Bootar inte från usb

Permalänk
Medlem

Bootar inte från usb

Tjenare, sitter på vista för tillfället och tänkte byta till windows 7 mha videon som swclockers själva gjorde. Jag lyckas "bränna" isofilen till mitt usbminne men när jag sedan bootar från usbn så får jag bara en svartskärm med ett blinkande understräck. Vad gör jag för fel? (har låtit den stå så flera minuter)

Permalänk
Medlem

antar att jag bör använda “bootsect /nt60 X: /mbr”
Men enligt min cmd så är bootsect inte ett internt kommando :/

Permalänk
Medlem

http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool

Ladda ner

Välj iso filen till usb minnet så gör programmet allt.

När det är klart starta om datorn med usb minnet i datorn, gå in i bios sätt den som först boot priority

klart

Programmet gör att du slipper hålla på med cmd och göra den bootable

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

tack för svar
det va så jag gjorde från början, men när den bootar från usbn så blir skärmen svart med ett blinkande understreck :/

Permalänk
Medlem

Detta hittade jag o verkar hjälpt rätt många
"if you end up with the blank screen with a blinking "_" you need to run this command from a command prompt:

“bootsect /nt60 X: /mbr” (where X is the usbs drive letter)

That will fix you error reboot and you should be installing Windows 7! "

Men som sagt tycker inte min dator om "bootsec"
Ska man bara skriva "bootsect /nt60 X: /mbr” eller bör man gå in i någon specifik plats först?

Permalänk
Skrivet av 99-99:

Detta hittade jag o verkar hjälpt rätt många
"if you end up with the blank screen with a blinking "_" you need to run this command from a command prompt:

“bootsect /nt60 X: /mbr” (where X is the usbs drive letter)

That will fix you error reboot and you should be installing Windows 7! "

Men som sagt tycker inte min dator om "bootsec"
Ska man bara skriva "bootsect /nt60 X: /mbr” eller bör man gå in i någon specifik plats först?

Brukar ligga en mapp som heter "boot" på windows-diskarna där bootsect finns

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Japp, tackar detta fungerade
läskigt snabbt det gick att installera sen

Permalänk
Skrivet av 99-99:

Japp, tackar detta fungerade
läskigt snabbt det gick att installera sen

haha, ja det är lite skillnad

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase