Var kan man köpa nikotin och tobaksfria cigaretter??

Permalänk

Var kan man köpa nikotin och tobaksfria cigaretter??

Tjena!
Jag vill köpa nikotinfria cigaretter eller örtcigaretter som dom heter, och jag undrar vart man kan köpa dom? Jag vet redan att Smoketower har örtcigaretter, men finns det ingen butik så man slipper frakten? Till er som undrar vad jag ska ha det till så säger jag att jag ska ha det som hjälp att gå till skolan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervitt:

Tjena!
Jag vill köpa nikotinfria cigaretter eller örtcigaretter som dom heter, och jag undrar vart man kan köpa dom? Jag vet redan att Smoketower har örtcigaretter, men finns det ingen butik så man slipper frakten? Till er som undrar vad jag ska ha det till så säger jag att jag ska ha det som hjälp att gå till skolan

Ja, inget hjälper bättre än att gå till skolan bakad
hehe, off-topic.

Du skulle ju kunna läsa på, kolla vad det är och faktiskt försöka göra dina egna?
Köp dig Rizzla Greens och ett packet filter

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

fan köp dom där chokladciggen du kommer se fett cool ut i skolan

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Haha kanske det Eller körsbär eller jordgubb

Permalänk
Medlem

Det smidigaste i ditt fall måste väl ändå vara att importera sådana. Eller har du hört talas om att de säljs i Sverige alltså? Eller syftar du på sådant du kan röka som inte är olagligt helt enkelt för att lagen inte hunnit ikapp? I övrigt undrar jag om inte nån av dina gamla trådar så som,:

"18 års gräns på Nikotinfritt snus i affärer?? =)"
"Var kan man köpa 2.25 och 2.2 utan legitimation??"
"Langning om någon som är över 18 år köper 2.25 till mig även fast det inte är 18 lag?"

, kunnat fylla även den här funktionen? Du verkar smått besatt vid nikotinfria saker och det är väl bra antar jag.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Cigariller är utan nikotin har jag för mig men dom smackar absolut inte som cigaretter.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Cigariller är utan nikotin har jag för mig men dom smackar absolut inte som cigaretter.

Du vet att cigariller är typ mini-cigarrer.... Tror de innehåller mer nikotin än en vanlig cigarett. Dock så ska du inte dra halsbloss med dem. All tobak innehåller nikotin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Du vet att cigariller är typ mini-cigarrer.... Tror de innehåller mer nikotin än en vanlig cigarett. Dock så ska du inte dra halsbloss med dem. All tobak innehåller nikotin.

Ja vet det dock trodde att dom innehåller ingen nikotin då det står ingenting om det på paketet och då jag inte kände något när jag provade.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Ja vet det dock trodde att dom innehåller ingen nikotin då det står ingenting om det på paketet och då jag inte kände något när jag provade.

Cigariller innehåller som sagt nikotin. Hur mycket man känner eller ej beror ju mycket på omständigheterna. Cigariller ska likt cigarrer rökas med munnen och inte med lungorna. Jag tror kroppen tar upp nikotin aningen lättare i lungorna då arean som röken exponerar är väldigt mycket större än i enbart munnen.

Och OnT: om vi snackar örtcigaretter som i inslagen oregano så kan det ju vara intressant och fråga hur detta skulle hjälpa dig att gå till skolan? Har någon av dina kompisar börjat snusa/röka nyligen och börjat berätta hur mycket lättare det är att gå till skolan? I hans fall beror det ju på nikotinet, i örtfallet skulle det ju inte hända ett skit. Om du inte pratar om örter med substanser som påverkar dig. Jag skulle dock inte rekommendera en sådan örtcigarett innan skolan.

Permalänk
Medlem

Man kan ju lägga till att efter en tid får man aldrig samma kick som första gånger man rökte och är man en riktig rökare så känner man knappt ens morgoncigg så det lönar sig praktiskt taget inte att börja röka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Cigariller innehåller som sagt nikotin. Hur mycket man känner eller ej beror ju mycket på omständigheterna. Cigariller ska likt cigarrer rökas med munnen och inte med lungorna. Jag tror kroppen tar upp nikotin aningen lättare i lungorna då arean som röken exponerar är väldigt mycket större än i enbart munnen.

Rent hälsomässigt tror jag inte det spelar så mycket roll om jag ska vara ärlig. Slemhinnor i munnen gör ett utmärkt jobb på att suga åt sig allt skit från cigariller och cigarrer.

Permalänk
Avstängd

http://www.roligaprylar.se/Chokladcigaretter.html
Där finns men jag förstår inte hur det skulle kunna hjälpa dig att gå till skolan.

Du har ej sagt något om att röka cigaretterna så hade du tänkt dig det kan chokladcigg bli svårt o köra med

Permalänk

Angående cigariller och nikotin så bör de innehålla en del, men ha lägre koncentration än cigaretter.
Var på en tobaksodling i Kuba för ett par år sedan. Där gjorde de "ganska" fina cigarrer (Cohiba), men under den processen drog de iaf bort "stammen/ådrorna" ur tobaksbladen. Detta för att nikotinet tydligen samlades där och det gav cigarren sämre smak. De marinerade också tobaksbladen i honung har jag för mig (unikt för Kuba tror jag).
Hur som helst, cigarrer/cigariller innehåller alltså en del nikotin, men i lägre koncentration.

Kan förresten ha missat nåt, men.. Varför vill du köpa nikotin/tobak-fria cigarretter? Vet att nikotinfritt snus kan hjälpa snusare då de iaf får ha nåt (kanske med lite koffein) under läppen så det inte blir tomt. Men cigaretter? Varför?
Läste att de "är som hjälp att gå till skolan", men förstår inte hur du menar alltså.

Permalänk

Varför vill du köpa nikotin om du vill ha nikotinfria cigaretter? Menar du "nikotin- och tobaksfria cigaretter"?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en ask ört-cigaretter förra våren när jag skulle sluta röka. Det Hjälpte mig faktist, tog en kopp kaffe och satte mig på altanen och rökte en örtcigg, på så vis lurade jag själva "vane behovet". Nu har jag vart rökfri i snart ett år efter 14års rökande!
Ska iofs tillägga att örtciggen smakar ändtarm...

(jag bestälde mina från smoketower.com)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Rent hälsomässigt tror jag inte det spelar så mycket roll om jag ska vara ärlig. Slemhinnor i munnen gör ett utmärkt jobb på att suga åt sig allt skit från cigariller och cigarrer.

Jag trodde vi talade om "nikotinkänslan" och inte om hälsan.

Men jo visst, skit sugs väl upp i munhålan också, nikotin speciellt (annars hade ju snus inte fungerat vidare bra). Men det är ju självklart mycket värre att dra ner förbrända växtdelar i lungorna än att hålla dem i munnen.

Permalänk

smoketower har någon grej man har för att blanda ut...saker med...farmers blend eller något?

Har ett paket med honungssmak liggandes nånstans i mitt rum, funkar bra till...ändamålet... ;D

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Är det här P12-tråden eller?
Rökning är det farliga, inte nikotinet. Det spelar ingen roll om du röker gräs, tobaksblad, björkris, granris eller vafan som helst. Om det är förbrännt och du andas in det är det jävligt giftigt.

Men visst, om du vill verka cool i skolan utan att skaffa ett nikotinberoende då förstår jag dig. Dock är det nuförtiden mest trailer trash som röker annat än på fester.

Sen kommer säkert 5 pers säga att nikotin inhiberar apoptos etc bla bla. Det finns ganska många forskningsartiklar som är i direkt konflikt med varandra. Så tills vidare väljer jag att tro på att nikotin inte är speciellt farligt, ungefär som koffein.

Och cigariller innehåller mer tobak än cigaretter. De är gjorda av samma sak, enda skillnaden är att i cigaretter är tobaksbladen sönderhackade och proppade i en papperslinda. I en cigarill är de lindade och på så sätt mycket mer packade = mer nikotin.

Permalänk
Medlem

Köp en sån där rökpenna, som är helt ofarligt och luktar inget, finns för typ 60 spänn på ebay

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Dasspapper och oregano, kanske lite dill

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Låter som TS vill komma runt lagen eller andra att lura dem att han röker tobaksfria cigaretter, där han i verkliga fallet tänker "pumpa" dem med nikotin? Som en täckmantel.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070