Permalänk
Medlem

Win7 nerladdning

Jag har en produktnyckel till win7 pro men jag har ingen skiva. nån som vet hur man kan få tag på en iso-fil?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lol..
Köpa, msdn, eller låna skiva.

ta gärna en titt på §7 om du tänkt dig nåt sånt..
http://www.sweclockers.com/forum/regler

jag kanske har en skiva liggandes eller t.om uppladdad för privat bruk..men att dela med sig så tror jag inte är helt lagligt.

Permalänk

Är det olagligt att ta ner en windows 7 skiva?
Tycker det inte borde vara det så länge produktnyckeln
är äkta?

Jag kanske har fel men

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Klart man inte får ladda ner upphovsrättsskyddat material, det här är en gråzon eftersom du har nyckel och kringgår inte aktivering/validering av windows..

Via msdn så är det ok eftersom MS har sagt att det är till för de som har studentlicens å allt vad det nu kallas.. så där och från affär kommer alla skivor, kopieras och laddas upp (olagligt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Klart man inte får ladda ner upphovsrättsskyddat material, det här är en gråzon eftersom du har nyckel och kringgår inte aktivering/validering av windows..

Via msdn så är det ok eftersom MS har sagt att det är till för de som har studentlicens å allt vad det nu kallas.. så där och från affär kommer alla skivor, kopieras och laddas upp (olagligt).

Det är väl för fan klart att det är lagligt att dra ner en skiva. Kanske dock inte från alla ställen.
Vet ej om du kan aktivera den nyckeln här och på så sätt ladda hem: Microsoft Store Europe - Windows 7
Annars är det bara att slänga iväg ett mail till Microsoft så skickar de en skiva

PS Använder folk fortfarande skivor? Tänker då inte röra en friviligt någonsin igen

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ceogar:

Det är väl för fan klart att det är lagligt att dra ner en skiva. Kanske dock inte från alla ställen.
Vet ej om du kan aktivera den nyckeln här och på så sätt ladda hem: Microsoft Store Europe - Windows 7
Annars är det bara att slänga iväg ett mail till Microsoft så skickar de en skiva

PS Använder folk fortfarande skivor? Tänker då inte röra en friviligt någonsin igen

Känns som att mitt inlägg togs bort av nån anledning..

Nej man får inte ladda ner hur somhelst via vissa sidor såklart, msdn och t.ex MS Store ä lagliga men på MS stor eså köper man en licens för att sen få tillgång till nedladdningen, TS har redan en pro nyckel..

Permalänk
Medlem

Vill minnas att microsoft har sagt att det är emot ToS att ladda ner deras OS från annan än säljare. Andra former som från torrent på tex TPB är olagligt även med äkta och köpt nyckel. Skulle din skiva gå sönder så är du illa ute med andra ord. Microsoft ställer upp med ny skiva om du kan visa på din nyckel.
Jag fick en ny XP skiva till min bärbara för några hundra år sedan då den blev skadad, nyckeln räddade mig, borde vara samma med win7

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp.

Skrivet av RainesX:

Vill minnas att microsoft har sagt att det är emot ToS att ladda ner deras OS från annan än säljare. Andra former som från torrent på tex TPB är olagligt även med äkta och köpt nyckel. Skulle din skiva gå sönder så är du illa ute med andra ord. Microsoft ställer upp med ny skiva om du kan visa på din nyckel.
Jag fick en ny XP skiva till min bärbara för några hundra år sedan då den blev skadad, nyckeln räddade mig, borde vara samma med win7

Vet du nån email adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aggeajsk:

Tack för all hjälp.

Vet du nån email adress?

Tyvärr inte
kontaktade bara kundsupport då
Kontakta oss - Kundservice - Microsoft AB

Lycka till och hoppas dom har samma service fortfarande

EDIT:
Microsoft Direct Services (MDS)Om Du behöver ersättningsmedia (CD eller DVD) till Din produkt (gäller endast boxversion (FPP) som är köpt separat i butik) eller vill beställa media med servicepack kan Du kontakta vår orderavdelning.
Måndag - Fredag 09:00 – 17:00, Telefon: 08-55 99 00 00

såg detta längre ner på sidan jag länka till.
Bara säg att din skiva pajade och du har nyckel som bevis å bör nog allt funka fint.

Lycka till

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt