Anledningen att Cannabis är olagligt är väl mestadels skolbok-tramset att det är "inkörsporten till tyngre droger"
Tro fan det när det är olagligt! Samma kriminella idioter som säljer det vill ju sälja dom tyngre grejerna också kan man ju gissa!
Hade det varit lagligt vore det en annan sak dock, men det är inget som tas upp i dom politiska PK-debatterna.
OBS! Jag har aldrig rökt cannabis i någon form personligen, även om jag blivit erbjuden. ( Jag skulle testa det om det var lagligt dock kan jag säga ( som ersättning till några öl vid ett festligt tillfälle ), men jag ger inte en krona till "kriminellt drägg", så det får vara )
Jag tycker som "TukI", Alkohol är en drog som kostar samhället mycket mer pengar. Förbjud det också annars är det ju konstigt, för att inte säga absurt, att ha cannabis förbjudet. Alkohol är långt mycket farligare och har fler biverkningar än en joint, vad jag förstår.
Så länge cannabis är olagligt så gynnar man bara alla dom kriminella gängen här i sverige, som ständigt växer. Även om det inte är svenska medlemar i dom gängen precis, så finns dom ju här nu och dom växer tyvärr fortfarande.
Legalisering av cannabis hade löst många problem - mycket kriminell verksamhet hade nullifierats utan polisiär insats.
Man hade dessutom kunnat få in skattepengar, samt avsevärt mindre skador/kostnader jämfört med vad alkoholen kostar samhället... ( Man kan inte ha dåligt "joint-sinne" vs Alkohol där folk tappar hämningar och vissa blir t.o.m agressiva och ställer till med elände )
Men det är bara min gissning, jag har som sagt aldrig rökt på själv - bara läst om det.