The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tror Skyrim kommer kräva mycket laddningstid. 5400 RPM NEJ! 7200 går väl då 90% kör med det?

Är den bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Är den bättre?

http://www.inet.se/artikel/4303751/1tb-hitachi-deskstar-7k100...

Ops!

Permalänk

Jag inbillar mig ändå att det är bra mycket smartare att använda 3.0-snittet, varpå jag själv i så fall välja:
http://www.inet.se/artikel/4303818/1tb-western-digital-caviar...

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Så klart det kommer gå, men det beror väl i slutändan på hur pass kräsen man är på flytet. Alla brydde sig tex inte om hur det ständigt småhackade när objekt ploppade fram 10m framför dom i Oblivion, medans vissa blev helt tokiga på det.
Men detta är som sagt bara spekulationer baserade på hur det har varit tidigare i deras spel och i andra titlar med liknande storlek och mekanik. Förhoppningsvis har Bethesda lärt sig och förbättrat det avsevärt i sin nya motor, men personligen så har jag inga större förväntningar på den fronten.

Ännu en ny bild! Sjukt mycket coolare Orcs har blivit. Skulle nästan kunna tänka mig att provspela en

http://www.gameplanet.co.nz/art/full/3279351.jpg

Verkligen! Alla raserna har blivit otroligt mycket vänligare för ögat. Och vad jag förstått är detta på 360? Mina förhoppningar på PC stiger allt högre =)!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Verkligen! Alla raserna har blivit otroligt mycket vänligare för ögat. Och vad jag förstått är detta på 360? Mina förhoppningar på PC stiger allt högre =)!

Jag tror inte dom kommer visa det för PC ens innan release (om nu inte detta är pc?) för dom vill nog undvika att man drar jämförelser mellan konsol och pc versionerna. Problemet är att konsol-kidsen ofta inte förstår att PC har avsevärt mycket mer kräm under huven och då skulle jämföra de två på ett orättvist sätt. Ang hårddiskar så är nog varken en SSD behövd eller värt att köpa i dagsläget, vill man ha en snabb men med relativt stor lagringskapacitet så skulle jag satsa på en raptor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

För tillfället har jag oblivion, program och OS på en 60gb ssd, rullar på bra!
Om du har lust att lägga runt 1000 spänn

Eller hybrid disk! (Seagate momentus XT 500gb har jag också)

Permalänk
Medlem

Bara det inte är 3 voiceactors som det var i oblivion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Skrivet av Mzibit:

Bara det inte är 3 voiceactors som det var i oblivion.

Skickades från m.sweclockers.com

hoppas också jag innerligt. Det var nästan komiskt i Oblivion.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

hoppas också jag innerligt. Det var nästan komiskt i Oblivion.

Det roligaste angående voiceacting i Obvlion (enligt mig) är när karaktärerna helt plötsligt byter röst! Oftast enbart för "rumors" eller den specifika staden man är i Priceless!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Det roligaste angående voiceacting i Obvlion (enligt mig) är när karaktärerna helt plötsligt byter röst! Oftast enbart för "rumors" eller den specifika staden man är i Priceless!

Eller att alla vakter i Imperial såg likadana ut och hade samma röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Skrivet av Mzibit:

Eller att alla vakter i Imperial såg likadana ut och hade samma röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Har man en bounty på sig så blir det lite "Attack of the Clones"!

Undrar om alla vakter ser likadana ut fortfarande =)?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Det ska vara ca. 70 voiceactors nu tydligen.
Hoppas bara Altmers har deras mer korrekta ansikten än "human wannabe". Ge oss långpannor tack!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azoicer:

Det ska vara ca. 70 voiceactors nu tydligen.
Hoppas bara Altmers har deras mer korrekta ansikten än "human wannabe". Ge oss långpannor tack!

Hur många var det i Oblivion då?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Hur många var det i Oblivion då?

