ XL2410T, BenQ GL2440H

Permalänk
Medlem

Still no HD-box experience

Så här några månader sedan jag skrev sist kan jag säga att min HD-box fortfarande inte är i drift, eftersom nätet i mitt område inte lagts om än. Man undrar varför de skrev till mig i våras o sa att jag måste box? BBB kan inte ens säga när boxen kommer att funka hos oss. De försökte fakturera mig (valde den inspelningsbara) men det gick fetbort, då skulle jag häva beställningen o skicka tillbaka boxen på deras bekostnad p g a fel i leveransen. De hade ingen lust att betala returfrakten plus frakt för ny box när den väl måste bytas ut, så de ligger - motvilligt - på fakturan.

Verkligen dåligt organiserat plus att BBB o jag fått lägga ner en hel del tid på samtal till kundtjänst

Permalänk
Medlem

Jag tänkte höra med er som kör Bredbandsbolaget om ni är nöjda med TV-tjänsten? Jag har haft boxen nu cirka ett halvår och under längre tid haft en del problem med bild- och ljudstörningar, och ibland fungerar inte heller kanalbyten utan det blir felmeddelande ingen signal på skärmen.
Mitt bredband är på 100 MBit/s och fungerar utmärkt så det är knappast problem med uppkopplingen. När jag mailat Bredbandsbolaget har dom bara sagt att jag ska kolla nätverkssladden och att dom inte har några driftstörningar, så det känns tyvärr inte som att dom är sådär jätteintresserade av att hjälpa till
När jag beställde tjänsten valde jag den inspelningsbara boxen och har stört mig lite på att hårddisken låter ganska mycket då den verkar skriva konstant även fast man kollar på TV i realtid så att säga. Så igår blev jag less på skiten och öppnade upp boxen och kopplade ur hårddisken som är en vanlig Hitachi 2,5" Serial-ATA hårdisk, och till min förvåning verkar TV-tjänsten nu fungera mycket bättre utan hårddisken.
Inga som hellst problem vid kanalbyten och har inte heller sett några bildstörningar på flera timmar så frågan är ju egentligen vad detta kan bero på? Är hårddisken trasig eller vad är det frågan om? Jag misstänker att Bredbandsbolaget bara kommer säga att jag måste skicka in den på service och det vill jag hellst undvika då jag använder boxen varje dag. Någon som vet om man kan byta hårddisken själv för då skulle man ju kunna köpa någon billig hårddisk och testa själv om det löser problemet?
Jag spelar inte in så mycket program så egentligen skulle jag nästan klara mig utan hårddisk men då är problemet att boxen kör något slags HDD Test så det tar sjukt lång tid att starta den när hårddisken är urkopplad
Ni som har den inspelningsbara boxen får gärna öppna den och kolla om det sitter en Hitachi disk i eran box också eller om dom köra med olika märken?

Permalänk
Medlem

Inspelningsbar HDD efter 24 mån

Det finns ju några i denna tråd som köpt sin HDD box för 995:- precis som jag. Nu kommer jag lämna BBB för en annan operatör och då visar det sig att boxen är helt oanvändbar utan programkortet som jag måste skicka tillbaka. Någon som fått en lösning på detta eller upplevt detta problem? Jag tycker personligen att det är lite märkligt att jag inte kan använda boxen ens för att se det som redan är inspelat på den efter att jag slutat som kund. Det skulle vara lite som att när man köper en mobil/smartphone och bär man byter operatör kan man inte ens starta upp mobilen. Håller ni som betalt för era boxar med eller?