Permalänk
Medlem

Gaming Rattar

Tjena.
Jag har kollat runt lite på nätet efter gaming rattar, men jag verkar inte hitta riktigt det jag är ute efter. Altså en ratt som känns nästan exakt som en riktig men utan att det ska kosta en halv månadslön
Jag har sett en del billiga och en del dyra och skillnaden är väldigt stor av vad man får för pengarna, Ex Logitech G27 ratten har ju allt och vad jag kan se är så nära en riktig bil man kan komma framför datorn.
Till skillnad på vissa rattar för 500 som inte har en koppling eller en spak överhuvudtaget för den delen.

Jag är nyfiken om någon här på swec har bättre kännedom än mig själ och kanske kan rkomendera något.
Jag hade väl tänkt mig en budget på ca 1000 SEK för (ratt, pedaler, flerväxlad spak). Om det går att hitta något sånt för dom pengarna.

Även om jag är helt ute och simmar här, vore ändå kul att få lite svar och respons. Tackar

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Avstängd

Denna tråd kommer att följas starkt!
Tror inte du lär hitta någon flerväxlad på något som kostar 2000kr, brukar bara vara upp och ner och inte i alla lägen(som i en riktig bil).
Som sagt, denna tråden kommer att kollas och hoppas någon har något tips (1500kr kanske?

När jag var på dreahack hade de monterat det på en racing stol, vart kan man köpa dessa tro?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

kolla begagnat tror inte det finns nytt för 1000:-

själv kör jag med en act-labs ratt med växelspak (nypris 2300:-) osv.. monterat på en egenbyggt ställning med rally stol

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Finns tyvärr inte många, om någon, produkt som uppfyller dina kriterier. Har då inte sett röken av dom, G25/G27 och Fanatec's rattar är väl dom som håller högst kvalitet. Bästa tipset är nog att leta begagnat tyvärr om man inte vill slänga ut 3-4.000.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tackar för snabba svar. Tjo jag visste att det var lite långsökt, tycker bara det var så jädra coolt med racing grejer som känns och funkar som på riktigt. Kommer definitivt hålla utkik efter G27 begagnat.

En Riktig ratt med manuell 6 växel och till och med en koppling är ju bara så jädra bra. Man kan nog drunkna i all racing och rally med det. Jag har alltid tyckt väldigt mycket om racing spel men alldrig riktigt kommit till mig att skaffa en bra ratt istället för att picka på tangentbordet. haha

Hoppas på mer bra tips och kanske rekomendationer på annat som kanske inte har riktigt en manuell eller en koppling, men iallafall en riktigt bra ratt som känns bra.

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit