Win7 Boot manager error

Permalänk
Medlem

Win7 Boot manager error

Tjenare.

Igår när jag installerade Mount and Blade fick jag upp ett gäng felmeddelande relaterat till spelet, där vissa filer fattades. Jag avbröt installationen som var relaterad till min U:disk, alltså inte samma hdd som systemet. Efter jag avbröt installationen hittade jag inte min D-disk längre, och bestämnde mig för att starta om datorn.

Nu när datorn bootar får jag upp Windows Boot Manager,

----------------------
Windows failed to start. A Recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your langugae settings, and then click next
3. Click "repair your computer."

Status: 0xc000000e
Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible.

------------------------

Båda diskarna finnes i BIOS, men det verkar som själva booten har gått åt skogen. Vilket är skumt då inget jag pillat med är relaterat till C:/.
Var dock och pilla i system32/drivers/etc/Hosts lr vad adressen nu heter.

Tacksam för tid och hjälp relaterat till mitt problem, om någon förstår sig på skiten

Permalänk
Medlem

Steg ett vore väl att dubbelkolla så att din BIOS är inställd på att köra boot från systemdisken och inget annat.

Funkar inte detta så kan man reparera bootfilerna ( Start Up Repair ) genom att köra en boot från Windows 7- media. Se: LÄNK

Speciellt alternativet
To open the System Recovery Options menu using the Windows 7 installation disc or a USB flash drive, or a system repair disc

Permalänk
Medlem

Allt är i sin ordning med inställningarna i BIOS, skall prova med det andra du snacka om!

Tack, återkommer

Permalänk
Medlem

Är du säker på att inte de 100 MB som Windows 7 lägger i en egen partition inte ligger på den disk som strular?

Det blir nämligen lätt så om man har flera diskar i vid installation eftersom installationsprogrammet lägger det på vad det tror är första enheten. Ibland, som i mitt fall, så fattar Windows 7 inte i vilken ordning hårddiskarna sitter innan lagringsdrivrutinerna från Intel är installerade och då hamnar de där 100 MB inte där man tänkt sig eller tror. Jag blev rätt irriterad innan jag fattade vad problemet var och drog ur de andra hårddiskarna.

100 MB och inte 200 ska det vara
Permalänk
Medlem

När man kör w7 skivan (USB i detta fall) så är det väldigt segt. Tar typ 5 min att ladda in filerna, och 5min till att första rutan skall komma upp.
Näste steg efter man valt språk får man en lista på diskarna och partitioner, där står det att disk 0, alltså C, är offline.

Detta gäller alltså hela disken med dess partitioner. Om man försöker reactivate fungerar det tills man startat om burken, då är den sten död igen.

trevligt