Skärmen blev mörkare?

Permalänk
Medlem

Skärmen blev mörkare?

Hej!

Satt och höll på i CCC och stängde av crossfire för att sedan aktivera det igen.

Nu har skärmen blivit mycket mörkare och jag ser inget som löser det?

Något som vet?

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla i inställningarna i CCC. Gammakorrektion kanske?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Catalyst Control Panel - Options-knappen - Preferences - Restore Factory Defaults (Har du det på svenska så är det motsvarande i översättning). Detta är en bug i Catalyst.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

En vän till mig har ett liknande problem, fast det är bara nedre mitten av skärmen som blir mörkare och det kommer och går lite som det vill. Är det samma problem?

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kolla i inställningarna i CCC. Gammakorrektion kanske?

Nix

Skrivet av Juggernawt:

Catalyst Control Panel - Options-knappen - Preferences - Restore Factory Defaults (Har du det på svenska så är det motsvarande i översättning). Detta är en bug i Catalyst.

Nix, fungerade inte.

Skrivet av archnisse:

En vän till mig har ett liknande problem, fast det är bara nedre mitten av skärmen som blir mörkare och det kommer och går lite som det vill. Är det samma problem?

Nej utan hela skärmen blev lite mörkare.

Löste det genom att avinstallera allt dra driver sweeper.. Det fungerade inte, då byte jag dv-i port till den övre på det andra kortet. Då fungerade det (Y)

Permalänk
Medlem

Fick samma problem.
Löste det genom att gå in i CCC configure på den mörka skärmen in på Color och fast att contrasten står på 100 ändra den och sen tillbaka till 100. Det funkade för mig.
Kommer väl hotfix snart

Visa signatur

AMD Phenom II 965 @ 4 Ghz ♦ HIS Radeon HD 3870 ♦ Asus M3A32-MVP Deluxe ♦ Corsair Dominator 4096 MB 1066 Mhz ♦ 2 HDDs ~1.2 TB ♦ Corsair TX650W

Permalänk
Antielefant
Skrivet av archnisse:

En vän till mig har ett liknande problem, fast det är bara nedre mitten av skärmen som blir mörkare och det kommer och går lite som det vill. Är det samma problem?

Nej, är det lokaliserat är det skärmen det är fel på. Av symptomen låter det som gammaldags LCD (CCFL) och då är det antagligen en av tändarna till mittersta lysröret som strejkar.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Nej, är det lokaliserat är det skärmen det är fel på. Av symptomen låter det som gammaldags LCD (CCFL) och då är det antagligen en av tändarna till mittersta lysröret som strejkar.

Lagom sent svar
Det är en ny lcd-skärm, problemet har kommit och gått men nu verkar det vara rätt så konstant. Troligen för sent för att få ut en garanti på skärmen, men väldigt skumt tycker jag.

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4