Gearscore tvingar mig sluta med WoW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Negativa saker är att alla klasser har förenklats. I dag behöver man inte vara en bra spelare för att spela bra. Man behöver inte taktik för att döda en boss. Svåraste bossarna i WOTLK ligger i klass med Hakkar i ZG. Man behöver inte en guild för att klara all content i spelet just för att allt är anpassat efter casuals.

Enligt vad wowprogress.com rapporterar så har totalt i hela världen just nu i skrivande stund 585 guilds dödat Lich King på heroic 25man. Jag gissar på att fler än 585 guilds hade dödat Hakkar i ZG precis innan TBC släpptes. Just t.ex. Lich King, Sindragosa och många andra bossar i ICC har ju abilities som gör att en dålig/ouppmärksam spelare kan ju wipa hela raiden om han inte gör som raiden planerat osv, speciellt då på Heroics.

Permalänk
Skrivet av Sgart:

OJ va jobbigt. Du menar att man inte kan dinga 80 och börja raida toc/icc 5 minuter efteråt? Hur överlever man ett sånt helvette?

Lol alltså...

Är ni/vi verkligen så bortskämda? Lycka till i cataclysm där allt sägs/verkar vara hårdare.

Eeeeeh, okej! Vi säger så!

Jag är inte såpass bortskämd, när jag dingar så brukar jag införskaffa mig 245 BoE gear och sen farma hcs.
Det som tar årtionden är att man måste queuea, om man är dps.

Men vi säger så. Bortskämd och jag kommer inte överleva. Fan ):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

I vanilla / beta var allt underbart. Spelet var kanske inte ultimat balanserat (world of roguecraft) men väldigt tillfredsställande.

Nu får du väl för fan ta o ge dig. Jag har inte lirat WoW sedan början på TBC så har ingen erfarenhet av det TS talar om men betan/vanilla sög stenhårt. Servrarna laggade som fan, pvp var ett skämt. Massiv urlaggning i tauren mill var det enda alternativet men pvp var ändå inte lönt eftersomdet inte gav någon gear värd namnet. Pvp rankingsystemet var ett skämt. Sklitlånga köer till servarna (ibland 20 min+) . Ett bra rollsystem fanns inte ens när spelet releasades utan det var en massa hemsnickrade /roll 100 lösningar eller helt random loot som gällde. Alltså jag kan fortsätta i all oändlighet, folk har en tendens att glorifiera the early days of WOW om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettersson930:

Eeeeeh, okej! Vi säger så!

Jag är inte såpass bortskämd, när jag dingar så brukar jag införskaffa mig 245 BoE gear och sen farma hcs.
Det som tar årtionden är att man måste queuea, om man är dps.

Men vi säger så. Bortskämd och jag kommer inte överleva. Fan ):

Då får du nog ta och läsa ditt förra inlägg igen. Du gnäller ju för att du är tvungen att farma emblem för att få raida. Då antar jag att du tycker att det är ett problem och att "GS addon" är problemet för att du inte kan valsa in i en raid med nydingad gear?

Det finns hur stora möjligheter som helst att skaffa gear snabbt idag. Jag skulle gissa att det aldrig varit så lätt att geara som det är idag. Du kan köpa, du kan emblemfarma, du kan raida dig uppåt, mm.

Att du måste stå i kö för att göra en heroic är väl inte GS-addons fel?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Wow är inte ett spel utan en livsstil. Detta är något som alla wow-fanatiker håller med om.

Så att dra powerboost, bli power gearad osv är helt fel då detta helt förstör spelet.
Att få PVP items i instanser, high end PVE gear i raids utan att kräva REP för entrence.
Att "farma" raids med high end gear utan behovet av CC eller annan dylik faktor.

Farma Q för REP å få en uniq item till (you name it, å inte nå sketet mount) är vad som gör spelet mer unikt å där fårskallar - spelfanatiker skiljer sig stort.
Farma BG för honor för PVP.

Jag kan delvis gå med på att low end raids kan köras utan REP å CC men där går gränsen för å vara snäll.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Vem tycker du ska driva Sverige framåt då om man måste ha wow som livsstil för att få spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av phobiiz:

Vem tycker du ska driva Sverige framåt då om man måste ha wow som livsstil för att få spela det

...så hela Sveriges befolkning kör WoW enligt din slutsats alltså?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Nej? Menar bara att man kanske vill uppleva spelet till fullo utan att man måste sitta å lukta svett å plocka förtidspension för att ha tid att grinda reputation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Enligt vad wowprogress.com rapporterar så har totalt i hela världen just nu i skrivande stund 585 guilds dödat Lich King på heroic 25man. Jag gissar på att fler än 585 guilds hade dödat Hakkar i ZG precis innan TBC släpptes. Just t.ex. Lich King, Sindragosa och många andra bossar i ICC har ju abilities som gör att en dålig/ouppmärksam spelare kan ju wipa hela raiden om han inte gör som raiden planerat osv, speciellt då på Heroics.

Varför jämför du LK med Hakkar? Kel'Thuzad hade varit en riktigt jämförelse. Det var betydligt färre än 585 guilds som downade honom. Mitt guild dödade bara ett fåtal bossar innan vi gav upp och väntade på tbc ist.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Varför jämför du LK med Hakkar? Kel'Thuzad hade varit en riktigt jämförelse. Det var betydligt färre än 585 guilds som downade honom. Mitt guild dödade bara ett fåtal bossar innan vi gav upp och väntade på tbc ist.

Ser att du har mycket bevis tillsammans med ditt påstående.

Kom ihåg att det var mycket färre spelare på den tiden också och vad jag kommer ihåg var det inte många som spelade lika seriöst som många guilds gör nu.

Permalänk
Medlem

Definera de där "Handa"
Seriöst som att lägga upp ett schema för raids eller seriöst att sätta sig in i spelet?

Dom få guilds som fullbuffas (talent,food etc) är tämligen få.
Dom "seriösa" guilderna har de skitsvårt å få folk å fatta vad lite mer hp/dmg/haste/proc osv kan göra

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Varför jämför du LK med Hakkar? Kel'Thuzad hade varit en riktigt jämförelse. Det var betydligt färre än 585 guilds som downade honom. Mitt guild dödade bara ett fåtal bossar innan vi gav upp och väntade på tbc ist.

Jag jämför LK med Hakkar på grund av att han som jag citerade sa att de svåraste bossarna i WotLK ligger i klass med Hakkar om man tittar på svårighetsgrad. Då drog jag denna jämförelse för att påpeka att jag tycker inte alls att Hakkar är i samma svårighetsgrad som t.ex. Lich King.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag jämför LK med Hakkar på grund av att han som jag citerade sa att de svåraste bossarna i WotLK ligger i klass med Hakkar om man tittar på svårighetsgrad. Då drog jag denna jämförelse för att påpeka att jag tycker inte alls att Hakkar är i samma svårighetsgrad som t.ex. Lich King.

Eller varför inte göra den ultimata jämförelsen och jämföra Naxx vanilla med Naxx WOTLK. Vilken var svårast tycker du?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettersson930:

Eeeeeh, okej! Vi säger så!

Jag är inte såpass bortskämd, när jag dingar så brukar jag införskaffa mig 245 BoE gear och sen farma hcs.
Det som tar årtionden är att man måste queuea, om man är dps.

Men vi säger så. Bortskämd och jag kommer inte överleva. Fan ):

Mm, för att springa runt o spamma trade med "dps LFG <insert dungeon>" gick ofta så otroligt mycket snabbare än kö-systemet.
Och att gå normal dungeon -> hc -> raid 1 -> raid 2 -> raid 3 osv gick oxå mycket snabbare än hc - > endgame raid.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Eller varför inte göra den ultimata jämförelsen och jämföra Naxx vanilla med Naxx WOTLK. Vilken var svårast tycker du?

Jag gissar att Naxx vanilla var svårare när man var level 60 än Naxx WotLK som level 80. Men då var också Naxx vanilla den sista raiden innan nya expansionen. Naxx WotLK är den första raiden och tänkt att vara en lätt inkörsport för de som aldrig raidat tidigare. Jag säger inte alla raider i WotLK är svårare än alla raider var i vanilla. Det jag protesterade emot var det enstaka påståendet att Hakkar skulle vara lika svår som de svåraste bossarna i WotLK.

Sedan tror jag också en stor del är att spelare som var med redan i vanilla är bättre på att raida nu när de fått erfarenhet av raiding än vad de var i vanilla då de var nybörjare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Eller varför inte göra den ultimata jämförelsen och jämföra Naxx vanilla med Naxx WOTLK. Vilken var svårast tycker du?

Är väl kanske lite svårt att jämföra 40 mannaraider med 10/25mannaraider också.

Vad vet jag

Sen var väl naxx en av de svåraste raiderna i vanilla medans det var den enklast tunade i WOTLK. Du bör isåfall kanske snarare jämföra Naxx med ICC? Även om som sagt inte jämförelsen 40-10/25manna går ihop ändå.

Skrivet av Json_81:

Mm, för att springa runt o spamma trade med "dps LFG <insert dungeon>" gick ofta så otroligt mycket snabbare än kö-systemet.
Och att gå normal dungeon -> hc -> raid 1 -> raid 2 -> raid 3 osv gick oxå mycket snabbare än hc - > endgame raid.

Typ... folk inser verkligen inte hur mkt tid man får lägga för att komma dit den "vanliga" vägen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Är väl kanske lite svårt att jämföra 40 mannaraider med 10/25mannaraider också.

Ja.
Grejen e att det handlar om så mycket mer än själva bossen.
Spelet har förändrats så mycket. Klasser (och framför allt specs) var i princip trasiga i vanilla.
Gear hade underlig itemization i många fall.
Talents och spells har ändrats.
Och man är inte lika många.
Inget snack om att Wotlk överlag är otroligt mycket lättare.
Men t ex LK 25HC är den svåraste boss som gjorts.
Många av bossarna har mer avancerade mechanics än vanilla, men är ändå lättare pga att alla klasser är mycket bättre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Är väl kanske lite svårt att jämföra 40 mannaraider med 10/25mannaraider också.

Vad vet jag

Sen var väl naxx en av de svåraste raiderna i vanilla medans det var den enklast tunade i WOTLK. Du bör isåfall kanske snarare jämföra Naxx med ICC? Även om som sagt inte jämförelsen 40-10/25manna går ihop ändå.

Både ja och nej. För att börja med Naxx i vanilla behövde man i princip full AQ gear.
Men om man skulle ta bort det och nerfa instancen till MC level så är det fortfarande mycket svårare än Naxx i WOTLK.
Just för att alla klasser i spelet spelades på ett annat sätt. Tex. en healer i WOTLK behöver aldrig tänka på när och vem den ska kasta en heal på. I vanilla var man tvungen att köra rotationer på healers och använda sig av mana regen på ett effektivt sätt. Nu stackar healers haste för att få ut mer heals.

För att förtydliga det hela kan man titta på vanliga 5 manna. Nu kör man AOE genom en instans och är klar på 10 minuter.
I vanilla var tex. en rogue tvungen att använda SAP innan en pull, och möjligtvis använda blind för att rädda gruppen. I dag vet inte en rogue hur man använder sap eller blind. Dom trycker bara på sinister strike eller mutilate och eviscerate.
Samma gäller mage, när var det senaste du såg en mage använda sheep?

Samma tankesätt återspeglar sig på raids. Du går på forumet och tittar på rotation. Sedan kan du om du har ett vettigt tangentbord lägga in rotationer på den. Tryck på en knapp och vänta.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Text...
Samma gäller mage, när var det senaste du såg en mage använda sheep?

...text

Spelar Mage och har inte använt sheep sedan WOTLK gick live.

Hoppas att det blir mer som i Vanilla och TBC i Cata att man måste cc'a vissa mobpacks. Det är inget kul att bara springa efter en tank som chainpullar x antal packs och sedan köra max AOE 10sek.

Saknar även tiden då man som DPS fick akta sig för att inte få aggro, nu kan man köra full DPS redan innan tanken kommit till mobsen i stort sett. Har inte haft threatmeter igång på flera månader.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Mm för bannad blir man nog, har aldrig hört om någon som har blivigt bannad från wow för att de har köpt guld men men visst gillar man att grinda så gör man, är väl ändå därför man spelar wow. Jag slutade med wow i feb-mars? 2006. BWL var precis nytt och många insåg att this is it, samma sak over and over bara nya texturer och lite annorlunda fighter.

Haha, snarare tvärtom att mer och mer folk kom eftersom. Och vad förväntade ni er annat än nya texturer och annorlunda fighter?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Definera de där "Handa"
Seriöst som att lägga upp ett schema för raids eller seriöst att sätta sig in i spelet?

Dom få guilds som fullbuffas (talent,food etc) är tämligen få.
Dom "seriösa" guilderna har de skitsvårt å få folk å fatta vad lite mer hp/dmg/haste/proc osv kan göra

Seriöst som att raida mer än 5 timmar (vet en del som körde nästan 14 timmar) per dag när en ny raidinstance kommer.

Citera gärna om du svarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Både ja och nej. För att börja med Naxx i vanilla behövde man i princip full AQ gear.
Men om man skulle ta bort det och nerfa instancen till MC level så är det fortfarande mycket svårare än Naxx i WOTLK.
Just för att alla klasser i spelet spelades på ett annat sätt. Tex. en healer i WOTLK behöver aldrig tänka på när och vem den ska kasta en heal på. I vanilla var man tvungen att köra rotationer på healers och använda sig av mana regen på ett effektivt sätt. Nu stackar healers haste för att få ut mer heals.

För att förtydliga det hela kan man titta på vanliga 5 manna. Nu kör man AOE genom en instans och är klar på 10 minuter.
I vanilla var tex. en rogue tvungen att använda SAP innan en pull, och möjligtvis använda blind för att rädda gruppen. I dag vet inte en rogue hur man använder sap eller blind. Dom trycker bara på sinister strike eller mutilate och eviscerate.
Samma gäller mage, när var det senaste du såg en mage använda sheep?

Samma tankesätt återspeglar sig på raids. Du går på forumet och tittar på rotation. Sedan kan du om du har ett vettigt tangentbord lägga in rotationer på den. Tryck på en knapp och vänta.

Svårt att hålla med dig om att Naxx var så otroligt mycket svårare än WOTLK, raidade i vanilla upp till saphiron (guildet fick ner KT nån vecka innan TBC men jag var inte med på den killen pga. julfirande etc). Visst finns det många lätta bossar i ICC, men det fanns det i Naxx också. Sen ok, jag får säga att överlag så var Naxx något svårare än ICC, men inte alls så extremt som många vill få det att låta, bara normal LK ligger ju på högre nivå än 4horsemen. Sen får man ju komma ihåg att vanilla Naxx aldrig fick någon riktigt "nerf" eller nedskruvning på svårighetsgraden, till skillnad mot ICC. Hur många guilds tog 25man LK hc innan buffen? Hur många guilds som idag tycker att LK är "ez-mode" skulle klara honom utan buffen?

Det som är den absolut största skillnaden mellan WOTLK och vanilla är tid.

Det tog mycket mycket längre tid att geara upp, man var nästan dubbelt så många men antal drops per boss var samma som nu, och det fanns inga badges utan man fick börja geara någon genom att boosta dem flera gånger genom BWL och AQ. Nu kan snabbt grinda ihop ett t9-set genom random HC och sen slänga på lite BoEs och man har nästan ok gear för ICC.
Det krävdes mycket mer tid att ordna logisitken för att öht få ihop 40 personer online samtidigt, bara att få alla till raidinstancen kunde ju ta 40+ min, inga summoning-stones, endast lock summon där varje summon krävde en shoulshard. Sen alla consumables och buffs och sånt, tittar man tillbaka på naxx 40-man är det ju helt extremt hur mycket tid som gick åt till att farma.

Kommer fortfarande ihåg när det var Patchwerk som gällde, först få alla 40 pers till SW för ony-buffen, sen alla 40 pers till STV för ZG buffen, sen tillbaka till Naxx, väl i Naxx behövde var det flasks till alla 40 pers, flasks som krävde 40 herbs PER flask, dvs runt 1600 herbs brända på ett bossförsök.
Utöver det behövde också alla healers mana pots, felwood mana-bär, dark runes som man knaprade i sig när cd var uppe, och tanksen skulle ha hp-pots + stoneshield pots, och ingen aning om vad dps:arna knaprade för att göra mer skada. På den tiden var ju inte alla consumables cds bundna till varandra, och cds tickade även om man var i strid, så på en 5min fight kunde man ju stoppa i sig 2 mana pots, 1-2 bär och 1-2 dark rune...

Eller Loatheb, som krävde att alla 40 pers knaprade 2 shadow prot pots per försök, som gjordes av gravemoss, som växte på kanske 5 ställen och då endast någon enstaka nod, man hade tur om man fick 5 st ur en hel zon. Som "tur" var så var ett av ställena som grave moss växte på SM graveyard, så alla som kunde fick farma SM graveyard för gravemoss, man kutade in, harvestade noden (om den fanns), kutade ut, resetade, osv.

och oj, nu glömde jag all buff food också...

Med andra ord, det gick EXTREMA mängder herbs varje raid, som tog EXTREMA mängder tid att farma. Vårat guild gjorde en deal med några kinesiska farmers och köpa de herbs som vi behövde, hade alla guild-medlemar vart tvungna att farma det vi behövde varje raid hade vi förmodligen inte ens kommit halvvägs genom naxx.

En annan aspekt är ju att även om Naxx var svårt så är de raids som i varje fall jag (och jag tror många andra) kommer att tänka i första hand när någon börjar prata om vanilla är MC, BWL, ZG och Ony, det är de raidsen som verkligen symboliserar vanilla raidande för mig i alla fall. Men handen på hjärtat, hur svåra rent taktigmässigt var de på en skala? Inte speciellt eller hur? Numera har vi ju mer komplicerade boss-fighter i heroics... (i varje fall innan alla overgearade allting). En ren jämförelse raid för raid så tror jag att svårighetsgraden på WOTLK vida slår vanilla, jag menar, den första egentligt svåra fighten i vanilla var ju Cthun!

Permalänk
Medlem

Håller med om att gearscore är totalt skit. När jag spelade så körde jag healer, holy priest och det var ett rent helvete att hitta en grupp. Även fast man totalt slaktade alla andra i healing done i stort sätt varje instance.

Jag låg på runt 4600 gs och jag var alltid först eller tvåa i healing done i t.ex. VoA & ToC. Solohealade sarth +3. Det måste vara så pinsamt för folk med runt 6000 gs att få däng av en präst med under 5000, och hårt dessutom.

Jag spelade inte så ofta så att gå med i en Guild var inget för mig. Men eftersom jag aldrig kunde få tag i en PuG så helt naturligt slutade jag spelet helt. Förhoppningsvis så blir det ändring på sånt här i cata så man kan plocka upp det igen och ha roligt!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Nu får du väl för fan ta o ge dig. Jag har inte lirat WoW sedan början på TBC så har ingen erfarenhet av det TS talar om men betan/vanilla sög stenhårt. Servrarna laggade som fan, pvp var ett skämt. Massiv urlaggning i tauren mill var det enda alternativet men pvp var ändå inte lönt eftersomdet inte gav någon gear värd namnet. Pvp rankingsystemet var ett skämt. Sklitlånga köer till servarna (ibland 20 min+) . Ett bra rollsystem fanns inte ens när spelet releasades utan det var en massa hemsnickrade /roll 100 lösningar eller helt random loot som gällde. Alltså jag kan fortsätta i all oändlighet, folk har en tendens att glorifiera the early days of WOW om man säger så.

Jäkligt fint att du talar ur ett perspektiv, PVP. PVE var bättrer i vanilla, men anledningen till det är väldigt enkelt, Nya upplevelser, dock så har blizzard varit dumt duktiga på att återanvända gamla boss mechanics på nya bossar.

Permalänk
Medlem

Mmmm, feel the bittersweet scent of NHEEERDRAGE!

^_^

Permalänk
Medlem

Tycker det är tragiskt att folk fortfarande spelar WoW. Blizzard roterar MEDVETET obalansen mellan klasser för att få folk att tro att man faktiskt har en chans att bli bra - tills nerfen kommer.