Enligt TES wiki så var det 4 för viktiga karaktärer (Kejsaren och liknande stora personer) och ytterligare 9 för alla andra.

Permalänk
Medlem

Låter korrekt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Liten rolig bild angående ansikten

Edit: Bytte bild till: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/08/sky2.jp...

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Har för mig att de sa att Skyrim för PC inte skulle vara någon större skillnad(om någon alls) emot konsol. Men antar att mods räddar oss

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Angående voiceactors så kan man ju iaf få ett litet intryck genom att kolla listan på voiceactors för New Vegas t.ex.

http://fallout.wikia.com/wiki/Category:Fallout:_New_Vegas_voi...

Tror nog dom fick ta en del skit för det i oblivion så dom har nog lärt sig.
I New Vegas så kändes det inte alls som man pratade med samma människor hela tiden, det ända man störde sig på där va bara bristen på variationer av Hälsningar osv, men det känns som inte kan undkomma i något spel.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Enligt TES wiki så var det 4 för viktiga karaktärer (Kejsaren och liknande stora personer) och ytterligare 9 för alla andra.

Okej, det är riktigt illa ;P

Permalänk

Som Fillejansson säger gå åå en western digital black 640 Gb eller 1TB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Om man skulle förhandsboka vanliga spelet får man en karta av tyg eller vad dom nu sa förut? Känns som collector edition överskuggar det och man har inte hört nått om förhandsboknings erbjudandet

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ansiktena ser bra mycket bättre ut i Skyrim än i Oblivion även om Dunmer fortfarande såg bäst ut i Morrowind.
Undrar om man kan hoppas på ett DLC till Skyrim där Dunmer återfår sin forna glans?

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Hej, kommer jag kunna maxa Skyrim med detta?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/746508/2011-08-16

Eller går det att maxa med billigare grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Hej, kommer jag kunna maxa Skyrim med detta?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/746508/2011-08-16

Eller går det att maxa med billigare grejer?

Svårt att säga innan spelet har kommit ut.

Minimum System Requirements

* OS: Windows XP, Vista or Windows 7

* CPU: Core 2 Duo 2.0 GHz or Althon X2 2.0 GHz

* RAM: 3 GB

* HDD: 15 GB

* Graphics: 512 MB card

* Sound Card: DirectX 9 Compatible

* DirectX: Version 9.0c

Recommended System Requirements

* OS: Windows XP, Vista or Windows 7

* CPU: Core 2 Quad 3 GHz

* RAM: 3 GB

* HDD: 15 GB free disk space

* Graphics: 512 MB Graphics Memory

* Sound Card: DirectX 9 Compatible

* DirectX: Version 9.0c

Supported Graphics Cards:

Minimum – 8800 GT

Recommanded – Geforce GTX 460/Radeon 5850

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av Lamajka:

Hej, kommer jag kunna maxa Skyrim med detta?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/746508/2011-08-16

Eller går det att maxa med billigare grejer?

Utan att veta spelets exakta specifikationer så tror jag det är ett bra antagande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Utan att veta spelets exakta specifikationer så tror jag det är ett bra antagande.

ok, har ett ps3 annars!

Permalänk

Kan folk hålla sig ifrån att fråga om deras dator kan eller inte kan maxxa spelet? Gör det i "Köpråd" istället.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Mzibit:

Bara det inte är 3 voiceactors som det var i oblivion.

Skickades från m.sweclockers.com

har hört att dom dragit in ~70 olika voice actors till spelet

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Har för mig att de sa att Skyrim för PC inte skulle vara någon större skillnad(om någon alls) emot konsol. Men antar att mods räddar oss

Nja, jag har för mig att dom sa i en 30min video att det var xbox och att pc skulle se mycket bättre ut

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Vad dom har sagt är att det kommer vara mycket bättre på PC, MEN. Eftersom man sitter så långt ifrån skärmen med konsoll så kommer skillnaden inte vara så stor för dom som spelar på konsoll.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR