Permalänk
Medlem

Skaffa 3Bredband?

Okej, ni kan kalla mig dum för att jag ens överväger detta, men vid det här laget känns det som att jag vill prova vad som helst för att slippa Bredbandsbolaget.

Men så här ligger det till: Jag har för nuvarande Bredbandsbolagets 24 m/bits ADSL uppkoppling. Det fungerar uselt. Jag kommer ALDRIG upp i mer än en sådär 350 kb/s, även fast jag är relativt säker på att där finns en telestation i närheten. Dessutom så går deras DNS server ner hela tiden, vilket har tvingat mig att byta till OpenDNS.

Så en sak jag har funderat på är att byta till 3Bredband Max. Saken är att jag inte vet om detta kommer göra saken bättre, för att jag vet att 3G nätet är väldigt ostabilt när det gäller att överföra data som är mer än ett par megabyte i storlek.

Men är det möjligt att det ändå skulle kunna vara snabbare än min nuvarande uppkoppling? Även om jag skulle få ungefär samma hastighet så skulle det vara bra, då 3Bredband Max är betydligt billigare. Någon som har erfarenheter av 3Bredband Max? Vad är den högsta hastigheten ni har kommit upp i?

Permalänk

Vad säger supporten då? Vad syncar ditt modem in med för hastighet?

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ihåg exakt, men jag tror att de sade runt 4 Mbit eller något sådant.

Jag har fått en massa olika ursäkter, bland annat att telestationen är för långt bort (vilket inte är sant) och att det är något fel med kablarna till min lägenhet (vilket de borde fixa isåfall) och att det kanske var problem med mina kablar här hemma (fick nya, samma problem)

Bara en jävla massa ursäkter hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CNMOH:

även fast jag är relativt säker på att där finns en telestation i närheten. ?

Skrivet av CNMOH:

Jag har fått en massa olika ursäkter, bland annat att telestationen är för långt bort (vilket inte är sant)
Bara en jävla massa ursäkter hela tiden.

Hur ska du ha det? vet du eller vet du inte? Och hur vet du det i så fall?
Låter som att du borde ringa deras support lite mera, ligga på lite.

För övrigt borde du få ungefär samma fart beror lite på vart du bor osv ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Bara för att du bor granne med en station betyder det inte att ditt telefonnummer är anslutet till den, eller att din ISP kan leverera på den som är närmast.

Synkar du i 4mbit är det oftast inte mycket din ISP kan göra åt saken om du bor långt från stationen. ADSL är över huvud taget väldigt ostabilt när man börjar krypa upp mot 4km.. Fråga dom hur långt du har?

Permalänk
Medlem

3 har try n buy, dvs du får testa i 14 dagar utan att binda dig till nåt, värt ett försök iaf.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |