Ett Asus ROG system + skärm för ca 16000 kr?

Permalänk
Medlem

Ett Asus ROG system + skärm för ca 16000 kr?

Hej alla på Sweclockers!

Jag sitter här i tankarna om att köpa en ny dator nu när man fått muck bidraget från försvarsmakten;)

Så jag tänkte kolla med er om det är möjligt att plocka ihop ett Asus ROG (Republic Of Gamers) Paket för ca 16000 kr inklusive skärm.

Jag har ingen hårdvara sedan tidigare tyvärr:( men klarar av att bygga själv.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Mvh
Bl00m

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Så här skulle jag nog gjort. Skulle dock inte förvåna mig om något är rakt åt helvete. Förklarar att jag inte har sovit något alls på ca 30h... ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag satsat på en annan nätdel än Fractals, men det är mer än smaksak.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Personligen hade jag satsat på en annan nätdel än Fractals, men det är mer än smaksak.

ja, man kan ju byta till ett corsair eller något annat bra märke, men fractal är prisvärda och bra kvalle på. Men om TS har råd att lägga ett par hundralappar till så tycker jag han ska byta till ett corsair

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

+100 till ssd och röda ram-minnen!

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Denna, fast 1055t istället för 1090t så får du plats med en cpu-kylare och kan klocka cpun till 6x4ghz.. Sen får du plats med en 24" också.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Denna, fast 1055t istället för 1090t så får du plats med en cpu-kylare och kan klocka cpun till 6x4ghz.. Sen får du plats med en 24" också.

kan nog vara en bra idé då den är dryygt 1000 kr billigare!

Permalänk
Medlem

Handla på komplett och ta ett av Asus ROG grafikkort

Permalänk
Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Snålt nät agg..

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Varför snåla på vissa saker när du hade pengar till godo?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett par lysande paket:)

Satt själv här och lekte lite när jag sett vad ni plockat ihop:)
och detta är vad jag kom fram till:)
Från inet.se:

Från komplett.se:

Totalt: 16100 kr:)
Med frakt.
Är detta bra? och prisvärt?
Samt finns det några flaskhalsar?

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Skulle nog byta moderkort mot ett som har USB3/SATA3. Men ser bra ut annars.

Permalänk
Medlem

Först och främst råder jag dig på att läsa in dig lite och köpa det chassit som passar dig och är snyggt enligt dig.
Sedan tycker jag inte att man ska snåla på skärmen, minst 2000kr för att få en skärm som det är bra kvalité på, beror helt på paketet men 3 tusen för moderkort och 1,2k för en skärm är enligt mig inte en vettig investering. Speciellt när du har en ganska stor budget tycker jag att du borde satsa på att alla delar är av hög kvalité.
Du verkar vara en seriös kille så jag satte ihop ett paket åt dig,
Skärmen är från dustin och den är nedsatt från 4000kr tillfälligt, IPS panel innebär vackra färger även om du kollar från sidan osv, mycket prisvärd.

edit:
Totalsumman blev som jag skrev 15600 (något) så du kan upgradera ditt nätagg till något kraftigare, men 650w gör jobbet utan problem.

Permalänk
Medlem

roligt att ts vill ha ett rog system och några bara tar ett rog moderkort. ge han ett rog grafikkort också och sen grejer som matchar det, tex minnen, chassi och cpukylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

roligt att ts vill ha ett rog system och några bara tar ett rog moderkort. ge han ett rog grafikkort också och sen grejer som matchar det, tex minnen, chassi och cpukylare

Ursäkta? kolla igen och sätt ihop något själv om du inte anser våra paket dugliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Först och främst råder jag dig på att läsa in dig lite och köpa det chassit som passar dig och är snyggt enligt dig.
Sedan tycker jag inte att man ska snåla på skärmen, minst 2000kr för att få en skärm som det är bra kvalité på, beror helt på paketet men 3 tusen för moderkort och 1,2k för en skärm är enligt mig inte en vettig investering. Speciellt när du har en ganska stor budget tycker jag att du borde satsa på att alla delar är av hög kvalité.
Du verkar vara en seriös kille så jag satte ihop ett paket åt dig,
Skärmen är från dustin och den är nedsatt från 4000kr tillfälligt, IPS panel innebär vackra färger även om du kollar från sidan osv, mycket prisvärd.
http://img692.imageshack.us/img692/3426/ddareeemn.png

+1, Jag skulle helt klart gått på det paketet.

