Orkar inte med nån längre utläggning, men zitius har jag ingen bra erfarenhet av.
Kan enbart få 2 av 10 ipn av Bahnhof "pga begränsningar i zitius nät".
Har under 6 månader inte lyckats få tag på nån, varken hos zitius, bahnhof eller hos bredbandsansvariga hos min hyresvärd som kan förklara varför det är såhär.
Jag anser det inte vara seriöst att år 2010 bedriva en stadsnätsoperatör som inte kan leverera vad tjänsteleverantörerna VILL leverera, eller för den delen ha ett såpass kasst nät att dom har lyckats bygga in begränsningar i antal IP: som kan tilldelas kund.
Sen angående fiber hela vägen hem, varför?
Jag har ju så, men eftersom dom enbart installerade en 100/100 fiber<->ethernetconverter, så sitter jag ju för tillfället sämre till än folk som har koppar och kan köra 1000/1000... Och den dan man behöver mer än 1gbit kan man ta den smällen att dra om kablar...
Sist men inte minst var jag själv med om en upphandling så sent som förra året, där kontaktades zitius, men dom återkom inte ens med ett anbud (misstänker att installationen var för liten för att dom skulle orka)
Valet föll på Ownit.
Öppna nät och valfrihet i all ära, men varken zitius eller opennet var ju inte i närheten att kunna konkurera med Ownits 179:- per hushåll för 100/100.