Permalänk
Medlem

Bästa kylningen?

Jag undrar vilken kylning som är bäst, antingen 1fläkt på lågvarv eller 2fläktar på lågvarv?

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

på en kylare eller bara stackade helt random?

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

på en kylare eller bara stackade helt random?

Ja, på en kylare... men spelar det egentligen någon roll?

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Två fläktar kopplade direkt efter varandra ökar möjligen statiska trycket en del, vilket kan hjälpa lite på en kylfläns, men jag tvivlar på att det gör en märkbar skillnad som är värt den extra ljudnivån. (och det är bortkastat på fläktar som sitter som chassifläkt)

Är det en tornkylare kan det möjligen löna sig att montera en fläkt på varsin sida om kylaren (blåsandes åt samma håll) som tex Noctua gör med sin U12P SE2.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Två fläktar kopplade direkt efter varandra ökar möjligen statiska trycket en del, vilket kan hjälpa lite på en kylfläns, men jag tvivlar på att det gör en märkbar skillnad som är värt den extra ljudnivån. (och det är bortkastat på fläktar som sitter som chassifläkt)

Är det en tornkylare kan det möjligen löna sig att montera en fläkt på varsin sida om kylaren (blåsandes åt samma håll) som tex Noctua gör med sin U12P SE2.

Ja varsin sida om kylaren är den enda lösningen värd att ha med ljudnivå i åtanke.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.