Hur ser din dröm-mobil ut?

Permalänk
Medlem
  • Tåligare skärm

  • Usb-host

  • Rfid

  • Batteritid

  • Hdmi

  • Taktil skärm

  • No-Touch Touch, tänk typ wacom fast med fingrarna

  • Gyrometer

  • 120hz skärm

  • 3D skärm

  • Kamera med riktig, bra, blixt

  • Intel® Wireless Display, typ.

  • Xbee funktionalitet

  • Riktigt bra täckning

  • Möjlighet för extern antenn, både wifi och 3G

  • Högt jävla livsfarligt SAR värde så man får bra täckning

  • SPDIF ut

  • Video ut, komposit/s-video

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Projektor

Visa signatur

CPU: i7 930@3,2GHz | MOBO: Rampage III Extreme | RAM: Corsair 6GB Dominator GT 1866MHz CL7 | GPU: ASUS GTX 570 Direct CUII SLI | PSU: Be Quiet Dark Power Pro 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Lite idéer att arbeta vidare på

Träningstelefon: En telefon som tar över alla funktioner som träningsklockor kan... GPS, Pulsmätning, Stegräknare/Stegfrekvens... Men självklart kan göra dom bättre eftersom telefoner har mer beräkningskraft och möjligheter att visa information. Självklart även kadensmätare och eventuellt effekt mätare som tillbehör för de som cyklar. Kanske via en öppen standard så telefon med mjukvara och mätare kan säljas och byttas ut var för sig? Telefonen skulle även kunna räkna hur många steg du tar på en dag... och hur mycket onyttigt du har "råd" att äta

Hade inte nokia exakt en sådan i mitten av 00-talet?

Permalänk
Hedersmedlem

Det går att köpa pulsmätare till nokia (symbian) och köra en app som reggar med hjälp av gps och lite annat. Vet inte hur bra det funkar.

Permalänk
Medlem

Liten (typ iPod Nano 4th gen). Hyffsat stor touchskärm med riktigt hård yta. Riktiga knappar. Bra ljudkvalitet. Hyffsad batteritid och induktiv laddning som alternativ till micro-USB anslutningen.

Permalänk
Skrivet av jockeo:

5tums skärm, Något bra grafikchip som klarar av quake 3, 1,6 med okej fps, touch skärm, BRA HÖGTALARE( har aldrig upplevt en telefon med bra ljud från högtalarna), stöt tålig, reptålig skärm, ljud uttag som inte glappar och fungerande telefon funktion(man ska kunna ringa och det ska låta bra alltså inget burkigt ljud och folk ska höra vad man säger.

Då har du aldrig hört Motorola A1000, världens hemskaste mobil och såldes endast med 3. Men högtalarna var de bästa jag hört från en mobil. Bra diskant och mellanregister. och lade du den på en yta som den kan skapa resonans med så fick den helt okej bas.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

Processorn till min dröm mobil har just visats upp: Marvell unveils 1.5GHz triple-core application processor, all current smartphones look on in envy -- Engadget
1080p 3D film ur en telefon? Ja tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Processorn till min dröm mobil har just visats upp: Marvell unveils 1.5GHz triple-core application processor, all current smartphones look on in envy -- Engadget
1080p 3D film ur en telefon? Ja tack!

MUMMS! Triple-core borde räcka långt

Permalänk
Skrivet av ettis:

Två ord: Ubiquitous Computing.

Jag vill inte ens behöva tänka på att ha en mobil, eller dator, eller mp3spelare varje dag. Allt ska vara tillgänglig var jag än befinner mig. Med ett ord/gestalt/tanke så ska en GUI ploppa fram.

Scenes from a 3-D, augmented reality metropolis

This ^

Eller så bara en touchskärm från iPhone till min Nokia 5800, 5800 är redan min "dröm-mobil".

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Jag är en något schizo blandning av tekniknörd och teknofob, så när det gäller telefoner vill jag i grunden inte ha mycket mer än just en telefon.

- bra batteritid
- bra ergonomi för att tala i
- bra ergonomi för input (SMS, navigering etc)
- Inte touch. (inte bara iallafall)
- Lättläst skärm som funkar i dagsljus
- hyfsat robust. Ska inte behöva skal eller liknande för att hålla sig någorlunda fräsch.
- så liten som det är fysiskt möjligt och ändå uppfylla ovanstående!

3g, internet, wifi och även kamera osv är egentligen inte speciellt viktigt för mig iallafall.

Drömmen vore en liten babytelefon stor ungefär som en liten mp3spelare i fickan, och som sen viks ut på något fantasifullt vis så att den har full funktionalitet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Min (nästan) perfekta telefon finns redan, och det är iPhone. Enda negativa är batteritiden.

