WH 40,000: Dark Millenium Online

Permalänk
Medlem

WH 40,000: Dark Millenium Online

nu har mmo't äntligen fått ett namn!

Nyheter

film finns att se hos fz.se Först hos FZ - WH 40,000: Dark Millenium Online

Bilder

FZ-Bildarkiv W40K: DMO

Trådar

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/663576-warhammer... - 2007

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

OMG det där ser riktigt RIKTIGT lovande ut!

Fan va jag börja längta

Permalänk
Medlem

Kommer bli det bästa spelet någonsinn!!

/DOK

Permalänk
Medlem

Ska klart intressant och se hur detta spel blir.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt nice ut!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut det där! Det blir till att spela både detta och Warhammer Online...

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

kul att man kan vara flera olika SM chapters:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

är det ett shooter mmo?
Såg ut som han aimade i en av sekvenserna, om så är fallet kommer detta bli GRYMT!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Ja hoppas verkligen att skillsen spelar större roll än statsen

Permalänk

haha spacemarine...faaaaag. Alla vet att Word Bearers är dom bästa i 40K

...jag kom lite i byxan när jag såg trailern...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Detta MMO kommer jag att ge en chans!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Det där såg helt klar intressant ut!
Hoppas bara THQ lyckas bättre än Mythic =P

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

någon som har lite lenkar där det går att läsa lite om det?
Typ hur spelmekaniken ska fungera och vilken inriktning spelet kommer vara. Pvp, pve? etc

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

någon som har lite lenkar där det går att läsa lite om det?
Typ hur spelmekaniken ska fungera och vilken inriktning spelet kommer vara. Pvp, pve? etc

Tyvärr så finns det inte så mycket sån information alls än. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag läste en tidsplan för warhammer 40k mmo någonstans för några månader sedan... Då såg det ut som att spelet var planerat till 2013 och sen vet man ju hur det blir med förseningar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kanske inte lönar sig att släppa det förräns då heller med tanke på att det e ganska mycket på gång nu inom mmorpg genren (kommer det väl iofrs alltid att vara men ändå...)

WoW: Cataclysm
Starwars nånting med old republic...
FFXIV
Fallout Online osv..

Ska man lyckas med ett mmorpg nu tror jag det handlar mycket om att släppa det vid rätt tidpunkt då de flesta är trötta på det dom förtillfället spelar och vill testa något nytt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Kanske inte lönar sig att släppa det förräns då heller med tanke på att det e ganska mycket på gång nu inom mmorpg genren (kommer det väl iofrs alltid att vara men ändå...)

WoW: Cataclysm
Starwars nånting med old republic...
FFXIV
Fallout Online osv..

Ska man lyckas med ett mmorpg nu tror jag det handlar mycket om att släppa det vid rätt tidpunkt då de flesta är trötta på det dom förtillfället spelar och vill testa något nytt..

Om warhammer 40k mmo't blir som warhammer online fast fullt fungerande så finns det en stor marknad för det redan nu. Många gillade war för att det var lätt tillgänglig pvp, rätt rolig team baserad rvr och lite trevligt nytänk med öppna gruppquests för pve utan 10s väntetider för att få mana tillbaka och köra nästa strid. Men war fallerade för att det var sådan ruggigt dålig standard på det. Buggar, öppet för skript (fuska hur du vill nästan), server lag, spelet klarade inte 100vs100 utan att servrarna började lagga etc. Crafting biten borde de göra mer lik aion dock, det är roligt om crated gear i slutskedet av ett spel fortfarande är aktuellt.

Så om detta blir ett fungerande war likt spel, då är marknadspotentialen enorm. De roligaste stunderna i war har jag aldrig varit nära i känsla i något annat spel.

Jag hoppas att de olika sidornas klasser avspeglar varandra otroligt mycket så vi inte får för mycket balansproblem vilket är ett otroligt vanligt problem i alla mmos.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Men någon nämnde releasedatum 2013... ja, sen kan man väl lägga till 3-4 år på det i diverse förseningar och annat bull shit. Blir genast ointressant igen.

Tycker det ska införas en regel om att man inte får utannonsera ett spel i för tidigt stadium. En gräns på ett år innan release, efter det får man publicera vad fan man vill. Tidigare utannonsering skulle resultera i massiv bojkottning av all media, samt få pungen fastlimmad på ett dvd-fodral med shrek-cover.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crase:

Ser intressant ut. Men någon nämnde releasedatum 2013... ja, sen kan man väl lägga till 3-4 år på det i diverse förseningar och annat bull shit. Blir genast ointressant igen.

