Permalänk
Medlem

h50+Cm 690

jag överväger att montera min h50 i taket på mitt cm690, vad tror ni detta kan ha för effekt? kan systemet ta skada av det eller är det bara att köra på?

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk

kör på, system tar inte skada för att du sätter en radiator i taket xD dock är det rekomenderat att sätta den back som insug för att få bäst kyl effekt men vissa har satt den som utsug och fått bättre temps så men taket ska vara en bra plats med

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

kör på, system tar inte skada för att du sätter en radiator i taket xD dock är det rekomenderat att sätta den back som insug för att få bäst kyl effekt men vissa har satt den som utsug och fått bättre temps så men taket ska vara en bra plats med

Det jag menade var om h50'n kunde ta skada av det eller att den inte kan kyla för att kylvätskan inte kan gå genom ledningarna i radiatorn.

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem

Sätt den som insug BAK och kör ut luften i taket.

De ger MEST.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Sätt den som insug BAK och kör ut luften i taket.

De ger MEST.

roger det

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Skrivet av lonesome:

Det jag menade var om h50'n kunde ta skada av det eller att den inte kan kyla för att kylvätskan inte kan gå genom ledningarna i radiatorn.

aha nene, bara ta det försiktigt men flensarna i radiatorn när du "rengör" den eller annat annars kan den inte ta skada eller så, slangarna är ordentligt flexibla xD

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]