Gearscore är ren lathet, majoriteten använder det och där är beviset att majoriteten också är bortskämda i wow.
Sen förstår jag inte vad ni menar med att "det var svårare förr" eller "icc är svåraste som släppts" - det handlar ju bara om att lära sig taktiken? Blizzard gör ett script hur bossen agerar, ni reagerar på vad bossen gör. Gör ni rätt överlever ni, annars dör ni. Det är inte ett dugg svårt? Det är som att spela ett memoryspel. Är du bra på att memorera så är det lättare än för folk som inte har lätt att memorera.

Hela spelet är dessutom Exploitat till det yttersta. Alla vet allting om alla enchants, gear osv. Beviset är killen som postade Prästen och ni som kommenterade gearet. Varför tycker ni prästen är dålig? Det kanske är en spelare som VÄGRAR exploita spelet genom att googla vilka enchants osv man ska ha?
Vad är poängen med att spela ett spel som man är tvingad att spela på ett sätt, för alla andra sätt suger? Ni är bortskämda/lata/inkompetenta som tänker så. En del av mina polare spelar wow JÄMT och när dom inte gör det så kollar dom på arenafilmer/topguilder som skriver hur man enchantar/gemmar eller jobbar/äter pizza.

Jag tycker gearscore är riktigt bra för att det får folk att sluta spela wow. Ett grymt spel som "det lätt blir för mycket av".

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H Liquid metal, RTX3070 Liquid metal
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro, Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem

Fast allt det där du nämner Pontooz är frivilligt. Själv spelar jag nästan dagligen men väldigt casual i den meningen att jag själv testar builds jag är nyfiken på etc. Bryr mig inte ett skvatt om vad s.k. topguilds gör och tycker för jag är inte intresserad av den nivån. Det må låte klichéaktigt men jag och den guild jag är med i kör för det är roligt!
Sedan vad som anses vara bäst/rätt/fel struntar vi fullständigt i, och vi har jätteskoj.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Fast allt det där du nämner Pontooz är frivilligt. Själv spelar jag nästan dagligen men väldigt casual i den meningen att jag själv testar builds jag är nyfiken på etc. Bryr mig inte ett skvatt om vad s.k. topguilds gör och tycker för jag är inte intresserad av den nivån. Det må låte klichéaktigt men jag och den guild jag är med i kör för det är roligt!
Sedan vad som anses vara bäst/rätt/fel struntar vi fullständigt i, och vi har jätteskoj.

Spelare som dig beundrar jag i WoWträsket. Alla mina polare gick överstyr inkl. mig själv. En del slutade och är idag glada, men en del är kvar i misären.

Passa dig för att fastna, försök att undvika att sätta i regel att spela varje onsdag osv. Det blir inte roligare, utan håll det på den nivån du gör nu - tips från fd. wownörd

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H Liquid metal, RTX3070 Liquid metal
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro, Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Massor med moralkärrings-skit.

Och vad spelar du?

Majoriteten av spelare är ju faktiskt "casuals" och kollar inte igenom vilka stats som är bäst, vilka enchants man ska ha och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Och vad spelar du?

Majoriteten av spelare är ju faktiskt "casuals" och kollar inte igenom vilka stats som är bäst, vilka enchants man ska ha och så vidare.

Majoriteten av spelare tvingas kolla enchants, gems för att kunna spela pve. Annars hamnar inte i någon raid. Stats kan jag hålla med om.

Jag spelar alla möjliga olika spel. Gillar att pröva på. Just nu prövar jag Eve Online. Förstår dock inte din poäng? WoW är beroendeframkallande till en hög nivå samtidigt som det inte bidrar till någonting positivt för individen som "lever" det. Det är ju asbra om spelare slutar!

Mitt inlägg var riktat mot personer som tycker att wow är deras "livsstil". Det kan vara bra att ha i tanke om man utvecklar sitt lirande till en högre nivå i wow. Har flertalet polare som inte existerar längre (förutom på lan) pga att dom fortfarande spelar wow som dom gjort i flera års tid. Dom bytte ut hela irl-kretsen mot guildmedlemmar.

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H Liquid metal, RTX3070 Liquid metal
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro, Audeze Maxwell