Musen hänger sig i ca 1-2sek, även usbljudet låter?

Permalänk
Medlem

Musen hänger sig i ca 1-2sek, även usbljudet låter?

Hej!

Startade (Ironiskt nog) en tråd igår om att köpa en ny mus. Bara en halvtimme efter det börjar min befintliga mus att strula. Musen är en Microsoft Laser Mouse 6000 och felet som uppstår är att muspekaren bara stannar upp helt plötsligt. Den rör sig inte en millimeter och det går inte att göra nånting med musen. Inte alltid, men ibland kommer även det här ljudet som låter när du ansluter en USB-kontakt. Ni vet, "Duduuh". Sedan dröjer det ca en sekund och musen fungerar helt klockrent.

Så min fråga är, vad är knas? Är det datorn som är paj eller musen? Musen är ju snart 6år gammal så den börjar ju bli lite sliten, men jag kan inte se något som skavt sönder kabeln. Vore ju tråkigt att köpa en ny mus och mötas av samma problem när det är moderkortet som är trasigt.

Tips och råd mottages gärna!

Mvh

Permalänk

Testat olika USB ingångar? Om det är samma sak i alla så lägger jag 50kr på glapp i musen.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Testat olika USB ingångar? Om det är samma sak i alla så lägger jag 50kr på glapp i musen.

Yepp, det har jag gjort.

Ja, jag antar väl att den har gjort sitt nu. Dags att köpa en ny då med andra ord!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min gamla mus. Provade allt möjligt men hittade ingen lösning. Köpte ny mus och problemet försvann. Så antagligen är det glapp i musen.