Tycker det ska införas en regel om att man inte får utannonsera ett spel i för tidigt stadium. En gräns på ett år innan release, efter det får man publicera vad fan man vill. Tidigare utannonsering skulle resultera i massiv bojkottning av all media, samt få pungen fastlimmad på ett dvd-fodral med shrek-cover.

Haha det borde fan vara lag på det

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att det finns tre (eller fler) faktioner att välja mellan!
Kanske alla mot alla och/eller fria grupperingar från olika delar av 40k.

Det finns inget mer "fail" än MMOs med bara bara 2 faktioner, det gör att spelet måste antingen
a) inte ha PVP som påverkar spelet nån längre tid (kort och instansierat)
b) den ena dominerande sidan får ett för stort övertag över tid

Nej oavsett så hoppas jag mer detta blir a la Planetside än nåt nuvarande MMO...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Det viktigaste är att det finns tre (eller fler) faktioner att välja mellan!
Kanske alla mot alla och/eller fria grupperingar från olika delar av 40k.

Det finns inget mer "fail" än MMOs med bara bara 2 faktioner, det gör att spelet måste antingen
a) inte ha PVP som påverkar spelet nån längre tid (kort och instansierat)
b) den ena dominerande sidan får ett för stort övertag över tid

Nej oavsett så hoppas jag mer detta blir a la Planetside än nåt nuvarande MMO...

3 st faktioner gör balanseringen ännu svårare. I dessa situationer så brukar 2 st alltid gå ihop mot en och vips så har du det mest obalanserade du någonsin sett. Nej det bästa är att max tillåta att en person får endast spela på ena sidan av 2 och om det är mer obalans än 5% så får du inte skapa en faktion där. Fast vad vi säger här kan ju också tilläggas har förmodligen ingen betydelse alls.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat Planetside men jag har väldigt svårt att se hur det ska gå till att balansera 3 eller flera faktioner.. Och om det finns det minsta lilla PVE i detta spel så kommer det att måsta bli enormt stort med tanke på att 3 olika faktioner behöver alla lika många starting zoner var..

Men sen kommer ju ett annat problem... Jag känner nu visserligen inte till så mycket om WH40K lore men i DoW åtminstone så verkade det ju vara ganska osannolikt att flera raser allierade sig med varandra?

Men oavsett alla problem som kan uppstå med flera faktioner så håller jag nog med om att det vore riktigt coolt om dom kunde få det att fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Nu har jag inte spelat Planetside men jag har väldigt svårt att se hur det ska gå till att balansera 3 eller flera faktioner.. Och om det finns det minsta lilla PVE i detta spel så kommer det att måsta bli enormt stort med tanke på att 3 olika faktioner behöver alla lika många starting zoner var..

Men sen kommer ju ett annat problem... Jag känner nu visserligen inte till så mycket om WH40K lore men i DoW åtminstone så verkade det ju vara ganska osannolikt att flera raser allierade sig med varandra?

Men oavsett alla problem som kan uppstå med flera faktioner så håller jag nog med om att det vore riktigt coolt om dom kunde få det att fungera

Raserna är alla människoliga. Fanatiker, nazzar, allt.. Och lik väl allierar en del av dem med varandra och andra inte och i olika typer.

Orcs tex, de kan alliera sig med vem som helst om de får kriga och någon bonus. Chaos kan utnyttja vem som helst för att nå sitt mål. Eldar kan utnyttja orcs för att nå sitt mål.

Orcs, chaos = ok, eldar orks = ok, chaos, demons = ok. dark eldar ny ras, kanske funkar med orks eller chaos.
Space marines, imperial guards = ok,
Tyrranids, necrons, tau, dem vette tusan,
Av dessa raser så är tyrrandis, necrons och tau perfekta för PVE. Jag har säkert glömt lite... men i korta drag. 40k lore har 40 år på nacken, det är rätt djupt och bra, underhållande.

Sen är det så att alla dessa raser även krigar med varandra ibland och även internt. Space marines mot space marines etc. Så... mycket historik och många möjligheter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

3 factions bör vara enkelt att balansera. Om ni mins Warcraft 1 så var det orc mot humans och dom var istort sätt identiska mot varandra.

Gör samma sak i ett MMO, olika skinns med samma skills och sätt dom i olika factions. Ex WoW kör ju allince vs hord som mirror (nåja nästan). Så då bör wh40k kunna lösa det också om dom vill och vågar rucka lite på sin lore.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Raserna är alla människoliga. Fanatiker, nazzar, allt.. Och lik väl allierar en del av dem med varandra och andra inte och i olika typer.

Orcs tex, de kan alliera sig med vem som helst om de får kriga och någon bonus. Chaos kan utnyttja vem som helst för att nå sitt mål. Eldar kan utnyttja orcs för att nå sitt mål.

Orcs, chaos = ok, eldar orks = ok, chaos, demons = ok. dark eldar ny ras, kanske funkar med orks eller chaos.
Space marines, imperial guards = ok,
Tyrranids, necrons, tau, dem vette tusan,
Av dessa raser så är tyrrandis, necrons och tau perfekta för PVE. Jag har säkert glömt lite... men i korta drag. 40k lore har 40 år på nacken, det är rätt djupt och bra, underhållande.

Sen är det så att alla dessa raser även krigar med varandra ibland och även internt. Space marines mot space marines etc. Så... mycket historik och många möjligheter.

Eldar har ju gärna allierat med Space Marines from time to time.

Tau är en riktigt tråkig ras IMO, den var så jävla overpowered i Dawn of War, och de är så grymt splittrade.

Tror nog det kommer bli ungefär som i WAR: Imperials, Space Marine, Eldar på ena sidan och Chaos, Orks och eventuellt Necrons eller Dark Eldar på andra sidan.

Eventuellt bara Space Marines och Imperials mot Chaos och Orks.

Permalänk
Medlem

Dark age of Camelot körde 3 factions och det fungerade bra tycker jag. Så hoppas på att det kommer vara 3 sidor att välja mellan.
Sen hoppas jag att man, som Space Marine, kommer få välja från vilken chapter man kommer. Om inte bör man iaf få färha rustningen i den färg man vill

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalta:

Dark age of Camelot körde 3 factions och det fungerade bra tycker jag. Så hoppas på att det kommer vara 3 sidor att välja mellan.
Sen hoppas jag att man, som Space Marine, kommer få välja från vilken chapter man kommer. Om inte bör man iaf få färha rustningen i den färg man vill

Som både Space Marine och som Chaos Space Marines så vore det grymt om man vill välja bland några olika chapters.

Det finns ju inga hårdare än Space Wolves på den "goda" sidan. Hur de väljer sina rekryter och gör lite som de känner. Vore roligt om de tog med space wolves och dark angels och vanilla ultramarines och passar på att ta med bland annat Chaos Dark Angels och thousand sons, det vore något det! För er som inte vet, thousand sons och Space Wolves är ärekefiender och space wolves går inte väl ihop med varken ultramarines eller dark angels. Dark angels splittrades för länge sedan och hälften gick med chaos. Så en sådan uppsättning skulle ge många roliga intriger och historia.

Edit: Warhammer

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Undrar om chaos kommer få välja vilken gud de slåss för.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Som både Space Marine och som Chaos Space Marines så vore det grymt om man vill välja bland några olika chapters.

Det finns ju inga hårdare än Space Wolves på den "goda" sidan. Hur de väljer sina rekryter och gör lite som de känner. Vore roligt om de tog med space wolves och dark angels och vanilla ultramarines och passar på att ta med bland annat Chaos Dark Angels och thousand sons, det vore något det! För er som inte vet, thousand sons och Space Wolves är ärekefiender och space wolves går inte väl ihop med varken ultramarines eller dark angels. Dark angels splittrades för länge sedan och hälften gick med chaos. Så en sådan uppsättning skulle ge många roliga intriger och historia.

Edit: Warhammer

Jo Spave Wolves e riktigt balla i sin lore. Däremot har jag hjärtat lite närmare Blood Angels då jag lirade en sådan armé i figurspelet. Läste en novell baserat på Space Wolves för många år sedan, riktigt häftig historia dom har.
Tror stenhårt på detta, bara dom lyckas med optimeringar, gameplay etc så kommer detta slå.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Vad dillar ni om? Chaos hit, eldar dit, tråkmarines mästare i att döda i tråkkonstens namn.

Det är ork's som gäller. För hela jäkla slanten. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!!!!!