Permalänk
Skrivet av Bl00m:

Ser ut som ett par lysande paket:)

Satt själv här och lekte lite när jag sett vad ni plockat ihop:)
och detta är vad jag kom fram till:)
Från inet.se:
http://img690.imageshack.us/img690/746/datordel1inet.jpg

Från komplett.se:
http://img39.imageshack.us/img39/9938/datordel2komplett.jpg

Totalt: 16100 kr:)
Med frakt.
Är detta bra? och prisvärt?
Samt finns det några flaskhalsar?

Ganska bra paket, förutom att processorn är av sockel 1156. 1136 har tripple channel (vilket inte ger så mycket bättre prestation i spel) och 16x som gör det möjligt att uppgradera till en eller två bättre grafikkort som kommer ut om 6 till 12 månader. Så varför i5 750 istället för i7 920 som har bättre framtidsutsikter, dock ej inom själva intel plattformen. Tvekar själv om vilket som är bäst dock, lutar mot en i7 920

Permalänk
Medlem
Skrivet av alcaponey:

Ganska bra paket, förutom att processorn är av sockel 1156. 1136 har tripple channel (vilket inte ger så mycket bättre prestation i spel) och 16x som gör det möjligt att uppgradera till en eller två bättre grafikkort som kommer ut om 6 till 12 månader. Så varför i5 750 istället för i7 920 som har bättre framtidsutsikter, dock ej inom själva intel plattformen. Tvekar själv om vilket som är bäst dock, lutar mot en i7 920

Paketet i sig är inte det bästa, varför slänga ned pengar på en i7 om han ändå köper en h50? 1055T går up till 4,2ghz för (dom flesta) säger inte alla men iaf 4 ghz och då är den en dröm samt i framtiden kommer den vara en dröm, Sedan är det där grafikkortet snuskigt överprisat, skärmen är inte något jag skulle vilja ha till en modern dator osv osv,

Permalänk
Medlem

Men då är frågan vad ska man köpa, intel 750 eller amd X6
Det jag vet är att jag kommer köpa ett Asus ROG 5870 matrix

vilken av processorerna överklockar bäst med en H50 cpu-kylare?
och vilken presterar bäst i tex spel?

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Den processorn jag skickade med i mitt paket klockar riktigt bra, 4ghz är något som en person med 60 i IQ skulle kunna upnå utan större problem, därav får du anvädning av din h50 till max.

Permalänk
Medlem

Okey:) men vilken arbetar bäst då? för har läst att i5 750 kan klockas upp till 4ghz också och har sett lite tester där det verkar som om intels processor presterar bättre, men det kanske var några av dem första lite oslipade modellerna?
och vad är skillnaden mellan Phenom II 1055T och storebror 1090T BE? hur stor är skillnaden?
Och fungerar AMD lika bra som Intel idag vet att det varit lite olika åsikter om det, att amd inte presterar så bra i spel:/ men bättre i andra program. Men 6 kärnor som kan komma upp i 4ghz är väll mest framtidssäkert och borde prestera bättre än 4 på 4ghz:/
Någon som kan bringa lite klarhet?

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl00m:

Okey:) men vilken arbetar bäst då? för har läst att i5 750 kan klockas upp till 4ghz också och har sett lite tester där det verkar som om intels processor presterar bättre, men det kanske var några av dem första lite oslipade modellerna?
och vad är skillnaden mellan Phenom II 1055T och storebror 1090T BE? hur stor är skillnaden?
Och fungerar AMD lika bra som Intel idag vet att det varit lite olika åsikter om det, att amd inte presterar så bra i spel:/ men bättre i andra program. Men 6 kärnor som kan komma upp i 4ghz är väll mest framtidssäkert och borde prestera bättre än 4 på 4ghz:/
Någon som kan bringa lite klarhet?

I flertrådade applikationer sopar 1055t mattan med I5, flertrådning är framtiden helt klart, spel och program börjar allt med utnyttja fler kärnor! Skillnaden emellan 1055T och 1090T är 200mhz och upplåst multipel alltså kanske värt för nån hundring men inte i närheten värt 1000 kronor. Att AMD inte presterar lika bra som Intel är nått du totalt fått om bakfoten, AMD och Intel går jämnt ut i spelande dock kan Intel dra ifrån i program etc bland annat med hjälp av Hyper-Threading men även den kan göra fler operationer per cycle.

Så ja hexacore @ 4.0ghz sopar mattan med quadcore @ 4.0 ghz om den får nyttjas fullt ut vilket den kommer få göra i framtiden!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

okey tack för svaret:D låter as nice ska köra på en 1055T då fler verkar tycka den är bra:) plus att moderkort och så vidare blir billigare.
sen är det en sak till som kanske du scoorch eller någon annan som använder Fractal Design Tesla 650w hur är det att gömma kablarna är dem svåra att böja och fippla med eller ska man lägga dem där extra hundra på ett newton R2 som är modulärt? tänker köra på ett Fractal design define R2 då det har fått bra resentioner. funkar det eller kommer kablarna bara att vara ivägen? ock klarar det att dra runt ett Asus ROG 5870 matrix?

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Körde med Tesla 650w då jag fick det för 650 kr istället för 800 då newton R2 var slut. Kör Newton R2 i alla dagar, hundra kronor för modulärt är otroligt prisvärt. Blev välldigt knöligt med mitt Define R2 och Tesla. Det går med Tesla men som sagt gå för Newton om du har möjlighet!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Okey:) men kommer det att klara ett matrix och en 1055T eller ska jag försöka köra på ett 800w? det är synd att alla 650 newton är slut typ över allt:S och kommer in runt den 10 juli och vill gärna ha allt i början av nästa vecka:P
men men.

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Kan inte bli bättre? Ser ut som många aldrig tänker riktigt igenom när dom hjälper andra med olika dator paket. Detta är enligt mig det bästa du kan få för pengarna! Lycka till med ditt datorköp hoppas du väljer mitt paket

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Att ta en SSD är verkligen en no brainer numera. Stylarens paket ser jättebra ut.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stylaren:

Kan inte bli bättre? Ser ut som många aldrig tänker riktigt igenom när dom hjälper andra med olika dator paket. Detta är enligt mig det bästa du kan få för pengarna! Lycka till med ditt datorköp hoppas du väljer mitt paket

http://img822.imageshack.us/img822/7950/awesome16k.jpg

Mycket bra paket! fast jag skulle personligen skippa SSD'n & Samsung disken och gå på en WD BLACK hårddisk och partitionera upp i 2 samt satsa på ett bättre chassi och byta ut 5870't till ett gtx470, samt gå på en i7 860 istället, annars va det bra!
en SSD disk ger ingen prestanda ökning i spel. Och det är väl det som denna maskin har som huvudsyfte?

Edit. btw stylaren, några rekord slagna med din 3400ghz processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cratzky:

Mycket bra paket! fast jag skulle personligen skippa SSD'n & Samsung disken och gå på en WD BLACK hårddisk och partitionera upp i 2 samt satsa på ett bättre chassi och byta ut 5870't till ett gtx470, samt gå på en i7 860 istället, annars va det bra!
en SSD disk ger ingen prestanda ökning i spel. Och det är väl det som denna maskin har som huvudsyfte?

Edit. btw stylaren, några rekord slagna med din 3400ghz processor?

Att köpa en dator idag för 16k utan en ssd tycker jag personligen är ganska osmart, eller? Den kanske inte ger mer fps i spel men du får ju en sjukt snabbare i datorn överlag. Har själv en wd black och är mycket nöjd så jo visst kanske skulle varit en alternativ, dock så får du en samsung 1tb för samma pris som en 640 wd black. Så det är ju bara att välja. Enligt som tester jag kollat på så är 5870 vassare men också lite dyrare. Ett 470 håller jag med dig om men inte resten. Får inte glömma, varför inte Antec 300, det är ju prisvärt så det sjunger om det.

Och jo jag spräcker rekord med 3,4ghz. skrev det för mycket länge sedan då jag inte visste ett skit om oc.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]