Snacka om dålig fantasi, skulle du inte vilja kunna slänga ner din iphone i bakfickan och den tog lika mycket plats som en tjuga, ja nu snackar vi 0.5 mm tjock

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Snacka om dålig fantasi, skulle du inte vilja kunna slänga ner din iphone i bakfickan och den tog lika mycket plats som en tjuga, ja nu snackar vi 0.5 mm tjock

Kan inte va skönt att hålla i

Permalänk
Medlem

Tycker att processororna, skärmarna, ljudet, etc är så sjukt bra i dagens smartphone. Är helt underbart att använda och vill göra det hela tiden, MEN inte kan man göra det typ hela tiden eftersom batteritiden idag inte alls har hängt med i utvecklingen (så känns det i alla fall).

Så jag röstar bara på MYCKET bättre batterier.

Permalänk
Skrivet av Megol0:

Liten (typ iPod Nano 4th gen). Hyffsat stor touchskärm med riktigt hård yta. Riktiga knappar. Bra ljudkvalitet. Hyffsad batteritid och induktiv laddning som alternativ till micro-USB anslutningen.

Hmm... En liten telefon med stor touchskärm?

Tycker som några tidigare har sagt en modulär/uppgraderingsbar telefon där man kan köpa till bättre kamera, grafikchil, högtalare osv

Permalänk
Medlem

Så här ser mina dröm mobil ut! Riktigt jävla grym
YouTube - Mozilla Seabird 2D

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Så här ser mina dröm mobil ut! Riktigt jävla grym
YouTube - Mozilla Seabird 2D

Sign me up

Permalänk
Medlem

MEd samma hårdvara i det tidigare HD3 konceptet från samma kille (1.5Ghz Dual Core, 1GB RAM, etc.)

Permalänk
Medlem

Jag är väl ensam i världen om att inte vilja ha en kamera i mobilen.
Typ en iphone 4 med bra batteritid,utan kamera är nåt jag vill ha.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

jo och stöd för fler än 1 kort, sjukt irriterande att behöva gå runt med 2 mobiler bara för att jobbet ger 1+privat.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

typ det som kommer nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Skulle va coolt att kunna skifta OS med en knapptryckning utan att stänga av telefonen från Android, Windows 7, Symbian tex.

På vilket sätt skulle detta skötas utan att man stänger av mobilen hade du tänkt dig? Att byta OS görs ju inte 'bara sådär', speciellt inte när det ena bygger på UNIX och det andra på något helt annat.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

*multitouch med snabb responce (typ HTC evo)
*bra cpu (överklocknings möjligheter)
*minst 512 mb ram
*inga överdrivna kameror använder dem ändå aldrig (stort ljusinsläpp via stor lins istället för att kompensera med ISO blir bara massa "noise")
*multitasking
*android eller liknande OS (2,2 eller senare så man kan spara appar på sd kortet) snabbt OS
*snygg design OBS ingen iPhone design då jag inte vill vara som alla andra
*givetvis ringa och sms´a epost och sånt kollar jag ändå knappt på datorn
* internet via GSM, 3G, 4G och wifi mm så som htc evo, inga begränsningar som på iPhone.
*möjligt att göra den personligt, med skrivbord skärmlås m.m .
* android market eller liknande (inte app-store)
*FLASH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Skulle va coolt att kunna skifta OS med en knapptryckning utan att stänga av telefonen från Android, Windows 7, Symbian tex.

Glöm inte iOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypno:

Glöm inte iOS

Hehe nja, men jag tror inte Apple tillåter att ha sitt OS på någon annan telefon än deras egna

Permalänk
Medlem

Drömmer inte om något överdrivet.

Ungefär samma yttermått som en Nokia E71 (max 1 cm tjock)
3,2-3,5" skärm, kapacitiv touch (eller något annat om det finns bättre), reptåligt glas, 800x480 pixlar (eller mer)
8 GB minne
GPS, WLAN,
Standby på minst 3 dygn
1GHz processor
Pris: 2500kr

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

liten, ha iOS, grym battertid, touch och en kamera med blixt

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna spela crysis på den.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

En mobil som kunde bli en bil eller motorcyckel skulle inte vara helt fel.

Den ska kosta typ 500kr så det gör inget om man tappar bort den.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

En mobil som kunde bli en bil eller motorcyckel skulle inte vara helt fel.

Den ska kosta typ 500kr så det gör inget om man tappar bort den.

Ja den önskningen går säkert att uppfylla... om 500-1000år , svårt att säga

Permalänk

stöldsäker

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.