Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls V, Star Wars TOR OCH Mass Effect 3 under samma år?

Pleasure overload!

Herrejössesjävlar vilket bra år 2011 kommer att bli... Spelmässigt åtminstone.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Första tanken efter videon: De jävlarna i "the council" kommer fortfarande inte hjälpa oss. Jävla svin.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Första tanken efter videon: De jävlarna i "the council" kommer fortfarande inte hjälpa oss. Jävla svin.

Ähh the Council har ganska mycket att stå i... Shepard är bara en av väldigt många dom har att lyssna på, klart att dom tar fel beslut ibland.

Jag är säker på att dom kommer att vakna upp och lyssna på Shepard när himlen börjar fyllas med Reapers.

Kom ihåg att dom faktiskt tog det bästa beslutet någonsin när dom gjorde Shepard till Spectre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Meeeeeeeeeeeeeen!!!!! Julen 2011! Det är alldeles för långt dit! Så här kan dom bara inte göra mot oss

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Hoppas rpg-elementen som fanns i ettan återkommer

Permalänk
Medlem

Aww, nu blev jag påmind om att jag faktiskt väntar på ME3. Nu blir väntan ännu mer olidlig :/

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

verkar bli ett intressant spelår vi har att vänta oss år 2011

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

The Elder Scrolls V, Star Wars TOR OCH Mass Effect 3 under samma år?

Pleasure overload!

Herrejössesjävlar vilket bra år 2011 kommer att bli... Spelmässigt åtminstone.

Glöm icke Diablo 3, SC2 heart of the Swarm, Crysis 2, Dragon Age 2, och listan går vida. 2011 blir ett grymt spelår!

Permalänk

hoppas innerligt att gamla vanguard classen kommer tebax vanguard i 2an sög ju .... vill ha min vanguard från 1an stora, tuffa och en fet shotgun

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Glöm icke Diablo 3, SC2 heart of the Swarm, Crysis 2, Dragon Age 2, och listan går vida. 2011 blir ett grymt spelår!

Glöm inte Witcher 2

Permalänk
Skrivet av Sheytan:

Glöm inte Witcher 2

Jag har inte lirat 1:an, och jag har fått för mig att witcher serien är b-spel men jag kanske har fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag har inte lirat 1:an, och jag har fått för mig att witcher serien är b-spel men jag kanske har fel?

Det skulle jag vilja påstå att du har. The witcher är jävligt bra, dock är det spelet lite gammalt så man får ta det med i beräkningarna, men det sköna med spelet tycker jag är att det är polskt(lr ryskt kanske, från östra håller iaf) så det känns inte lika mainstream som alla spel man är van vid... sen får man ju samla på bilder på tjejer man lyckas flörta till det med. Det är rätt snygg grafik för att vara från 07 också tycker jag, diggar introfilmen skarpt!

On Topic:

Mass Effect 3 är man ju sjukt taggad på, sitter o lirar igenom första spelet nu och tänker lira om 2an med samma save(blir tredje rundan för ME2). Tycker båda spelen är sjukt bra men andra spelet känns något vassare eftersom det känns mer välpolerat. Dock märks det att de gjorde tvåan för konsol och sen portade till pc, vilket jag INTE tycker om!
Tycker också att spelen var lite väl enkla, i första måste man ju varva spelet för att låsa upp svårare svårighetsgrader(not cool) och i 2an känns det bara som att de har slängt på sköld+armor på fienderna i högre svårighetsgrader vilket gör att biotics blir nästan värdelöst bortsett från warp skillen.
Vart riktigt besviken i tvåan när man hade åkt runt genom hela galaxen för att fixa uppgraderingar till skeppet och sedan får man inte äns köra lite space combat med det:/ det skulle jag vilja se att de införde i trean iaf!

Permalänk
Entusiast

The Witcher är absolut inte B, ett av de bättre rollspelen till dator.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag vill vara specter igen, skita i cerberus, ta med mig bruden (chuck bruden ) föröka mig och sen nita lite reapers med capt anderson vid min sida

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Medans vi alla väntar på nästa del i Mass Effect sagan så kan vi lyssna på den "Officiella" Commander Shepard låten med tillhörande video...

http://www.youtube.com/watch?v=DHseWNr7iKk&feature=player_embedded

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Medans vi alla väntar på nästa del i Mass Effect sagan så kan vi lyssna på den "Officiella" Commander Shepard låten med tillhörande video...

http://www.youtube.com/watch?v=DHseWNr7iKk&feature=player_embedded

<3

Vilka rollspelselement var det som saknades i tvåan? Det enda jag minns från ettan var det hemska inventoryt. 20% av spelet gick ut på att slänga bort onödiga vapen/armor kändes det som.

Permalänk
Medlem

Vad som saknades i tvåan?

De förenklade utforskandet av planeterna en hel del i tvåan.
I ettan kunde man (eller var tvungen att) köra runt och själv utforska varje liten del av planetens yta, eller utforska den del av ytan som man kunde landa på. Efter att ha kört runt på planeten ett bra tag så kunde man helt plötsligt ramla på någon liten bas eller utpost som var full med pirater, robotar eller annat sattyg. Jag ramlade in i någon bas som var del av ett följeslagaruppdrag och fick stryk på 3 röda. Efter att ha försökt och dött en fem eller tio gånger så insåg jag att min ursprungliga plan var att skaffa lite mera levels först.. typ 20 eller så.

I tvåan så skötte man utforskande från rymden med hjälp av sonder och radar. Om det fanns något "hemligt" på planeten så fick man en ledtråd redan vid första sonden/radarsöket eller så var man först tvungen att få uppdraget aktiverat någon annanstans först. Man kunde aldrig hitta någonting annat än mera mineraler genom att noggrant genomsöka hela planeten.

Jag har för mig (men kan komma ihåg fel) att de förenklade utforskandet av solsystemen också. I ettan kunde man hitta skeppsvrak, gamla satelliter eller bebyggda asteroider genom att noggrant föra muspekare över varje litet dammkorn.
Bara genom att resa runt så kunde man upptäcka något sönderskjutet skeppsvrak som var del av ett okänt uppdrag.

I tvåan var de möjliga destinationerna klart markerade och helt styrda av om man hade fått vissa uppdrag aktiverade.
Säkert för att det var svårt för konsolspelarna att genomsöka solsystemen i Mass Effect 1.

Fanns säkert fler saker som de tog bort i 2:an också. Jag vill minnas att jag saknade någonting med att byta rustningsdelar/vapen från 1:an, men jag kommer inte ihåg vad.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

<3

Vilka rollspelselement var det som saknades i tvåan? Det enda jag minns från ettan var det hemska inventoryt. 20% av spelet gick ut på att slänga bort onödiga vapen/armor kändes det som.

Kan hålla med om att ettan hade lite väl mycket vapen och rustningar. Men i två:an så gick det åt det andra extrema hållet så där hade man knappt några val alls.
Dom få extra delarna man kunde köpa här och där, var oftast sämre än den rustningen man startade med. Var möjligt 2 delar man hade faktisk nytta av. Ville man ha fler uppgraderingar så fick man köpa DLC's.

Samma med vapen, pistolerna fanns där två totalt(tre med DLC). Och man fick dom direkt i början. Känns trist att man inte kan få fler uppgraderingar efterhand utan man kör med samma igenom hela spelet. Enda man gjorde efter var +10% uppgraderingarna.

Vill ha fler valmöjligheter, och gärna större variation mellan rustningarna. Sen att man inte kan ändra på NPC's i tvåan är trist. För att inte tala om löjligt... Visst, Jack är het som attan. Men att springa runt i rymden topless (med en halvt täckande ansiktsmask) känns inte helt rätt när Shepard drar på sig heltäckande hjälm och rustning.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

De kan nog förbättra just inventorydelen till 3:an. Ettan handlar ju tyvärr mest om att slänga det senaste (och oftast bästa) man har hittat av någon outgrundlig anledning. Istället för att säga "stopp! nu är det fullt! släng grejer först!" så säger den "nejdu, nu får du allt slänga några av de här nya fräcka grejerna istället för några av de gamla!", vilket är grymt frustrerande. Systemet i tvåan är aningen bättre, men där är det istället alldeles för tråkigt att man inte kan kustomisera nånting alls.

Sen vet jag inte om jag saknar utforskandet i bilen från ettan. Den fungerade för jävla dåligt att köra och det var inte direkt spännande. Men å andra sidan är ju mineralutforskandet i tvåan så grymt tråkigt att det växer mossa under min förhud. Så det kan de helt klart arbeta på.

Permalänk
Medlem

Längtar till sista dlc:n för ME2.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Glöm icke Diablo 3, SC2 heart of the Swarm, Crysis 2, Dragon Age 2, och listan går vida. 2011 blir ett grymt spelår!

Vi har även Battlefield 3 och Dead Island att vänta! Det här spelåret kommer bli riktigt nice!
Så uppgradera era datorer, ladda med Coca cola och kokain! ( http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/530904-tar-kokain-for-att... lolz) Säg upp er ifrån arbete och ta era sabbatsår nu direkt!

Blir att spela igenom ME2 igen efter att jag såg det här, hoppas att det inte blir för tjatigt med ännu en ras som man inte vet vilka det är eller vad dom har för planer..

Permalänk

Jag hoppas bara på en värdig avslutning på denna helt fantastiska spelserie...

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av CommanderShepard:

Jag hoppas bara på en värdig avslutning på denna helt fantastiska spelserie...

Och en samlarbox med alla spelen + DLC samlade!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Och en samlarbox med alla spelen + DLC samlade!

True!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på det här spelet, har inte spelat ettan än då jag fick hem det idag (fredag)
Men 2an tog mig med stor och jag sa bokstavligen WOW när jag spelat 30 min, hoppas att det har en lika stark WOW faktor

Permalänk
Hedersmedlem

Hur flyttar jag över mina savegame från gamla datorn till Mass Effect 3? Vill gärna fortsätta med samma karaktär som hängt med sedan Mass Effect 1. Antar att det bara är att hitta savegamefilerna i "mina dokument" etc etc etc. Skulle kunna googla, men det är ju trevligare att uppa den här älskvärda tråden

Kommer lätt köpa en framtida samlarbox med alla tre spelen och alla DLC's.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag skulle anta att det är dokument\BioWare\Mass Effect 2\Save\ mappen som behövs, det var iallafall motsvarande man behövde från ettan.

Permalänk
Hedersmedlem

DLC Arrival har anlänt! Nu skall det spelas Mass Effect 2: Arrival! Yeee-haaaw!

Hittas på Bioware Social Network. Kostade 560 Biowarepoints till PC.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Och då var man redo för Mass Effect 3!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Yeehaa! Ska köpas imorgon.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|