Permalänk

Vad ska jag tänka på?

Jag ska köpa en TV nu i mellandagarna men behöver lite hjälp?

Det jag vet är att jag vill ha en 42" tv och att priset som högst får ligga runt 6000kr. Jag tänker mest kolla på tv, film och funderar på att köpa ett PS3. men det blir nog mest för blueray, spelande kommer det nog inte bli supermycket av så det är inte prio.

Man ser ju så många annonser på olika modeller som kostar allt från 4000kr upp till långt över 10 000kr. Så vad är det som skiljer, jag vill inte köpa det billigaste som finns, men heller inte betala på tok för mycket för något som ändå är lika bra som det billiga allternativet.

Vad är viktigt att tänka på när jag kollar? HD Ready eller full HD? HDMI uttag är ju ett måste, USB är väl rätt bra, 100Hz känns som ett måste.

Sen har vi den eviga debatten plasma kontra LCD. Just nu är jag inne på LCD men kan egentligen inte motivera det på annat sätt än att det är vad folk omkring mig har.

Har funderat på den här. Komplett.se - Philips 42" LCD-TV 42PFL5405H

Någon som har ett tipps på en bra tv?

Permalänk
Medlem

Hej, Plasma kontra LCD är en smaksak. Jag gillar LCD bäst eftersom jag tycker bilden är mer kontrastrik och detaljerad. Har en 55" Samsung Led i vardagsrummet. De som föredrar Plasma brukar säga att den överstämmer mer med verkligheten.

I prisklassen 6000:- kan jag rekommendera nedan TV eftersom jag har vänner som har den och jag har övre modellen 650 som också är bra. (Förutsättningsvis att du kan tänka dig 47".)
Det finns väldigt många inställningsmöjligheter vad gäller bilden och den är mycket prisvärd, anser jag.

LG 47" LCD-TV - Elgiganten

Hittade 42" också:
LG 42LD550 42" LCD-TV FULL-HD - 42" LCD-TV med 100 Hz TruMotion - Produktinformation